SMART: NOWY KABRIOLET FORTWO – CIESZ SIĘ SŁOŃCEM W MIEŚCIE

smart_cabr1

Nowy smart fortwo cabrio jest gotowy do wiosennej premiery. Kultowy, otwarty wariant dwuosobowego auta miejskiego pojawi się u dealerów już w lutym.

Ceny modelu startują od 61 200 złotych za odmianę z silnikiem o mocy 52 kW (71 KM) i dwusprzęgłową przekładnią zautomatyzowaną twinamic.


Zobacz także:

PREMIERY

MERCEDES: NOWY SLC – ZMIENIONA NAZWA, ŚWIETNA DYNAMIKA


 

Niebawem do oferty dołączy wersja ze skrzynią manualną. Poza trzema liniami wyposażenia – passion, prime i proxy – nabywcy mają teraz do wyboru szeroką gamę dodatków z zakresu bezpieczeństwa i komfortu, w tym interfejs do integracji smartona MirrorLink.

Trzy samochody w jednym: za naciśnięciem przycisku nowy smart fortwo cabrio zmienia się z zamkniętego samochodu dwumiejscowego w auto z dużym, odsuwanym płóciennym szyberdachem albo – gdy poszycie zostanie całkowicie opuszczone – w pełnoprawny kabriolet. Dzięki temu przyjemność z jazdy pod gołym niebem można dostosować do warunków pogodowych lub nastroju kierowcy i pasażera. Swoją elastyczność smart zawdzięcza składanemu dachowi „tritop” oraz modułowej konstrukcji słupków dachowych.

Nowy fortwo cabrio (wymiary: długość/ szerokość /wysokość: 2,69/ 1,66 /1,55 m) to trzeci model w gamie. Jego wyrazista stylizacja łączy charakterystyczną sylwetkę z ultrakrótkimi zwisami i klatką bezpieczeństwa – tridionem – oraz typowy przód z wlotem powietrza o strukturze plastra miodu i romboidalnymi reflektorami. Słupek B jest węższy niż w coupé, a tridion ma jeszcze bardziej dynamiczny kształt.

Dach otwierany w 12 sekund

Gdy słońce wygląda zza chmur, kierowca smarta może zareagować błyskawicznie – miękki, automatycznie sterowany dach odsuwa się całkowicie w ciągu 12 sek., nawet podczas jazdy z maksymalną prędkością. Dzięki kluczykowi z trzema przyciskami można go otwierać także zdalnie. Zdejmowane słupki dachowe pozwalają w pełni cieszyć się przyjemnością z jazdy kabrioletem. Chowa się je w specjalnym schowku w tylnej klapie. Zmieści on również inne drobne przedmioty, na przykład kamizelkę odblaskową, apteczkę czy trójkąt ostrzegawczy.

smart_cabr2

Miękki dach „tritop” ma powierzchnię 1,8 m kw. Zewnętrzne poszycie wykonano z wyjątkowo odpornego na światło poliakrylu, a spód – z mieszanki poliestru i bawełny. Pomiędzy tymi dwiema warstwami znajduje się warstwa gumy. Dach ma grubość 20 mm. Z tyłu znajduje się podgrzewane szklane okno.

Bezpieczeństwo

Architektura nadwozia nowego smarta fortwo cabrio łączy duży udział ultrawytrzymałej, tłoczonej na gorąco stali ze stalami wielofazowymi o maksymalnej wytrzymałości. Dodatkowo, kabriolet został względem coupé wzmocniony w specyficznych miejscach. Modyfikacje obejmują zastosowanie rozpórek nożycowych oraz dwóch skrętnych przegród (z przodu i z tyłu) pod samochodem, a także wewnętrznych rur w słupkach A. Te ostatnie wykonano z ultrawytrzymałej stali tłoczonej na gorąco.

W dziedzinie aktywnego bezpieczeństwa smart oferuje systemy wspomagające: poza najnowszą generacją ESP, asystentem bocznego wiatru Crosswind Assist (opcja) i wspomaganiem ruszania na wzniesieniu (wyposażenie seryjne) ich lista obejmuje układ ostrzegania przed kolizją (opcja) oraz monitorowania pasa ruchu Lane Keeping Assist (opcja).

Dwa silniki, dwie przekładnie, trzy linie wyposażenia

Początkowo nowy kabriolet będzie dostępny z dwoma 3-cylindrowymi silnikami benzynowymi o mocy 52 kW/71 KM oraz 66 kW/90 KM. Oba współpracują ze zautomatyzowanymi przekładniami dwusprzęgłowymi. Wwkrótce do oferty dołączą także odmiany z 5-biegową skrzynią manualną. Średnica zawracania wynosi zaledwie 6,95 m między krawężnikami i 7,30 m między ścianami.

Poza trzema liniami wyposażenia – passion, prime oraz proxy – klienci mają do wyboru szeroki zakres wyposażenia z zakresu komfortu i bezpieczeństwa, w tym smartfona z MirrorLink (standard w autach z zestawem multimedialnym) czy pakiet Urban Style (obejmuje czarne nadkola i obniżone zawieszenie). Znakiem rozpoznawczym kokpitu jest motyw „dynamicznej pętli”. Standardowe wyposażenie wnętrza obejmuje dwie osłony przeciwsłoneczne, centralną konsolę ze szufladą i haczyki na ubrania na tylnej belce. Za dopłatą oferowany jest deflektor wiatru.

Dane techniczne (52 k – 66 kW)
– układ i liczba cylindrów: R3 – R3;
– pojemność skok. (ccm): 999 – 898;
– moc maks. (kW/KM): 52/71 przy 6000 obr./min. – 66/90 przy 6200 obr./min.;
– maks. moment obr. (Nm): 91 przy 2850 obr./min, – 135 przy 2500 obr./min.;
– średnie zużycie paliwa (l/100 km): 4,3 – 4,2;
– średnia emisja CO2 (g/km): 99 – 97;
– przyspieszenie 0-100 km/h (sek.): 15,5 – 11,7;
– prędkość maksymalna (km/h): 151 – 155;
– ceny w Polsce z VAT od (zł): 61 200 – 65 700,

Kabriolety wytwarzane przez oddział Mercedes-Benz Cars przechodzą szeroko zakrojony program testów – jednakowy dla wszystkich modeli. Nowy smart fortwo cabrio został więc przetestowany wedle tych samych rygorystycznych norm, co np. nowa Klasa S Cabriolet