ALFA ROMEO: RUSZYŁY ZAMÓWIENIA NA STELVIO FIRST EDITION

Al-Rom_Stelvio1

Okazały samochód o wyrazistym kształcie z subtelnymi zaokrągleniami. Tak można opisać model Alfa Romeo Stelvio, pierwszego SUV-a w ponad 100-letniej historii marki.

W topowej wersji Quadrifoglio zadebiutował on podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Los Angeles w listopadzie 2016 roku.

Alfa Romeo postanowiła obecnie wprowadzić na rynek inną, odważną interpretację nowego modelu, w którym wszystko jest zaprojektowane dla zapewnienia pełnej przyjemności z jazdy i osiągów na najwyższym poziomie. Nazywa się Stelvio First Edition i jest pierwszą, limitowaną, ekskluzywną wersją, którą można zamawiać w Salonach Alfa Romeo.

Al-Rom_Stelvio2

Już sama nazwa nowego SUV-a Alfa Romeo świadczy o najwyższym poziomie komfortu oraz jego wszechstronności. Stelvio, to najwyższa górska przejezdna przełęcz we Włoszech. Krajowa droga o tej samej nazwie, która przez nią prowadzi, wije się na odcinku prawie 20 km i liczy ponad 75 ostrych zakrętów, ujawniając zapierające dech w piersi krajobrazy i oszałamiająco szybkie zmiany wysokości, stając się synonimem podróży i wolności.

Aby pokonać ją w doskonałym stylu, razem z przyjaciółmi czy rodziną, pojawił się SUV, który zapewnia włoski styl. Stelvio to osiągi, ale i odpowiednie zachowanie na drodze – samochód oferuje dużo miejsca pasażerom.

Oprócz bogatego wyposażenia standardowego, ekskluzywna Stelvio First Edition posiada nowy silnik 2.0 litra, turbodoładowany o mocy 280 KM . 4-cylindrowa jednostka wykonana w całości z aluminium rozwija moc 280 KM przy 5250 obr./min. i maksymalnym momencie 400 Nm przy 2250 obr./min.

Al-Rom_Stelvio3

Oprócz elektrohydraulicznego systemu kontroli zaworów MultiAir, cechą szczególną tej jednostki napędowej jest układ turbodoładowania „2-in-1” oraz bezpośredni wtrysk z systemem wysokiego ciśnienia 200 barów, które przekładają się na wyjątkowo szybką reakcją na pedał gazu w całym zakresie działania oraz zaskakującą oszczędność pod względem spalania. Silnik nowej generacji zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,7 sekundy.

Ośmiostopniowa przekładnia automatyczna współpracuje z integralnym napędem Q4 (na cztery koła). Innowacyjny napęd 4×4 to technologia zaprojektowana do sterowania w czasie rzeczywistym, pozwalającym zapewnić maksymalny poziom osiągów, oszczędności i bezpieczeństwa. System Q4 nowego SUV-a zapewnia niskie zużycie paliwa, szybszą reakcję oraz przyjemność prowadzenia auta z napędem na tył.

System Q4 obejmuje aktywną skrzynkę rozdzielczą i mechanizm różnicowy przedni. Stale monitoruje on niezliczone parametry, by zapewnić najlepsze rozłożenie momentu obrotowego na dwie osie, w zależności od rodzaju wykorzystania samochodu i aktualnej przyczepności do nawierzchni drogi. W normalnych warunkach nowe auto zachowuje się, jak pojazd z napędem na tył. Po osiągnięciu granicznej wartości przyczepności kół, system w rzeczywistym czasie przekazuje 50 proc. momentu napędowego na oś przednią.

Al-Rom_Stelvio4

Stelvio w wersji First Edition wyróżnia się przyciągającym wzrok wzornictwem. 20″ koła ze stopów lekkich, kolorowe lakierowane zaciski hamulcowe, reflektory biksenonowe ze światłami przeciwmgielnymi LED, chromowane oprawy lusterek zewnętrznych, przyciemniane szyby oraz oświetlenie na klamkach drzwi – to tylko niektóre elementy designu.

Wyraz sportowej elegancji odnajdujemy we wnętrzu nowego, pierwszego SUV-a marki. Kabinę cechuje prostota, a jednocześnie wszystko skoncentrowane jest wokół kierowcy. Wszystkie przyciski sterowania na małej kierownicy zaprojektowano np. tak, by mogła „dopasować się” do każdego stylu jazdy. W standardzie przewidziane są w niej aluminiowe łopatki zmiany biegów.

Fotele pokryte ekskluzywną czarną skórą „Pieno Fiore” są podgrzewane i elektrycznie regulowane. Miejsce kierowcy zostało „skrojone na miarę”, z ukośnym tunelem pośrodku, delikatnie pofalowaną deską rozdzielczą z elementami z prawdziwego drewna, systemem nawigacji 3D najnowszej generacji opracowanym we współpracy z Magneti Marelli i wyposażonym w 8,8 calowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości, zintegrowany ze wzornictwem deski rozdzielczej oraz z cyfrowym radioodtwarzaczem (DAB). Pomiędzy zegarami znajduje się 7 cali, kolorowy wyświetlacz w technologii TFT.

Al-Rom_Stelvio6

Standardowe wyposażenie Stelvio First Edition obejmuje ponadto nowe systemy bezpieczeństwa czynnego, takie jak: system ostrzegania o najeżdżaniu na poprzedzający pojazd „Forward Collision Warning“, autonomiczny system awaryjnego hamowania (AEB) z czujnikiem ochrony pieszych oraz system ostrzegający przed zmianą pasa ruchu „Lane Departure Warning“. Wyposażenie uzupełniają kamera cofania z dynamicznymi liniami siatki, przednie i tylne czujniki parkowania, automatyczne otwieranie drzwi bagażnika oraz system automatycznego włączania świateł drogowych.

Al-Rom_Stelvio5