AUDI: DWA UNIKALNE MODELE NA MOTOCLASSIC 2014

W dniach od 15 do 17 sierpnia tego roku, na Zamku Topacz, w Ślęzy niedaleko Wrocławia, odbędzie się kolejna edycja zlotu pojazdów zabytkowych MotoClassic Wrocław 2014. Podczas imprezy pojawią się historyczne pojazdy z całej Europy.

Na zlocie nie zabraknie także samochodów z czterema pierścieniami na masce. Specjalnie na tą okazję, Audi Tradition, dział koncernu zajmujący się wyłącznie pojazdami zabytkowymi, przywiezie na Dolny Śląsk dwa unikalne modele – Audi 14/35 PS, Typ C “Alpensieger” oraz Audi Front 225 Roadster.


Zobacz także:

SKODA: ROCZNICA PIERWSZEGO POWOJENNEGO MODELU

HISTORIA/OLDTIMERS


 
Podczas zlotu, wszyscy pasjonaci dawnej motoryzacji będą mieli okazję zobaczyć samochody wyprodukowane na przestrzeni prawie całego XX wieku. Uczestniczące w imprezie pojazdy podzielono na dwie kategorie wiekowe – wyprodukowane do roku 1945 oraz z lat 1945 – 1980.

– Historia Audi to w dużej mierze historia europejskiej motoryzacji. Nie mogło nas zabraknąć na tak ważnej imprezie pojazdów zabytkowych. Zaprezentujemy tu dwa unikalne samochody: Audi 14/35 PS, Typ C, który pojedzie w paradzie uczestników oraz Audi Front 225 Roadster – jeden z zaledwie dwóch istniejących egzemplarzy. – mówi Leszek Kempiński, PR Manager Audi.

Audi 14/35 PS, Typ C, pojawi się na Zamku Topacz świętując wyjątkowy jubileusz. Dokładnie 100 lat temu, w 1914 roku, taki właśnie samochód, po raz trzeci z rzędu zwyciężył w Österreichische Alpenfahrt, będącym w tamtych czasach najtrudniejszym na świecie rajdem długodystansowym. Stąd jego przydomek „Alpensieger” – alpejski zwycięzca. Kierowcą, który wtedy prowadził auto i tryumfował w rajdzie był sam August Horch – twórca marki Audi. Samochód produkowano w latach 1911- 1925. Pod jego maską montowano rzędowy, czterocylindrowy silnik o pojemności 3560 cm3. Pojazd rozwijał maksymalną prędkość 80 km/h, spalając przy tym ok. 16 litrów benzyny na 100 km. Model nazywany Audi 14/35 PS (z powodów podatkowych samochód oficjalnie miał 14 KM, choć faktyczna moc silnika wynosiła 35 KM) był dostępny z różnymi wersjami karoserii. Prezentowany na zlocie egzemplarz, wyprodukowany w roku 1919, ma otwartą karoserię samochodu turystycznego, określaną także mianem Phaeton.

Drugim modelem z czterema pierścieniami na masce, który pojawi się na tej prestiżowej imprezie, jest Audi Front 225 Roadster. Pokazany po raz pierwszy na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Berlinie w roku 1935, atrakcyjny, elegancki, sportowy model Roadster, zbudowano na podwoziu limuzyny Audi Front 225. Auto wyróżniało się tym, że miało napęd na przednią oś, centralną ramę typu skrzynkowego i napędzane było sześciocylindrowym silnikiem marki Wanderer o pojemności 2257 cm3 i mocy 50 KM. Ten wyjątkowo elegancki model jest jednocześnie bardzo unikalny. Stosunkowo wysoka cena spowodowała, że auto nie cieszyło się zbyt dużym zainteresowaniem nabywców, dlatego ostatecznie nie wyprodukowano planowanej krótkiej serii tego modelu. Poprzestano jedynie na dwóch prototypach, z których niestety żaden nie dotrwał niestety do czasów współczesnych. Pokazany tu samochód to wierna kopia, zbudowana na oryginalnym podwoziu Audi Front.

Organizatorem zlotu jest Muzeum Motoryzacji Topacz, które w zabytkowych pomieszczeniach folwarcznych zlokalizowanych obok zamku, na 600 metrach kwadratowych powierzchni zgromadziło imponującą kolekcję 130 pojazdów muzealnych marek polskich i zagranicznych. Obok tak unikatowych pojazdów polskich jak Fiat 508, Podkowa czy Sokół 1000 znalazły się tam niepowtarzalne pojazdy zagraniczne, m.in. wyjątkowa kolekcja Bentleya.