GOODYEAR: EKONOMIKA JAZDY W TRANSPORCIE

W obliczu wzrastających cen paliw, firmy z sektora transportu drogowego poszukują dodatkowych informacji, które pozwolą im znacznie zmniejszyć zużycie paliwa – wynika z badania, przeprowadzonego przez Goodyear Dunlop Tires Europe.

Aby omówić przyszłość europejskiego transportu drogowego i podzielić się najlepszym praktykami w dziedzinie podnoszenia efektywności paliwowej, Goodyear Dunlop 25 stycznia 2012 roku organizuje w Brukseli Sympozjum ekonomiki jazdy w europejskim transporcie drogowym.

Ważnym punktem przyszłorocznej debaty będzie rola opon w zwiększaniu efektywności paliwowej i zmniejszaniu emisji CO2, przy jednoczesnym spełnianiu innych zadań, m.in. związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego. W Brukseli europejscy ustawodawcy, eksperci przemysłowi i naukowcy zajmujący się transportem przekażą informacje o innowacjach, trendach w legislacji i badania, aby pomóc firmom transportowym znacznie zmniejszyć całkowite zużycie paliwa do 2020 roku.

Wśród badanych flot okazało się, że niemal wszyscy przewoźnicy (92%) podejmują kroki mające na celu zwiększanie efektywności paliwowej. Jednakże, pomimo tych wysiłków, floty w Europie uważają, iż wciąż jest wiele do zrobienia. Prawie jedna trzecia właścicieli firm transportowych (28 proc.) twierdzi, że mogliby więcej zaoszczędzić na paliwie, gdyby byli lepiej poinformowani, które czynniki mają największy wpływ na zużycie paliwa w ich pojazdach. Ten brak informacji powoduje, że wiele osób zarządzających flotami odczuwa niepewność w związku z przyszłością.

Prawie jedna szósta ankietowanych (15 proc.) martwi się, że nie będzie w stanie utrzymać rentowności w ciągu następnych dziesięciu lat, a jedna piąta (19 proc.) nie ma pewności, iż będzie mogła zwiększyć swoją efektywność paliwową w tym samym okresie.

Firmy transportowe z Europy Środkowo-Wschodniej – jak pokazały badania Goodyear Dunlop Tires Europe – przejawiają większy optymizm co do możliwości uzyskania znacznych oszczędności. Jest to prawdopodobnie spowodowane tym, że cena oleju napędowego oraz państwowe przepisy dotyczące ochrony środowiska nie dotknęły tych przedsiębiorstw w ostatnich pięciu latach w takim stopniu jak ich zachodnich sąsiadów. Jedna trzecia (33 proc.) polskich przewoźników twierdzi, że do 2020 roku będzie w stanie zredukować zużycie paliwa o 20 proc. W Europie zachodniej podobnego zdania jest tylko 12 proc. przewoźników. Poza tym wszyscy (100 proc.) badani menedżerowie flot z Polski deklarują, że podejmują kroki poprawiające efektywność paliwową ich floty. Średnia europejska waha się w tym obszarze od 80 (Włochy) do 95 procent (Niemcy).

– Nasi klienci podejmują istotne kroki, żeby zmniejszyć zużycie paliwa, ale wciąż potrzebują więcej danych co do tego, które środki przynoszą największe oszczędności. W obecnej, trudnej sytuacji ekonomicznej firmy transportowe muszą mieć pewność, że ich działania zmierzające do uzyskania oszczędności paliwa, rzeczywiście przyniosą im wymierne korzyści. Producenci pojazdów i opon, dostawcy sprzętu oraz floty muszą jeszcze bliżej współpracować, aby znaleźć najlepsze rozwiązania. Firmy transportowe chcą mieć pewność, że wszelkie inwestycje w ich obecne floty pojazdów zwrócą się poprzez oszczędności paliwa i obniżenie emisji CO2, co jest rozsądnym rozwiązaniem w aktualnej, pełnej wyzwań sytuacji ekonomicznej i biorąc pod uwagę obowiązujące regulacje prawne – powiedział Boris Stevanovic, Dyrektor Marketingu Opon do pojazdów ciężarowych Goodyear Dunlop EMEA (Region Europa, Bliski Wschód i Afryka).

Oferta Goodyear Dunlop Europe obejmuje ponad 400 różnych typów opon do pojazdów użytkowych, autobusów i autokarów w ponad 55 rozmiarach. Wielu wiodących w świecie producentów pojazdów użytkowych montuje opony Goodyear jako wyposażenie oryginalne. Są wśród nich: DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania i Volvo. Goodyear jest także dostawcą opon dla wszystkich największych producentów naczep. Dzięki ofercie Fleet First, w skład której wchodzą usługi TruckForce, ServiceLine 24h, pomoc drogowa, usługa Mobility, system internetowego zarządzania FleetOnlineSolutions oraz technologia Goodyear Retread, Goodyear może zaproponować szeroki zakres usług dedykowanych.