AUDI, BMW I DAIMLER: WSPÓLNE NABYCIE FIRMY HERE

bm_me1

Audi AG, BMW Group i Daimler AG uzgodniły z Nokia Corporation, że nabędą należącą do niej, zajmującą się mapami cyfrowymi i usługami opartymi na lokalizacji firmę HERE.

Transakcja ta ma zapewnić długoterminową dostępność produktów i usług HERE jako otwartej, niezależnej i tworzącej wartość dodaną platformy dla map bazujących na chmurze i innych usług mobilnych dla wszystkich klientów branży motoryzacyjnej oraz innych sektorów przemysłu.


Zobacz także:

GPS / AUDIO

ROZMAITOŚCI


 

Wszyscy trzej partnerzy będą posiadać równe udziały w HERE, żaden z nich nie ubiega się o nabycie pakietu większościowego. Spodziewane zamknięcie transakcji powinno mieć miejsce w pierwszym kwartale roku 2016, po wydaniu zgody przez odpowiednie władze antymonopolowe.

HERE kładzie fundamenty pod kolejną generację usług mobilnych i związanych z lokalizacją. Dla przemysłu motoryzacyjnego są one podstawą nowych systemów wsparcia kierowcy, a w dalszej perspektywie autonomicznych pojazdów. Precyzyjne mapy cyfrowe będą wykorzystywane w połączeniu z danymi z pojazdu, uzyskiwanymi w czasie rzeczywistym, dla podniesienia poziomu bezpieczeństwa na drogach oraz ułatwienia tworzenia nowych produktów i usług.

Opierając się na uwspólnionych danych, każdy z samochodowych producentów będzie mógł zaoferować swym klientom zróżnicowane i charakterystyczne dla swojej marki usługi.

Inteligencja rozproszona stworzy nową jakość informacyjną map drogowych.

– HERE będzie w stanie oferować swoim klientom stale udoskonalający się produkt, który sprawi, że zautomatyzowana jazda i usługi bazujące na lokalizacji wejdą na wyższy poziom usystematyzowania. Wraz ze wzrostem danych z pojazdu, usługi będą coraz dogodniejsze w użytkowaniu i coraz skuteczniej odpowiadające na potrzeby swoich użytkowników — to wspólna opinia Ulricha Hackenberga, członka zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego, Klausa Fröhlicha, członka zarządu BMW AG ds. rozwoju i Thomasa Webera, członka zarządu Daimler AG ds. badań.

Wyrazili bez żadnych niedomówień intencję, by korzyści z tej stałej optymalizacji czerpali wszyscy klienci HERE.

Z inteligencji rozproszonej wynikają liczne korzyści społeczne. Umożliwia ona wysyłanie ostrzeżeń o zagrożeniach w czasie rzeczywistym (na przykład o oblodzeniu drogi) w oparciu o opracowanie indywidualnych danych, jak uruchomienie systemu ABS czy odczyt temperatury zewnętrznej. W przyszłości precyzyjniejsza będzie identyfikacja i lokalizacja zbliżających się zaburzeń ruchu drogowego, co wyraźnie obniży ryzyko kolizji, a tym samym zbliży nas do urzeczywistnienia idei bezwypadkowej jazdy.

Zebrane dane będą również wykorzystywane do przekazywania informacji o niebezpiecznych zakrętach na tyle wcześnie, by kierowca zdążył zareagować lub systemy wsparcia mogły się uruchomić. Przewidywanie zmian faz świecenia zielonego światła oraz obserwacja włączania się świateł stopu w mieście mają przybliżyć nas do podróżowania w ramach tzw. zielonej fali przy zdecydowanym obniżeniu zużycia paliwa.

Wysoce precyzyjne mapy są istotne dla jazdy autonomicznej oraz dla wielu innych systemów wsparcia. Technologie te wymagają precyzyjnej i aktualnej informacji o otoczeniu pojazdu co do centymetra, a wszystko to, by mogły reagować w czasie rzeczywistym. HERE już dziś produkuje ekstremalnie dokładne mapy statyczne, ale można dokonywać dokładniejszej ich weryfikacji i stałej aktualizacji dzięki nieprzerwanemu dopływowi danych z otoczenia pojazdów.

HERE jest jednym z głównych dostawców map i usług opartych na lokalizacji. Oferuje produkty i dane dotyczące prawie 200 krajów w ponad 50 językach. Będzie nadal rozwijać swoją silną pozycję, poszerzać gamę produktów i udostępniać je klientom ze wszystkich sektorów.

Zarząd HERE pozostanie niezależny.