VOLKSWAGEN: URODZINY GOLFA GTI NA ZLOCIE W WORTHERSEE

Volkswagen Golf GTI Clubsport S

W gronie kilkudziesięciu tysięcy fanów Volkswagen świętuje na 35. zlocie nad jeziorem Wörthersee 40. urodziny Golfa GTI. Impreza potrwa do soboty, 7 maja.

Gwiazdą imprezy jest nowy Clubsport S – model osiągający 310 KM to najmocniejszy, seryjnie produkowany GTI w historii. Oprócz niego można zobaczyć model TCR, nową 330-konną wyścigówkę przygotowaną do udziału w TCR International Series.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

TURYSTYKA


 

Uczniowie przyzakładowych szkół Volkswagena z Wolfsburga i Zwickau przygotowali także dwa supermocne unikatowe Golfy. Ponadto, w podróż po 40 latach historii GTI uczestników zlotu zabiera siedem modeli reprezentujących wszystkie generacje kultowego auta.

GTI-Treffen am Wörthersee 2016: Der Golf GTI Heartbeat

Golf GTI Clubsport S zostanie wyprodukowany w liczbie 400 egzemplarzy. Pod jego maską pracuje silnik o mocy 228 kW/310 KM. Motor tego super-GTI jest spokrewniony technicznie z jednostką napędową Golfa GTI TCR osiągającą 243 kW/330 KM – wyścigowego auta przygotowanego przez Volkswagen Motorsport do udziału w Mistrzostwach Samochodów Turystycznych TCR.

Swoje możliwości Golf GTI Clubsport S, auto z mocno zmodyfikowanym zawieszeniem, zaprezentował przed kilkoma dniami na Północnej Pętli toru Nürburgring. Pokonując ją w ciągu 7.49,21 minut auto pobiło dotychczasowy rekord samochodów seryjnych z przednim napędem.

Volkswagen Golf GTI Clubsport S

Tradycyjnie już specjalnie na zlot GTI uczniowie szkół Volkswagena w Wolfsburgi i Zwickau przygotowali niepowtarzalne egzemplarze Golfa. Model GTI Heartbeat wyposażono w 400-konny silnik, po 10 KM na każdy rok z 40 lat historii GTI, a R Variant Performance 35 – 350 KM to po 10 mechanicznych koni na każdy z 35 zlotów.

„GTI” – od 40. lat ten skrót jest swego rodzaju miarą dla sportowych samochodów klasy kompaktowej. Pierwszy Golf GTI pojawił się na rynku w 1976 roku i sprawił, że sportowego stylu jazdy mogło zakosztować naprawdę wielu ludzi.

vw_gogti4

Wyposażono go w specjalne atrybuty – elastyczny silnik, bezpośredni układ kierowniczy, bardzo dobrze zestrojone zawieszenie, niedużą masę, niepowtarzalny wygląd, a do tego dźwignię zmiany biegów z gałką o wzorze piłki golfowej, czerwony pasek na osłonie chłodnicy oraz sportowe fotele z tapicerką w kratę.

Gdy przychodził na świat planowano produkcję 500 egzemplarzy, jednak Golfów GTI wszystkich generacji powstało już ponad dwa miliony. GTI to fenomen, cieszący się uznaniem kierowców niezmiennie od 40 lat.

Volkswagen Golf GTI Clubsport S