JEEP: GRAND CHEROKEE SUV-EM ROKU W NIEMCZECH

Ze 100 najróżniejszych modeli z napędem 4×4 kierowcy i czytelnicy niemieckiego magazynu “Auto Bild Allrad” wybrali własne samochody marzeń. W plebiscycie, w kategorii SUV w cenie powyżej 40 tysięcy euro najlepszym autem z importu okazał się Jeep Grand Cherokee.

Dla modelu Grand Cherokee to kolejne wyróżnienie po tym, jak amerykańska prasa przyznała mu tytuł “SUV Roku 2012” w USA. Teraz został najlepszym importowanym autem klasy SUV w cenie powyżej 40 tysięcy euro, a tym samym zdobył tytuł najlepszego SUV-a 2012 roku w Niemczech.

W edycji konkursu na 2012 rok Organizatorzy zebrali 120 473 ankiet. Głosujący wybierali spośród stu modeli dostępnych na rynku niemieckim. Auta podzielono na 10 kategorii.

Pod “podłogą” Grand Cherokee pracuje pneumatyczne zawieszenie Quadra-Lift (seryjny układ wersji Overland), zapewniające optymalne warunki podczas jazdy na drodze, jak i w terenie. Jest to możliwe dzięki pięciopoziomowej regulacji prześwitu samochodu wynoszącego od 16,5 do 27 cm. Kolejną innowacją jest system kontroli trakcji Selec-Terrain (standardowe wyposażenie wszystkich wersji), oferujący pięć trybów jazdy, spośród których można wybrać taki, który najbardziej odpowiada konkretnej nawierzchni.

Jeep Grand Cherokee zawdzięcza swoje wyjątkowe możliwości terenowe dwóm systemom napędu na cztery koła: Quadra-Trac II i Quadra-Drive II z elektronicznie sterowanym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu – electronic limited slip differential (ELSD). Systemy te są wspomagane układem Hill Descent Control, który kontroluje prędkość zjazdu ze wzniesienia i układem Hill Start Assist, który wspomaga ruszanie na wzniesieniu.

Jeep Grand Cherokee może być wyposażony w silnik turbodiesla CRD MultiJet II, o pojemności 3 litrów i jeden z dwóch silników i benzynowych: V6 Pentastar, o pojemności 3,6 litra i legendarny silnik HEMI V8, o pojemności 5,7 litra.

Dostępne są trzy wersje wyposażenia: Laredo, Limited oraz Overland. Na szczycie stoi wyczynowy Jeep Grand Cherokee SRT8, czyli najszybszy i najmocniejszy seryjny Jeep wszech czasów, napędzany nowym silnikiem HEMI V8 o pojemności 6,4 litra i mocy 470 KM (630 Nm momentu obrotowego).