LEXUS: WODOROWY MODEL MARKI PRZYŁAPANY NA TESTACH

lexus_ls_1

Na amerykańskich ulicach przyłapany został nietypowy sedan Lexusa w kamuflażu, napędzany najpewniej wodorowymi ogniwami paliwowymi. Auto wydaje się być bliskie premiery.

Wodorowa Toyota Mirai może mieć wkrótce bardziej luksusowego kuzyna. Pojazd sfotografowano bowiem w czasie jazd drogowych w towarzystwie wodorowych Toyoty Mirai i Hyundaia Nexo.


Zobacz relacje:

ROZMAITOŚCI


 

Informacje opublikował australijski portal Motoring.

lexus_ls_2

Konstrukcję najprawdopodobniej oparto na flagowym Lexusie LS, co zdradzają układ przednich świateł oraz wygląd atrapy chłodnicy, których nie udało się ukryć pod maskującym oklejeniem. Uwagę zwraca za to krótsze nadwozie i skromniejsze zwisy.

Niektórzy spekulują, że pod kamuflażem mógł skryć się jednak inny model Lexusa, na przykład nadchodząca nowa odsłona kompaktowego sedana IS.

Do napędu ekologicznego auta najprawdopodobniej posłużył układ ogniw paliwowych podobny do tego zastosowanego w Toyocie Mirai. W tym modelu rozwija on moc 154 KM i wytwarza 335 Nm momentu obrotowego. Ale wodorowy sedan Lexusa najpewniej otrzyma spory zastrzyk mocy.

lexus_ls_3

Obecnie model LS jest dostępny z jednostkami wytwarzającymi 359 lub 417 KM. Motoring sugeruje, że w przypadku wodorowej limuzyny rynkowe oczekiwania wymuszają moc zbliżającą się do 300 KM i moment obrotowy wynoszący około 500 Nm. Przedmiotem domysłów pozostaje również konfiguracja układu napędowego.

System prawdopodobnie składa się z mocnego silnika elektrycznego napędzającego tylną oś oraz dodatkowych motorów przy przednich kołach, być może nawet umieszczonych w ich piastach, bowiem wiadomo, że Lexus pracuje nad taką technologią. Napęd na cztery koła jest typowy dla modelu LS, a na polskim rynku nie znajdziemy tego auta w innej konfiguracji.

lexus_ls_4

Produkcyjna wersja Lexusa LF-FC?

Układ wodorowych ogniw paliwowych, które napędzają przednie i tylne koła zastosowano w koncepcie LF-FC przedstawionym przez Lexusa jesienią 2015 roku w Tokio. W tej luksusowej limuzynie ogniwa umieszczono w tylnej części auta, a zbiorniki z wodorem ułożono w kształt litery T, co dało optymalny rozkład masy.

Chociaż przyłapany na testach sedan wydaje się mieć nieco inną sylwetkę, może być właśnie produkcyjnym następcą zaprezentowanego przed czterema laty konceptu. We wnętrzu auta dało się zauważyć cztery osoby, co sugeruje, że prace nad konstrukcją są na zaawansowanym poziomie.

lexus_ls_5

Więcej informacji na temat nowego pojazdu Lexus może zdradzić już pod koniec października w czasie salonu samochodowego w Tokio. Dobrą okazją do debiutu gotowego auta będą przyszłoroczne Igrzyska Olimpijskie w stolicy Japonii.

Macierzysty koncern Toyota jest głównym sponsorem imprezy i planuje z tej okazji zaprezentować wiele innowacyjnych pojazdów oraz technologii.

Żródło: motoring.com
Fot.: Lexus