AAA AUTO: SUV-Y WŚRÓD UŻYWANYCH WKRÓTCE WYPRZEDZĄ KOMBI

Grupa Aures Holdings od ośmiu lat specjalizuje się w handlu prawie nowymi samochodami i jest jednym z największych sprzedawców tej kategorii aut w Europie Środkowo – Wschodniej.

Od 2012 roku sprzedała prawie 72 000 samochodów w wieku do 4 lat w Czechach i na Słowacji, głównie ze względu na fakt, że są one natychmiast dostępne i znacznie tańsze od nowych samochodów.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Trend ten jest także widoczny w Polsce, gdzie Grupa sprzedaje te samochody pod marką AAA Auto Premium. Ze względu na wstrzymanie produkcji nowych aut, samochodów tych już brakuje, choć zainteresowanie nimi wciąż rośnie.

– Okres pandemii zmienia rynek samochodów używanych, zwłaszcza w przypadku samochodów prawie nowych. Choć od początku roku odnotowaliśmy wzrost popytu o prawie dwadzieścia procent, to podaż całego rynku gwałtownie spadła. Duży udział w tym trendzie ma wstrzymanie produkcji i eksportu za granicę. Dzięki ograniczeniom produkcyjnym nasza oferta również stała się nieco węższa, ale klienci wciąż mogą wybierać spośród czterystu prawie nowych samochodów. Wciąż utrzymujemy najbardziej zróżnicowaną, najszerszą gamę modeli i marek na rynku – powiedziała Karolina Topolova, Dyrektor Generalna Aures Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA Auto.

W ciągu ośmiu lat AAA Auto sprzedało ponad 75 000 samochodów we wszystkich krajach, w których prowadzi działalność, o parametrach zbliżonych do nowych samochodów, ale za cenę nawet o 40 proc. niższą. Średnia cena samochodu sprzedawanego w Polsce to 54 213 zł., a najczęściej spotykanymi modelami są Opel Astra (8 proc.) i Dacia Duster (7 proc.).

TOP 10 najlepiej sprzedających się modeli samochodów w AAA AUTO Premium

Wśród modeli luksusowych przoduje Audi A3. Najpopularniejsze auta są nadal w nadwoziu hatchback, ale ich popularność spada z roku na rok (2019 – 52, 2020 – 46 proc.). Szczególnie rośnie popularność SUV-ów (2019 – 26, 2020 – 32 proc.), co potwierdza kolejny trend w zmieniających się preferencjach klientów. Miejskie SUV-y zyskują na popularności dzięki większej pojemności bagażnika i wygodnym funkcjom.

Niemal nowe samochody nadal najczęściej są wyposażone w silniki benzynowe (2019 – 92, 2020 – 95 proc.). Również w tym roku wzrosło zainteresowanie autami z automatyczną skrzynią biegów, choć nie tak bardzo ze względu na pandemię koronawirusa Covid- 19, jak się wydawało na początku roku (2019 – 14, 2020 – 15 proc.). Najpopularniejsze kolory wśród samochodów prawie nowych to biały (21 proc.), srebrnoszary (18 proc.) i niebieski (12 proc.).