OPEL: NOWA CORSA TAKŻE Z SILNIKIEM O MOCY 150 KM

cor_sil1

Corsa 1.4 Turbo rozwija moc 110 kW/150 KM. Nowa czterocylindrowa jednostka piątej generacji zapewnia modelowi znakomite osiągi.

Maksymalny moment obrotowy 220 Nm, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy i prędkość maksymalna 207 km/h to wartości, które przypadną do gustu miłośnikom nieco szybszego podróżowania.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

NISSAN: MOCNY PULSAR JUŻ W SALONACH – ZNAMY CENĘ


 

Pozostałe liczby są nie mniej imponujące: mimo sporej mocy nowa Corsa 1.4 Turbo zużywa tylko 5,9 litra paliwa na 100 kilometrów w cyklu mieszanym (przy emisji CO2 wynoszącej 136 g/km). W ofercie zespołów napędowych modelu silnik 1.4, gwarantujący sportowe wrażenia z jazdy, plasuje się pomiędzy nowym, trzycylindrowym silnikiem 1.0 Turbo o mocy 85 kW/115 KM a flagowym 1.6 Turbo OPC rozwijającym moc 152 kW/207 KM i zapewniającym porywające osiągi.

cor_sil2

Corsa OPC jest dostępna tylko z nadwoziem trzydrzwiowym, natomiast Corsę z nowym sportowym silnikiem 1.4 Turbo można kupić zarówno w wersji trzy-, jak i pięciodrzwiowej w cenach odpowiednio od 17 380 euro i 18 130 euro (sugerowane ceny detaliczne z VAT w Niemczech). Nabywcy Corsy mają do wyboru dwie wersje wykończenia: młodzieżową i sportową Color Edition oraz wyrafinowaną i bogato wyposażoną Innovation. Dla kierowców, którzy chcieliby zwrócić uwagę otoczenia na atuty 150‑konnej Corsy, firma Opel przygotowała pakiet Turbo Plus z wyrazistymi elementami OPC.

Oszczędna wersja ze 150‑konnym silnikiem

Inżynierowie firmy Opel starali się zbudować samochód, który zapewniałby przyjemność ze sportowej jazdy, zużywając niewiele paliwa. Turbodoładowany silnik 1.4 osiąga maksymalny moment obrotowy 220 Nm w przedziale od 3 000 do 4 500 obr./min. Miękko i precyzyjnie działająca sześciobiegowa przekładnia przenosi napęd na koła przednie. Elastyczność na piątym biegu w typowym dla wyprzedzania przedziale od 80 do 120 km/h wynosi 10,5 sekundy.

Sportowym osiągom towarzyszy niskie zużycie paliwa, któremu sprzyja także układ Start/Stop należący do wyposażenia standardowego. Sprawdza się on przede wszystkim podczas jazdy w mieście. W silniku spełniającym normę Euro 6 zastosowano układ zmiennych faz rozrządu po stronie zaworów dolotowych i wydechowych, a zintegrowanie turbosprężarki z kolektorem wydechowym ograniczyło masę i wymiary całego modułu. Na obniżenie masy wpływa także żeliwny blok silnika o drążonej strukturze, drążone wałki rozrządu i kolektor dolotowy z tworzywa sztucznego.

cor_sil3

Dynamiczna, praktyczna i stylowa

Miejsce dla pięciu osób i bagażnik o pojemności do 1 120 litrów w nadwoziu o długości zaledwie 4,02 metra — Corsa ma przestronne wnętrze przy kompaktowych wymiarach zewnętrznych. Poza tym wersja Color Edition może poszczycić się bogatym wyposażeniem standardowym ze sportowymi akcentami. Pasażerowie tylnych siedzeń są chronieni przed słońcem i upałem za sprawą mocno przyciemnianych szyb Solar Protect. W samochodzie zastosowano też sportowe aluminiowe nakładki na pedały oraz poprawiającą komfort użytkowania kierownicę z przyciskami do sterowania radiem i tempomatem.

Sportowe akcenty nadwozia to błyszczący czarny dach i grill, chromowana końcówka wydechu i chromowane obwódki lamp przeciwmgłowych. Corsa jest standardowo wyposażona w 17‑calowe koła z dwukolorowymi aluminiowo- tytanowymi obręczami. W dostępnym bez dodatkowych opłat pakiecie Sport Stripes White, kołom można nadać biały połysk.

Elegancję wersji Innovation podkreślono subtelnymi eleganckimi dodatkami, takimi jak chromowane listwy przy oknach (w odmianie pięciodrzwiowej) oraz chromowane klamki drzwi. Do zbudowania przyjemnego klimatu wnętrza przyczynia się także jego oświetlenie. Relaks w trakcie jazdy gwarantują takie elementy wyposażenia, jak standardowe biksenonowe reflektory z systemem doświetlania zakrętów i diodowymi światłami do jazdy dziennej, automatyczne włączanie świateł mijania z systemem rozpoznawania tunelu oraz czujnik deszczu włączający wycieraczki i automatycznie przyciemniające się lusterko wsteczne.

Pakiet Turbo Plus dla fanów Corsy OPC

Dla entuzjastów estetyki OPC firma Opel przygotowała pakiet Turbo Plus w cenie 800 euro (dla wersji pięciodrzwiowej) lub 950 euro (dla wersji trzydrzwiowej). Dzięki niemu światło dzienne ujrzą te atuty Corsy 1.4 Turbo, które w „zwykłej” wersji trzymane są w ukryciu. W skład atrakcyjnego wizualnie pakietu wchodzi przedni spojler OPC Line, listwa tylnego spojlera, a także spojlery progowe w kolorze nadwozia. W samochodach z nadwoziem trzydrzwiowym montowany jest dodatkowy spojler dachowy OPC Line.

Wyrazistość potęguje karbonowy wzór na obudowach lusterek bocznych i przedniej listwie z logo Opla. Do zajęcia miejsca we wnętrzu zachęca sportowa kierownica OPC Line, a także pokryte czarną skórą rękojeści dźwigni zmiany biegów i hamulca ręcznego. Opcjonalne sportowe fotele Recaro sprawiają, że wnętrze Corsy jeszcze bardziej przypomina kabinę samochodu wyścigowego. Nowa 150‑konna Corsa z dodatkami ucieszy zwłaszcza tych, którzy na co dzień chcą czuć klimat sportu samochodowego — a to wszystko za przystępną cenę.

Niniejsza informacja dotyczy rynku niemieckiego. Oferta na rynek polski zostanie ogłoszona w późniejszym terminie.