RAJD POLSKI 2016: VOLKSWAGEN I OGIER PO RAZ TRZECI?

rp_volks-prze1

W Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC) Volkswagen staje w roli faworyta na starcie Rajdu Polski – jednej z najszybszych imprez sezonu.

Impreza na Mazurach należy do tych rund w kalendarzu , które kierowcy pokonują z najwyższą prędkością i obok Rajdu Finlandii jest jedynym, na którym średnia prędkość przekracza 120 km/h.

sponsorenault


Zobacz także:

RAJDY

RAJD POLSKI 2016


 

Polo R WRC jest w dwóch ostatnich latach niepokonane na polskich szutrach. Na najwyższym stopniu podium w Mikołajkach stawała dwukrotnie załoga Sebastien Ogier i Julien Ingrassia. W Rajdzie Polski 2016 do pokonania jest 21 odcinków specjalnych o łącznej długości 306,10 km.

rp_volks-prze2

– Po jednym z najwolniejszych teraz przyszedł czas na dwa absolutnie najszybsze rajdy. W Rajdowych Mistrzostwach musimy wcisnąć guzik z napisem „Speed. W Polsce i w Finlandii najważniejsze są precyzja i pełna koncentracja kierowcy, tu znaczenie mają ułamki sekund. W ubiegłych dwóch latach nasi kierowcy pokazali, że to potrafią. Jednak jako zespół tylko wtedy będziemy mieć szansę na sukces, jeśli nie popełnimy żadnego błędu. Jesteśmy tego świadomi i każdy w zespole wie, co powinien robić –stwierdził dyrektor Volkswagen Motorsport, Jost Capito.

Jari-Matti Latvali i Miikki Anttili w Polsce nie mieli dotąd szczęścia. W 2009 roku odpadli z rajdu dosłownie tuż przed metą, w 2014 roku zakończyli rajd na piątym miejscu, a w 2015 roku wypadnięcie z trasy na Power Stage’u sprawiło, że również zajęli „tylko” piąte miejsce. W tym roku podczas mazurskiej imprezy spróbują po raz czwarty zdobyć najwyższą pozycję na podium.

Wypowiedzi przed Rajdem Polski

Sebastien Ogier: Rajd Polski to impreza, na którą cieszę się każdego roku. Przed nami rajd pokonywany z bardzo wysokimi prędkościami, porównywalny z Rajdem Finlandii. Wyjątkowo lubię szybkie odcinki, bo bardzo pasują do mojego stylu jazdy. Z Polską wiążę wyłącznie pozytywne skojarzenia, bo wygraliśmy tam w dwóch ostatnich latach. W porównaniu z Włochami czeka na nas zupełnie inny rodzaj szutru, nie aż tak zabójczy dla aut. Na razie mistrzostwa przebiegają dla Juliena i dla mnie bardzo pomyślnie. Mimo że ostatnie zwycięstwo święciliśmy cztery rajdy temu, mocno zwiększyliśmy naszą przewagę w klasyfikacji. Dlatego do Polski jadę pewny swoich sił. Dodaje mi ich zresztą moja sytuacja rodzinna – wyobrażałem sobie, że bycie ojcem musi być piękne, ale nie spodziewałem się, że to aż tak cudowne uczucie.

rp_volks-prze3

Jari-Matti Latvala: Rajd Polski przypomina mi trochę Finlandię, z tą różnicą, że w Polsce więcej jeździ się w otwartym terenie i wśród pól, poza tym podłoże jest nieco bardziej miękkie. Jednak pod względem prędkości obydwa rajdy są bardzo podobne, obydwa należą do najszybszych w kalendarzu. Zazwyczaj lepiej czuję się na szybkich trasach, bardziej mi one pasują. Myślę, że z powodu tylu szybkich odcinków zaleta wynikająca z dalszej pozycji na starcie jest mniejsza niż w innych rajdach, ponieważ trakcja nie ma aż tak decydującego znaczenia. W dwóch ubiegłych latach na początku Rajdu Polski miałem kłopot z dobraniem właściwej prędkości. W tym roku chciałbym to lepiej rozegrać, bo dotąd w Polsce jeszcze nie stawałem na podium. Drugie miejsce we Włoszech pozwoliło mi uwierzyć we własne możliwości. Chciałbym przesunąć się wyżej w klasyfikacji kierowców MŚ, ale oczywiście konkurencja jest bardzo duża.

Andreas Mikkelsen: Odcinki specjalne w Rajdzie Polski trzeba przejeżdżać bardzo szybko i płynnie – a ja bardzo to lubię. Żeby na szybkich fragmentach trasy uzyskać wszystko co się da, trzeba mieć bardzo dobrze zbalansowany samochód i wiele zaufania do pilota. Niektóre odcinki specjalne nie różnią się od tych z zeszłego roku, więc Andreas i ja będziemy mogli skorzystać z wideo z 2015 roku. Dzięki testom w Polsce zdobyliśmy dodatkowe doświadczenie, potrzebne by się dobrze przygotować do występu. W ubiegłych dwóch latach byłem w Polsce drugi. Anders i ja wyjeżdżamy na trasę jako trzecia załoga, mimo to mam nadzieję, że powalczymy o pierwsze miejsce. Moim zadaniem jest odzyskanie drugiego miejsca w klasyfikacji generalnej. Poza tym chcemy spróbować zmniejszyć stratę dzielącą nas w punktacji do Sebastiena Ogiera. To nie będzie łatwe, ale damy z siebie wszystko i zamierzamy wrócić z Polski z jak największą liczbą punktów.

Bilety i karnety na PZM 73. Rajd Polski – rundę Mistrzostw Świata (FIA WRC) są wciąż dostępne – należy wejść na stronę: www.topracingshop.pl/firm-pol-2-Rally-Poland-WRC. Więcej informacji można uzyskać na infolinii Top Racing 733 100 702 lub stronie www.gadzetyrajdowe.pl.