MEMORIAŁ KULIGA I BUBLEWICZA 2017: KLUZA PRZED LISOWSKIM (META)

mkb_2_1

Waldemar Kluza i Daniel Stawiarski w Fordzie Fiesta, choć nie wygrali żadnego odcinka specjalnego, to jednak zostali zwycięzcami Platinum Memoriału Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza.

W końcowej klasyfikacji uzyskali oni 6,7 sekundy przewagi nad zeszłorocznym zwycięzcą Mateuszem Lisowskim i Dariuszem Burkatem (Ford Fiesta Proto) oraz 11,8 sek. nad Andrzejem Szepieńcem i Jarosławem Zawadzkim (Mitsubishi Lancer Evo IX).


Zobacz także:

RAJDY

MEMORIAŁ KULIGA I BUBLEWICZA


 

Tak więc podium w całości zapełnili kierowcy wyścigowi (Kluza i Szepieniec to „górale”, Lisowski – torowiec). Najlepszym kierowcą rajdowym okazał się Filip Nivette (z Kamilem Hellerem zajęli czwarte miejsce, strata 22,4 sek.). Klasę 1 wygrali Marek Bugajski i Adam Gładysz (Citroen C2 R2 Max – piąte miejsce w generalce), klasę 2 – Andrzej Borkowski i Magda Wilk (BMW M3 Copact).

Do pierwszego dnia memoriałowych zmagań wystartowało dwadzieścia załóg. W sobotnim programie były dwa przejazdy odcinka specjalnego Brzegi (każdy po 4,64 km). OS Brzegi 1 zakończył się zwycięstwem Andrzeja Szepieńca i Jarosława Zawadzkiego (Mitsubishi Lancer Evo IX), którzy o 1,4 sek. wyprzedzili Mateusza Lisowskiego i Dariusza Burkata (Ford Festa Proto) oraz Waldemara Kluzę i Daniela Stawarskiego (Ford Fiesta).

mkb_2_3

Na drugim przejeździe tej samej próby Lisowski o 3,2 sek. wyprzedził Szepieńca, zaś Kluza stracił 3,5 sek. Tak więc po pierwszej sekcji rajdu na prowadzeniu był Lisowski, który w porównaniu z OS1 poprawił się o 2.9 sek. Z kolei Szepieniec popełnił drobne błędy, narzekał też na zbyt krótką skrzynię biegów, przez co na długich prostych dochodziło do odcięcia obrotów silnika. Ostatecznie Szepieniec po OS2 tracił do lidera 1,8 sek., zaś Kluza – 3,5 sek. W klasie 2 prowadzili Radosław i Rafał Ćwięczkowie (Honda Civic TypeR), zaś w klasie 1 – Marek Bugajski i Adam Gładysz (Citroen C2-R2 MAX).

Do wieczornej sekcji drugiej wystartowało 16 załóg, które dwukrotnie przejechały OS Wieliczka Rynek (1,8 km). Do memoriałowych zmagań dołączyli też uczestnicy pierwszej rundy MOTUL Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski (25 załóg plus 5 bez pomiaru czasu). Pierwszy przejazd wielickiej próby wygrał Szepieniec o 0,4 sek. przed Filipem Nivette i Kamilem Hellerem (Ford Fiesta), a trzeci (ze stratą 0,5 sek.) był Kluza. Liderujący przed tym oesem Lisowski stracił aż 9,5 sek. i spadł na trzecie miejsce (za Szepieńcem i Kluzą).

Z kolei na OS Wieliczka Rynek 2 najlepszy czas uzyskali Damian Łata i Michał Grudziński, o 0,1 sek. szybsi od Nivette’a i o 0,2 sek. od Kluzy. Lisowski był czwarty (0,3 sek), zaś wynik Szepieńca obciążyły 2 sek. kary za potrącenie beczki. Na koniec dnia w łącznej punktacji przewodził Kluza, Szepieniec miał 2,3 sek. straty, a trzeci Lisowski – 5,6 sek. W klasie 2 nadal prowadzili Ćwięczkowie, a w klasie 1 – Bugajski.

W kategorii MOTUL HRSMP po dwóch sobotnich próbach na czele klasyfikacji byli Krzysztof i Mateusz Głowalowie (Mazda 323) przed Robertem Lutym i Dariuszem Gurdziołkiem (Subaru Legacy) oraz Arkadiuszem Kulą i Jarosławem Janaszem (BMW E30 M3).

mkb_2_2

Niedziela była decydującym dniem PLATINUM Rajdu Memoriału Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza. W ramach trzeciej sekcji zawodów uczestnicy trzykrotnie przejeżdżali najdłuższy (6,61 km) odcinek specjalny Brzegi- Jeziora. Liczba 16 załóg z listy startowej tego dnia szybko zmalała do 15, bowiem awaria Lancera już na wstępie wykluczyła Szymona Piękosia z Automobilklubu Małopolskiego w Krośnie. Ostry atak przypuścił wieliczanin Kluza i on triumfował na OS5 przed Lisowskim (strata 2,1 sek.) i Szepieńcem (strata 4,6 sek.).

