WTCC 2014: ZWYCIĘSTWA YVANA MULLERA I JOSÉ-MARÍI LÓPEZA

wtcc

Pierwsza edycja Wyścigowych Mistrzostw Świata FIA zorganizowana na torze Paul Ricard we Francji cieszyła się dużym zainteresowaniem publiczności. Zwyciężał Citroen C-Elysée WTCC.

Pierwszy wyścig wygrał Yvan Muller, drugi – José-María López. Sébastien Loeb ukończył pierwszy bieg na drugiej, a drugi – na szóstej pozycji.


Zobacz także:
SPORT
WTCC 2014


Po kwalifikacjach, rozegranych w pełnym słońcu Prowansji, na torze Paul Ricard padał deszcz. Opady ustały na krótko przed rozpoczęciem pierwszego wyścigu, co wywołało wahania zawodników odnośnie wyboru ogumienia. Sébastien Loeb wykorzystał drobny błąd Gabriele Tarquiniego i wyszedł na drugą pozycję. Ponieważ utrzymał ją do mety, dołączył do Yvana Mullera na podium. José-María López zajął czwarte miejsce.

Drugi, już “suchy” wyścig wygrał José-María López, Yvan Muller był drugi, a Sébastiena Loeba – szósty.

POWIEDZIELI NA MECIE

Yves Matton, Dyrektor Citroën Racing: Pole position i dwa podwójne zwycięstwa sprawiają oczywiście, że bilans tego weekendu uważamy za znakomity. Yvan Muller, który w Marrakeszu przeżył trudne chwile, tym razem zaliczył dla zespołu najwięcej punktów. Pechito i Sébastien, biorąc pod uwagę, w jak trudnej pozycji stawiało ich przesunięcie na koniec stawki na starcie obydwu wyścigów, poradzili sobie fantastycznie. Sébastien nie zdołał ostatecznie zebrać owoców swojej świetnej walki, pokazał jednak, że jest zdolny rywalizować o zwycięstwo w każdych warunkach. Najbliższy tydzień wykorzystamy, aby starannie przygotować nasze samochody do powiązanych ze sobą rund na Hungaroringu i Slovakiaringu.

Yvan Muller: Wahałem się, czy w pierwszym wyścigu nie wybrać opon slick, w końcu jednak uznałem, że byłoby to nadmierne ryzyko. Wystartowałem bardzo słabo, na szczęście nie tracąc zbyt wielu miejsc. Wiedziałem, że jestem szybszy od tych, którzy wysunęli się przede mnie, zachowałem więc spokój. Wyprzedziłem najpierw Michelisza, później Tarquiniego – na zakręcie, na którym na chwilę stracił on trakcję. W wyścigu numer dwa pierwsze okrążenie było trochę wariackie; sam straciłem parę miejsc, unikając karambolu na szykanie. Moja walka z Pechito była piękna i pełna wzajemnego szacunku: przecież nie jest wcale powiedziane, że partnerzy z zespołu nie rywalizują ze sobą. Pierwsze i drugie miejsce – nie marzyłem o lepszym zakończeniu tego weekendu.

Sébastien Loeb: „Pierwszy wyścig był trudny, ale ciekawy. Liczyłem na zyskanie wielu pozycji, ale nie spodziewałem się, że zdołam wysunąć się aż na drugie miejsce! Najtrudniej jest w takich warunkach zachować dobry rytm jazdy, za to pełne, wspaniałe czucie samochodu umożliwiało mi stały atak na maksimum możliwości. Wyprzedzenie Gabriele Tarquiniego przez pewien czas wydawało się niemal niemożliwe, tak skutecznie bronił on swojej pozycji. Wreszcie wypatrzyłem jego drobny błąd i zostawiłem go za sobą. Drugi wyścig był dla mnie irytujący, głównie z powodu zachowania Borkoviča. Cieszę się przynajmniej, że udało mi się dojechać do mety i zaliczyć punkty.

José-María López: Wygranie wyścigu nigdy nie jest łatwe, nawet, jeśli startuje się z pole position. Nie wyobrażacie sobie, jak wielką radość sprawiło mi to zwycięstwo, odniesione po starcie z osiemnastej pozycji. Cały czas starałem się zachować ostrożność, niemniej już na pierwszym zakręcie zyskałem pięć lub sześć miejsc. Na szykanie działy się rzeczy niesamowite, auta wjeżdżały w nią ze wszystkich kierunków i właśnie tam wyprzedziłem Yvana. To okazało się kluczowe dla wyniku, bo w regularnej walce na pewno nie zdołałbym go wyprzedzić. Przez cały wyścig atakowałem, by zyskiwać kolejne miejsca i na szczęście nie natrafiłem w peletonie na nieczyste zagrywki ze strony rywali. Wjazd samochodu bezpieczeństwa na tor na pewno ułatwił mi dogonienie Tiago Monteiro, ale przecież wiadomo, że aby wygrać, prócz własnych zasług trzeba mieć nieco szczęścia.

WYNIKI

Wyścig 1
1. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC) – 16 okrążeń ;
2. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) – strata 12,727 sek.;
3. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC) – 15,026 sek.;
4. José-María López (Citroën C-Elysée WTCC) – 18,663 sek.;
5. Rob Huff (Lada Granta 1.6T) – 31,393 sek.

Wyścig 2
1. José-María López (Citroën C-Elysée WTCC) – 18 okrążeń
2. Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC) – strata 1,886 sek.;
3. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC) – 7,994 sek.;
4. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC) – 8,459 sek.;
5. Medhi Bennani (Honda Civic WTCC) – 17,407 sek.;
6. Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC) – 17,924 sek.

KLASYFIKACJA MISTRZOSTW ŚWIATA

Kierowcy
1. José-María López – 85 pkt.;
2. Sébastien Loeb – 73 pkt.;
3. Yvan Muller – 65 pkt;.
4. Hugo Valente i Gabriele Tarquini – 31 pkt.;
6. Tiago Monteiro i Tom Chilton – 30 pkt.

Producenci
1. Citroën Total – 186 pkt.;
2. Honda – 103 pkt.;
3. Lada – 75 pkt.