WYSCIGI: SEZON NA TORZE POZNAŃ ZAKOŃCZONY

Automobilklub Wielkopolski zorganizował na Torze „Poznań” ostatnie w tym sezonie wyścigi samochodowe. Do rywalizacji stanęli przedstawiciele Wyścigowego Pucharu Polski i Pucharu Maluch Trophy. Łącznie do sportowej rywalizacji stanęło ponad 100 samochodów.

Do najbardziej licznego wyścigu stanęli przedstawiciele WPP (kl. 3, 4, 5, 7, 8, 9). Ilość startujących praktycznie po brzegi wypełniła pojemność toru przewidzianą dla wyścigów samochodowych.

W klasie 3 dwukrotnie na najwyższym miejscu podium stanął reprezentujący barwy Automobilklubu Wielkopolski Paweł Młocek. Tymi zwycięstwami przypieczętował sobie pierwsze miejsce w sezonie 2012. Drugie miejsce zajął Adriana Urbaczewski (A. Kujawko-Pomorski), a trzecie – Cezary Szlawski (A. Kielecki).

W klasie 4 triumfował Norbert Stańczyk (Moto-Klub Radom). Jak widać kartingowe doświadczenie młodego zawodnika jest przez niego świetnie wykorzystywane w sporcie samochodowym. Drugie miejsce przypadło Krzysztofowi Ratajczakowi (A. Wielkopolski), a trzecie – Tomaszowi Matuszkiewiczowi (A. Wielkopolski), mimo, iż jego klubowy kolega Marcin Dragan również miał wielką ochotę na zakończenie tego sezonu na „pudle”.

Klasę 5 w pięknym stylu wygrał zawodnik Automobilklubu Wielkopolski – Radosław Kordecki dowożąc dwukrotnie pierwsze miejsce do mety swoim biało – czerwonym Porsche 911. Drugie miejsce utrzymał Marek Wolf (A. Wielkopolski), a na trzecią pozycję wskoczył (w miejsce Ryszarda Żyszczyńskiego – A. Kielecki), Bartosz Palusko (AVTek PSS Racing Team).

W klasie 7 niespodzianek nie było, i tak jak wszyscy się spodziewali na najwyższym miejscu pudła stanął Gerard Paczkowski (A. Wielkopolski).

W klasie 8 wspaniały pojedynek stoczyli Łukasz Rawecki (A. Wielkopolski) i Andrzej Grigorjew (A. Polski). Andrzej zwyciężył dwukrotnie, czym nadrobił stratę do Łukasza i ostatecznie obaj zawodnicy skończyli sezon z taką samą liczbą punktów. Trzecim miejscem w tej klasie zadowolić musiał się Michał Woroch (A. Wielkopolski).

O dużym pechu mówić może Robert Abramczyk (A. Wielkopolski), któremu samochód odmówił współpracy tuż przed startem do ostatniego wyścigu. BMW E30 na polach przedstartowych zadecydowało, iż ma już dosyć jeżdżenia w tym sezonie i Robertowi pozostało kibicowanie rywalom z widowni. Pod jego nieobecność po pierwsze miejsce sięgnął pewnie Dawid Bokej (A. Wielkopolski). Pech nie ominął również Alfy Romeo 75 Józefa Dzióba (A. Wielkopolski), jednak przewaga punktowa pozwoliła mu na utrzymanie trzeciego miejsca w sezonie.

W klasie 1A pierwszą pozycję utrzymał Maciej Szkudlarek (A. Wielkopolski), a drugą Karol Wyka (A. Rzemieślnik). Trzecie miejsce natomiast stracił podczas weekendu Tomasz Zawada, „oddając” je Karolowi Kołpak (A. Wielkopolski). Karol mimo, iż w do pierwszego wyścigu startował z ostatniego pola, zakończył jazdę z trzecią lokatą, co jest osiągnięciem godnym odnotowania. Koledzy z klasy 1N zachowali na koniec sezonu kolejność sprzed weekendu. I tak pierwsze miejsce zachował Bartosz Knast, drugie Przemysław Kaźmierczak, a trzecie Łukasz Janiak.

W klasie 2 koszulkę lidera utrzymał Jacek Norkiewicz (A. Wielkopolski), a na drugie miejsce pod nieobecność Krzysztofa Steinhofa (A. Tarnowski) wskoczył Janusz Komorowski (A. Łódzki).
W klasie 6 pierwsze miejsce pozostało w rękach Andrzej Nawrota (który nie stanął n starcie), drugie utrzymał Jarosław Niewiadomski, natomiast trzecie trafiło do Marka Wiśniewskiego (A. Rzemieślnik).

W dywizji pierwszej Pucharu Maluch Trophy “pudło” zdobyli: Konrad Tadla, Kamil Osóbka i Aleksander Wojciechowski. W dywizji drugiej pierwszą lokatę mimo wcześniejszych obaw, utrzymał Christophe Carion, a na drugim miejscu niespodziewanie, wygrywając dwukrotnie weekendowe wyścigi, znalazł się Michał Zugajewicz (A. Centrum). Trzeci uplasował się Paweł Kopacz (A. Galicyjski).

Bieg pokazowy formuły historycznej po raz ostatni odbył się w takiej formie, od przyszłego sezonu zawodnicy mają zamiar ścigać się już na poważnie. Planowane są również wspólne starty na Torze „Poznań” z niemiecką serią wyścigową Haigo. Jak nam powiedział Józef Gutmacher (A. Wielkopolski) – właściciele pięknych bolidów mają zamiar pracowicie spędzić zimę, aby w 2013 roku wystartować do wyścigów w zdecydowanie w większym składzie. Do stawki zawodników obiecał dołączyć Patryk Mikiciuk – dziennikarz TVN Turbo.

Niewątpliwą atrakcją tych wyścigów stał się Epilog im. Jana Leśniaka. Do startu zgłosiły się 33 załogi. Pola startowe zostały przez zawodników wylosowane. W rywalizacji wzięli udział w zasadzie wszyscy przedstawiciele klas Wyścigowego Pucharu Polski. Dla większości zawodników był to sportowy debiut, jeśli chodzi o tak długą jazdę po Torze „Poznań” i to jeszcze ze zmianą kierowcy. Ci którzy zdecydowali się na samodzielny start musieli obowiązkowo zatrzymać się na chwilę w depo i wysiąść z samochodu. Emocji i dobrej zabawy z pewnością nie brakowało.

W klasie 1A najszybszy był Tomasz Strózik (A. Rzemieślnik) jadący samochodem Fiat Seicento; w klasie 1N – Maciej i Mariusz Szkudlarek (A. Wielkopolski – Fiat Seicento); w klasie 2 – Michał Gadomski (A. Rzemieślnik); w klasie 3 – zespół rodzinny Urbaczewski – Urbaczewski (A. Kujawko-Pomorski – Honda Civic) ; w klasie 4 – Sławomir Stańczyk z synem Norbertem ścigający się Hondą Civic (Moto-Klub Radom); w klasie 5 – duet Ostoja-Chyżyński i Raczkowski (A. Rzemieślnik – Renault Clio); w klasie 6 – Andrzej Nawrot i Jarosław Niewiadomski (A. Wielkopolski – KIA Picanto); w klasie 8 – Łukasz Rawecki i Szymon Waśkowiak (BMW E 21); w klasie 9 – Robert Abramczyk i Piotr Fira (BMW).

Tekst i zdjęcia: Teresa Cichacka
(Automobilklub Wielkopolski)