AUDI: FABRYKI GOTOWE DO WDROŻENIA MOBILNOŚCI ELEKTRYCZNEJ

Audi production network: ready for electric mobility

Audi przygotowuje sieć swoich fabryk na całym świecie do wdrożenia założeń mobilności przyszłości. W roku 2018, w Brukseli rozpocznie seryjną produkcję SUV-a napędzanego wyłącznie energią elektryczną.

Zakłady te będą również wytwarzać akumulatory na potrzeby nowego modelu. Produkcja A1 zostanie przeniesiona z Belgii do hiszpańskiej fabryki marki w Martorell, a Audi Q3 produkowane obecnie w Hiszpanii, w przyszłości będzie wytwarzane w węgierskim Győr.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Rotacja modeli przyniesie korzyść wszystkim filiom globalnej sieci produkcyjnej Audi.

– Nowy podział zwiększy wydajność naszej produkcji i wzmocni wszystkie zaangażowane w ten proces strony. W ten sposób wzmacniamy synergię wewnątrz Grupy Volkswagen i konsolidujemy kluczowe kompetencje – mówi Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG.

Decyzje dotyczące miejsc produkcji poszczególnych modeli zabezpieczają miejsca pracy i są kolejnym krokiem na drodze internacjonalizacji sieci produkcyjnej.

Począwszy od roku 2018, Audi Brussels będzie jedyną fabryką produkującą pierwszego, w pełni elektrycznego SUV-a spod znaku czterech pierścieni, przeznaczonego na rynki całego świata. Pojazd studyjny Audi e-tron quattro concept, zaprezentowany na Międzynarodowym Salonie Samochodowym Motoryzacyjnej IAA 2015, ukazuje wyraźnie, jak będzie wyglądał samochód produkcji seryjnej. Sportowy, elektryczny SUV, zajmie w gamie modelowej Audi miejsce między Q7, a Q5.

Wyposażone w gwarantujący duży zasięg akumulator i trzy silniki elektryczne Audi e-tron, charakteryzuje się sportowym zacięciem, wysoką dynamiką i osiągami oraz doskonałą wydajnością. Dzięki zasięgowi ponad 500 km i dzięki możliwości szybkiego ładowania akumulatorów, samochód ten jest praktyczny i funkcjonalny w codziennym użytkowaniu.

Zakłady w Brukseli będą też prowadzić własną produkcję akumulatorów. Stają się tym samym kluczową w Grupie Volkswagen fabryką wdrażającą założenia mobilności elektrycznej.

W ramach działań restrukturyzacyjnych zmienią się również miejsca wytwarzania znanych już modeli Audi. Produkowane dotąd w Brukseli Audi A1 będzie w przyszłości składane w hiszpańskich zakładach Seata w Martorell, a Audi Hungaria w Győr przejmie produkcję Audi Q3, wytwarzanego dotychczas w Hiszpanii. W węgierskiej fabryce produkowane są w tej chwili cztery inne modele: A3 Limousine, A3 Cabriolet, TT Coupé i TT Roadster.