AXCR 2022: MITSUBISHI RALLIART OGŁOSIŁ SKŁAD ZESPOŁU

Team Mitsubishi Ralliart, który będzie rywalizował w Asia Cross Country Rally (AXCR), ogłosił skład swojego zespołu na nadchodzący AXCR 2022

Asia Cross Country Rally (AXCR) odbędzie się w dniach 21-26 listopada w Tajlandii i Kambodży.


Zobacz także:

CUPRA: ABT CUPRA XE NA PODIUM TRZECIEGO WYŚCIGU EXTREME E W CHILE

SPORT


 

Kierowcy Teamu Mitsubishi Ralliart, Rifat Sungkar (Indonezja), zwycięzca Indonesian Sprint Rally Championship oraz Chayapon Yotha (Tajlandia), który wygrał Thailand Autocross Championship, poprowadzą dwa samochody rajdowe L200/Triton klasyfikowane w klasie T1 (prototypowe pojazdy cross-country) i będą walczyli o jak najlepsze miejsca na mecie. Bardzo doświadczony kierowca Sakchai Hantrakul (Tajlandia) będzie ich asekurował w trzecim samochodzie L200/Triton pełniącym rolę wsparcia dla samochodów walczących w czołówce rajdu. Team Mitsubishi Ralliart będzie miał do dyspozycji wszystkie zasoby, jakich wymagają wyzwania rajdu AXCR. Do firmy TANT SPORT (Tajlandia), która jest właścicielem zespołu, dołączył jako dyrektor zespołu Hiroshi Masuoka, dwukrotny zwycięzca Rajdu Dakar, a inżynierowie z Mitsubishi Motors będą towarzyszyć zespołowi, aby zapewnić odpowiednie wsparcie techniczne.

Team Mitsubishi Ralliart przeprowadził testy wytrzymałościowe samochodu rajdowego L200/Triton na dystansie 1100 kilometrów na terenowym torze wyścigowym Grand Prix Motor Park w Kanchanaburi na zachodzie Tajlandii w dniach od 29 do 31 sierpnia. Zmniejszenie masy i poprawa charakterystyki zewnętrznej silnika zwiększyły możliwości samochodu, ułatwiając zwinne prowadzenie na krętej trasie. Ponadto, nowe podwójne amortyzatory poprawiły kontakt kół z nawierzchnią i przyczyniły się do znacznej poprawy stabilności jazdy i sterowności na nierównej drodze.

Rifat Sungkar wysoko ocenił wyczucie samochodu po swoich pierwszych jazdach rajdowym L200/Tritonem: Kierowcy rajdowi przejeżdżają wiele różnych zakrętów, jeden po drugim. Dlatego tak ważne jest, aby samochód rajdowy charakteryzował się doskonałą zwrotnością i możliwością prowadzenia zgodnie z intencjami kierowcy, a także wysoką trwałością i niezawodnością na trudnych drogach. Dobry pilot, który potrafi dokładnie i szybko czytać trasę, jest również ważnym składnikiem sukcesu na mecie. Dzięki testom wytrzymałościowym mogliśmy potwierdzić, że rajdowy Triton zapewnia doskonałe osiągi na wyboistych szlakach i jest odpowiednio wytrzymały na takie warunki.

Uczestniczący w poprzedniej próbie wytrzymałościowej w czerwcu tego roku Chayapon Yotha pozytywnie podsumował wyniki wprowadzenia ulepszeń w samochodzie i po wypróbowaniu go w jeździe w rajdowym tempie stwierdził: Prędkość to nie wszystko w rywalizacji rajdowej. Aby wygrać, ważne jest zmaksymalizowanie poczucia jedności między kierowcą i samochodem oraz elastyczne kontrolowanie tempa między przyspieszaniem i hamowaniem. Potwierdziliśmy, że rajdowy L200/Triton jest świetne przygotowany oraz precyzyjnie i zwinnie reaguje na polecenia kierowcy.

Hiroshi Masuoka, dyrektor Team Mitsubishi Ralliart, skomentował: To zaszczyt powitać w zespole tak utalentowanych kierowców. Rifat ma duże doświadczenie w sprintach rajdowych, więc jeśli jako zespół wykonamy dobrą pracę na długich odcinkach rajdu terenowego, taki kierowca zapewni świetny wynik na mecie. Chayapon ma duże doświadczenie w rajdach terenowych, a do tego poprawia się za każdym razem, gdy wsiada do samochodu, więc spodziewam się po nim dobrych rezultatów. Jeśli chodzi o L200/Tritona, dwa testy wytrzymałościowe pozwoliły nam zidentyfikować problemy i skutecznie się nimi zająć. W listopadzie przeprowadzimy ostateczny test przed AXCR 2022, ale L200/Triton jak na razie zapowiada się dobrze i wierzę, że dosiadający go kierowcy będą w stanie zapewnić solidne wyniki.

Team Mitsubishi Ralliart

Dyrektor zespołu: Hiroshi Masuoka (Mitsubishi Motors)
Kierownik zespołu: Chayut Yangpichit (TANT SPORT)
Dyrektor techniczny: Kopong Amatayakul (TANT SPORT)
Wsparcie techniczne (nadwozie, podwozie): Yasuo Tanaka (Mitsubishi Motors)
Wsparcie techniczne (silnik): Takashi Shibayama (Mitsubishi Motors)

Kierowcy i piloci

Rifat Sungkar

Zamieszkały: Jakarta, Indonezia, urodzony 22 października 1978 (43 lata)
Kariera: jeden z najlepszych kierowców Indonezji, między innymi wygrał Indonesian Sprint Rally Championship w 1997 roku, był zwycięzcą Indonesian Rally Championship trzy lata z rzędu do 2002 roku. W 2012 roku został mianowany ambasadorem marki PT Mitsubishi Motors Krama Yudha Sales Indonesia (MMKSI). W latach 2019 i 2021 był zwycięzcą serii Indonesian Sprint Rally Championship zasiadając za kierownicą Mitsubishi Xpandera.

Pilot: Chupong Chaiwan (Tailandia)

Chayapon Yotha

Zamieszkały: Udon Thani Province, Tailandia, urodzony 16 sierpnia 1987 (35 lat)
Kariera: od 2012 roku wygrał wiele wyścigów, w tym Thailand Super Series, oraz RAAT Thailand Endurance Championship International. W 2019 roku odniósł zwycięstwo między innymi w zawodach Thailand Super Series “Supercar GTC”.

Pilot: Peerapong Sombutwong (Tailandia)

Sakchai Hantrakul

Zamieszkały: Chiang Mai Province, Tailandia, urodzony 29 listopada 1962 (59 lat)
Kariera: ponad 30-letnie doświadczenie w wyścigach samochodowych, mistrz Mitsubishi Gymkhana Challenge RALLIART Cup ’89, wygrał pierwszą rundę Pennzoil Rally Championship ’91 w północnej Tajlandii i był zwycięzcą w wielu innych kategoriach sportów samochodowych. Zna samochody Mitsubishi, prowadził Mitsubishi Pajero w Rajdzie Dakar w 1996 roku.

Pilot: Kittisak Klinchan (Tailandia)

Zapraszamy do odwiedzenia strony Mitsubishi Motors poświęconej AXCR 2022, aby poznać szczegóły dotyczące rajdu, zespołu Mitsubishi Ralliart i jego pojazdów. Na stronie znajdują się również galerie zdjęć, filmy i inne interesujące treści. https://www.mitsubishi-motors.com/en/innovation/motorsports/axcr2022/