OS6 był powtórką – znowu najszybszy był Kluza, 1 sek. za nim dojechał Lisowski, zaś Szepieniec stracił 2,1 sek. Po OS 6 w klasie 2 Ćwięczków wyprzedzili Andrzej Borkowski z Magdą Wilk (Automobilklub Polski – BMW M3 Compact), w klasie 1 niezmiennie przewodził Bugajski.

Ostatnia próba była popisem Lisowskiego, który o 2 sek. wyprzedził Kluzę i o 2,9 sek Łatę. W końcowej klasyfikacji Kluza uzyskał 6,7 sek. przewagi nad kierowcą Automobilklubu Polski Lisowskim i 11,8 sek. nad Szepieńcem.

mkb_3-3

Z kolei w pierwszej rundzie MOTUL Historycznych RSMP triumfowali Krzysztof i Mateusz Głowalowie (Mazda 323), którzy byli najszybsi na trzech z pięciu prób sportowych. O 0,7 sek. wyprzedzili Roberta Lutego i Dariusza Gurdziołka (Subaru Legacy) i o 12,2 sek. Arkadiusza Kulę i Jarosława Janasza (BMW E30 M3).

W ocenie Pawła Owczyńskiego, dyrektora zawodów i prezesa Automobilklubu Krakowskiego, PLATINUM Rajd Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza upłynął pod znakiem ostrej konkurencji czołowych załóg. Do powodzenia imprezy przyczyniło się wysokie zdyscyplinowanie publiczności.

I sobota, i niedziela upłynęły w Wieliczce pod znakiem słonecznej, niemal upalnej pogody, ale także zaciętej rywalizacji uczestniczących załóg. To chyba dobry znak na ogólnopolskie otwarcie sezonu 2017.

mkb_3_4

Waldemar Kluza: Przez wszystkie lata startów w Memoriale lista przygód i problemów, jakie nas tu spotykały zrobiła się naprawdę długa. Kilka razy byliśmy blisko dobrego wyniku, ale na mecie bywało różnie. Również dlatego, ten wynik smakuje tak dobrze. Jestem naprawdę szczęśliwy, że wywalczyliśmy to zwycięstwo, w moim mieście, przed kibicami, wśród których jest tak dużo moich znajomych i przyjaciół. Mówię wywalczyliśmy, bo na tych 32 kilometrach ważny był każdy zakręt i bardzo trzeba było pilnować tempa konkurentów. Stajemy na podium razem z bardzo doświadczonymi i szybkimi kierowcami, którzy nawet na moment nie pozwolili nam zwolnić tempa. W ten weekend jednak wszystko było po naszej stronie. Dziś już w pełni dogadałem się z samochodem, który spisywał się doskonale, zwłaszcza na szybkich i bardzo śliskich partiach. To co ważne, nie popełniliśmy błędu i konsekwentnie utrzymaliśmy swoje tempo – jazda była skuteczna i dała nam z Danielem masę frajdy. Bardzo serdecznie dziękuje wszystkim, dzięki którym ten start i sukces stał się faktem. Naszym partnerom, sponsorom, ekipie Vacat Serwis za świetne przygotowanie Fiesty, a przede wszystkim rodzinie i kibicom, którzy mocno nas wspierali przy trasie i na strefie. Od dawna marzyłem o takim otwarciu sezonu i mam nadzieję, że przyniesie to na ten rok dużo dobrego. To nasza wspólna wygrana! W Memoriale wspierali nas: ProfiAuto, Stalco, AutoCzesciValdi.pl, Planeta-Budowlana.pl, Rally-Tech.pl oraz Buchti.pl Promotion i portal GSMP.pl

Szczegółowe informacje, w tym wyniki on line, są dostępne na klubowej stronie organizatora www.automobilklub.krakow.pl i na stronie PLATINUM Rajdu Memoriału Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza www.superos.pl.

Wyniki
1. Kluza Waldemar i Stawiarski Daniel (Ford Fiesta) – 19.54,6 min.;
2. Lisowski Mateusz i Burkat Dariusz (Ford Fiesta Proto) – strata 6,7 sek.;
3. Szepieniec Andrzej i Zawadzki Jarosław (Mitsubishi Lancer Evo IX) – 11,8 sek.;
4. Nivette Filip i Heller Kamil (Ford Fiesta) – 22,4 sek.;
5. Bugajski Marek i Gładysz Adam (Citroen C2 R2 Max) – 2.04,0 min.;
6. Łata Damian i Grudziński Michał (Ford Fiesta Proto) – 2,06,5 min.;
7. Kręcioch Rafał i Drewniak Marcin (Peugeot 208) – 2.35,4 min.;
8. Borkowski Andrzej i Wilk Magda (BMW M3 Copact) – 2.35,7 min.;
9. Ćwieczek Radosław i Ćwięczek Rafał (Honda Civic Type-R) – 3.06,8 min.;
10. Wilusz Marcin i Chlebowski Ryszard (Renault Clio) – 3.12,5 min.

GCh
Fot.: Robert Duszyk i Agnieszki Wołkowicz (UMA Fotografia)