YOKOHAMA: SETNE URODZINY JAPOŃSKIEGO PRODUCENTA OPON

Yokohama_Auto1

Yokohama, japoński koncern branży oponiarskiej i gumowej, obchodzi setne urodziny. Firma utworzona w 1917 roku jest najstarszym i drugim najpopularniejszym w Japonii producentem ogumienia.

Obecnie marka zajmuje siódme miejsce pod względem wielkości produkcji na świecie, a jej innowacyjne i zaawansowane technologicznie produkty cieszą się uznaniem użytkowników na wszystkich kontynentach.


Zobacz także:

OPONY

ROZMAITOŚCI


 

Yokohama Rubber Company powstała 13 października 1917 r. Intensywny rozwój, inwestycje w ośrodki badawcze i udoskonalane technologie szybko doprowadziły do ekspansji marki poza granice Japonii. Pierwszą filię koncernu uruchomiono w Los Angeles w 1969 roku, a pierwszy oddział europejski – w 1988 roku w Niemczech. Dziś Yokohama jest jednym z największych producentów ogumienia na świecie.

Koncern posiada 120 oddziałów na wszystkich kontynentach i dwie filie. Wysokiej jakości opony produkowane są w 13 fabrykach, z których pięć znajduje się w Japonii, a pozostałe w USA, Rosji i krajach azjatyckich.

yokoham-log

Japońska jakość

Produkcja opon do wszystkich typów pojazdów, w tym osobowych i ciężarowych, przemysłowych czy samolotowych stanowi obecnie 80 proc. łącznej produkcji koncernu. Poza oponami marka dostarcza zaawansowane technologicznie produkty gumowe, stosowane m.in. w przemyśle morskim, lotniczym czy kosmicznym, a także w życiu codziennym i sporcie. Yokohama posiada jeden z najnowocześniejszych ośrodków badawczo- rozwojowych w Japonii oraz 4 własne centra testowe – w Japonii, Niemczech i Szwecji.

Dzięki doświadczeniu w przetwórstwie syntetycznej gumy i stosowanym technologiom, opony Yokohama cieszą się uznaniem użytkowników, doceniających zaawansowane rozwiązania na rzecz bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Wysoką jakość potwierdzają koncerny motoryzacyjne. Opony są fabrycznym wyposażeniem wielu prestiżowych marek, takich jak Porsche, Audi i Mercedes, w tym wielu japońskich, takich jak Mazda, Honda, Toyota, Mitsubishi, Nissan, Suzuki czy Lexus.

Bliżej sportu

Istotnym obszarem działań Yokohama jest produkcja ogumienia dedykowanego do aut wyścigowych i dostarczanego na potrzeby największych wydarzeń motosportu na świecie. Od niemal 30 lat firma aktywnie uczestniczy w największych wyścigach i rajdach, takich jak FIA WTCC, ETCC, International Formula 3 Grand Prix Macau, ERC. Zdaniem japońskich inżynierów marki rozwój technologiczny poparty pracami badawczo- rozwojowymi i sprawdzony na największych torach wyścigowych świata, jest kluczem do konstruowania maksymalnie bezpiecznych produktów, trafiających do szerokiego grona odbiorców.

Wieloletnia tradycja wspierania działań sportowych zaowocowała nawiązaniem współpracy z klubem piłkarskim Chelsea FC. Od lutego 2015 r. logo marki, jako oficjalnego partnera, widnieje na koszulkach piłkarzy. Współpraca z Chelsea FC podkreśla ważne dla marki idee pracy zespołowej i zasad fair play oraz nieustannego dążenia do jak najlepszych wyników.

Jubileuszowy logotyp

Marka zaprezentowała także okolicznościowy logotyp nawiązujący do historii marki. Pełen energii wzór zapowiada plany ścisłej współpracy biznesowej na rzecz wspólnego dobra klientów i kontrahentów z całego świata prze kolejne 100 lat.