OPEL: WOJCIECH OSOŚ PRZEDSTAWIA POLSKĄ LISTĘ PRZEBOJÓW

Opel-Astra-288

Opel zakończył rok 2014 świetnym wynikiem sprzedaży, utrzymując pozycję lidera wzrostów na polskim rynku wśród producentów. W ciągu całego roku sprzedanych zostało w naszym kraju 28 038 nowych Opli, co oznacza ponad 41 procent wzrostu, czyli aż 8 180 sztuk w porównaniu do 2013 roku (19 858 samochodów).

Jakie modele i silniki najchętniej wybierali polscy klienci marki? Który rodzaj nadwozia cieszył się największym powodzeniem? Jakie kolory dominowały w garażach nowych właścicieli?


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Odpowiedzi na te pytania udzielił Wojciech Osoś, dyrektor PR w firmie General Motors Poland, który odpowiada za wszystkie działania public relations koncerny, w skład którego wchodzi też firma Opel.

Oso_6803Wojciech Osoś: Niekwestionowanym przebojem Opla w 2014 roku, zarówno na rynku klientów indywidualnych jak i przedsiębiorców, była Astra, która znalazła aż 8 798 nabywców. Na polskie drogi w ubiegłym roku wyjechało najwięcej Astr z nadwoziem typu hatchback, ze 115-konnym silnikiem o pojemności 1.6 litra. Klienci najczęściej wybierali to auto w kolorze brązowy Mahogany. Ten robiący furorę kolor to elegancki perłowy lakier o ciemnym, zbliżonym do czerni, odcieniu brązu.

Kolejne miejsce na liście najpopularniejszych modeli w gamie Opla zajmuje miejska Corsa, której w minionym roku sprzedano 7 160 egzemplarzy. Był to również najchętniej wybierany przez klientów indywidualnych samochód ze wszystkich oferowanych na polskim rynku. Największym powodzeniem cieszyła się wersja 5-drzwiowa z silnikiem o mocy 85 KM i pojemności 1.2 litra. Klienci najczęściej decydowali się na auta w złoto- beżowym metalicznym kolorze o nazwie Pepperdust.

Trzecie miejsce na podium zajęła Insignia z wynikiem sprzedaży na poziomie 4 092 sztuki. Z salonów Opla wyjechało najwięcej aut z nadwoziem typy hatchback. Najbardziej popularnym silnikiem był 2-litrowy diesel o mocy 163 KM. Najczęściej wybieranym kolorem dla Insignii jest niezmiennie elegancki czarny metalik, o odcieniu Carbon Flash.

Wśród klientów indywidualnych dużym powodzeniem cieszyły się również minivan Meriva i kompaktowy SUV Mokka, których sprzedaż w 2014 roku wyniosła odpowiednio 1 515 i 2 647 sztuk. Polscy klienci upodobali sobie Merivę z silnikiem 1.4 o mocy 100 KM, faworytem wśród kolorów okazał się znów złoto- beżowy Pepperdust.

Najczęściej wyjeżdżającą z polskich salonów Opla Mokką była wersja 115-konna, z silnikiem o pojemności 1.6 w brązowym kolorze Mahogany.