FRANKFURT 2017: EWOLUCJA LEXUSA CT 200h – SPORTOWA STYLIZACJA

llexus-ct200h-1

Podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych (IAA) we Frankfurcie Lexus pokazuje nowy, hybrydowy model CT 200h, dostępny także w wersji F SPORT.

Nowoczesna stylistyka nadwozia i kabiny kompaktowego hatchbacka łączy się z nowymi opcjami konfiguracji kolorystycznej oraz pakiet bezpieczeństwa Lexus Safety System+ z funkcjami wspomagającymi kierowcę.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

FRANKFURT 2017


 

Lexus CT 200h, debiutując w 2010 roku na Salonie Samochodowym w Genewie, wkroczył do segmentu premium. Od tego stał się jedną z najlepiej sprzedających się hybryd w gamie japońskiego producenta. Od 2011 roku znalazł na świecie ponad 300 tys. nabywców, z czego około 75 tys. w Europie.

llexus-ct200h-2

Inżynierowie i projektanci nowego Lexusa zachowali największe atuty CT 200h oraz skupili się na dalszym obniżeniu zużycia paliwa i poprawie niezawodności. Odświeżono również stylistykę nadwozia. Obecnie auto wyróżnia się jeszcze bardziej wyrazistym wyglądem przedniej części nadwozia. A to dzięki nowej, siatkowej strukturze charakterystycznego grilla w kształcie klepsydry. Zrezygnowano ze zintegrowanego zderzaka.

Kolejną nowością są obwódki świateł przeciwmgłowych w metalicznym, szarym kolorze, które teraz otacza dodatkowa, zewnętrzna ramka z ostrymi konturami i trójkątnym elementem poprzecznym. Zmieniono również położenie świateł do jazdy dziennej (DRL) w kształcie grota strzały. Odnajdziemy je teraz powyżej jednosoczewkowych reflektorów. Taki zabieg stylistyczny sprawia, że jeszcze harmonijniej komponują się z liniami bocznymi nadwozia.

Wszystkie te modyfikacje sprawiają, że sylwetka CT 200h prezentuje się jeszcze nowocześniej, jest bardziej atletyczna i wysublimowana stylistycznie, a przód 5-drzwiowego hatchbacka silniej oddziałuje na emocje.

llexus-ct200h-5

W tylnej części zastosowano nowe światła w kształcie litery „L”, które sprawiają, że sylwetka prezentuje się jeszcze dynamiczniej i masywniej. Zespół tylnych lamp w całości oparto na technologii LED, z jasnymi kierunkowskazami umieszczonymi w jego dolnej części. Dzięki temu udało się nie tylko mocniej podkreślić charakterystyczny kształt litery „L”, ale także zapewnić lepszą widoczność na drodze. Górne i dolne kontury zespołu tylnych świateł rozszerzają się, zachodząc na boki nadwozia, dzięki czemu sylwetka modelu widziana od tyłu zdaje się jeszcze bardziej masywna i stabilna.

Kolejnym elementem jest listwa dekoracyjna pokrywy bagażnika z logo Lexusa, rozciągająca się między tylną szybą a światłami. Modyfikacjom poddano również tylny zderzak – pokryto go metalizowanym lakierem w kolorze srebrnym i czarnym oraz zmieniono jego kształt. Jednocześnie ramki tylnych świateł odblaskowych pokryto szarym lakierem metalizowanym, na wzór obwódek świateł przeciwmgłowych w przednim zderzaku.

Dopełnieniem dynamicznej stylizacji modelu CT 200h jest gama usportowionych felg ze stopu metali lekkich – od bazowych obręczy 15-calowych po 17-calowe koła z ciemnego aluminium dedykowane wersji F SPORT. Na uwagę zasługują także nowe, 10-rammienne, 16-calowe felgi z obrabianego maszynowo aluminium w ciemnym, metalizowanym odcieniu.

llexus-ct200h-3

ODŚWIEŻONE WNĘTRZE

W kabinie znajdziemy najwyższej jakości materiały o bogatej fakturze oraz rozwiązania gwarantujące najlepszą funkcjonalność i prostotę obsługi.
Wyposażenie modelu CT 200h wzbogaca Lexus Navigation System z większym ekranem o przekątnej 10,3 cala (uprzednio: 7 cali). Nabywca ma do wyboru szerszą paletę kolorystyczną, która obejmuje nowe kompozycje, w tym m.in. dwukolorową tapicerkę ze skóry naturalnej, połączenie tapicerki materiałowej ze skórą syntetyczną oraz zupełnie nową tapicerkę materiałową. Łącznie przygotowano dziewięć różnych konfiguracji wystroju wnętrza.

WERSJA F SPORT

Istotne zmiany wprowadzono w wersji F SPORT na rok 2018. Model otrzymał nowy, czarny, metalizowany lakier nadwozia oraz zmodyfikowaną siatkową strukturę atrapy chłodnicy, która dostępna jest wyłącznie dla tej wersji modelu CT 200h. Podobną strukturę siatkową wprowadzono jako tło dla wstawek wokół lamp przeciwmgłowych. Wersja F SPORT wzbogaciła się także o nowoczesne, jednosoczewkowe reflektory przednie, łączące funkcję świateł mijania i drogowych.

Kolejnymi elementami zarezerwowanymi dla tej wersji są górne i dolne listwy profilowe przedniego grilla, pokryte powłoką lakierniczą w odcieniu Jet Black oraz czarna, metalizowana listwa ozdobna w tylnej części nadwozia.

llexus-ct200h-4

– Wersja F SPORT przyciąga młodszych klientów, więc zdecydowaliśmy się uwydatnić elementy w kolorze czarnym, takie jak tylne ramki czy tylna listwa dekoracyjna, które dodatkowo podkreślają sportowy charakter F SPORT. Tylne ramki zyskały taką samą strukturę siatkową, jaką odnajdziemy na przednim grillu, a dolną listwę dekoracyjną pokryto metalizowanym, czarnym lakierem, który zastąpił srebrną powłokę zwyczajowo stosowaną w pozostałych wersjach modelu – podkreśla Tetsuo Miki, główny projektant modelu CT 200h.

Specjalnie dla odmiany F SPORT przygotowano dwukolorowe kompozycje nadwozia oraz nowe, wyraziste lakiery: Lava Orange oraz Szafirowy. W kabinie nowej wersji F SPORT pojawiła się m.in. dwukolorowa skórzana tapicerka oraz materiałowe pokrycie foteli ze wstawkami ze skóry syntetycznej. Opcją zarezerwowaną wyłącznie dla wersji F SPORT jest eleganckie, ekskluzywne wykończenie wnętrza z ornamentami Naguri, które wyróżniają się najwyższą jakością wykonania w stylu mistrzów Takumi.

LEXUS SAFETY SYSTEM+

Kolejnym elementem wyposażenia pokazywanego na targach motoryzacyjnych Motor Show odświeżonego Lexusa CT 200h będzie opcjonalny pakiet Lexus Safety System+, który gwarantuje jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa i dostęp do zaawansowanych rozwiązań technologicznych, takich jak system antykolizyjny (PCS), adaptacyjny tempomat (ACC), system ostrzegania o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu (LDA) z funkcją automatycznej korekty toru jazdy, reflektory przednie z funkcją automatycznych świateł drogowych (AHB) oraz układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA).

llexus-ct200h-6