BAJA CARPATHIA 2014: NIE TYLKO MISTRZOSTWA POLSKI

Baja Aragon

Długi majowy weekend, dla uczestników rajdów terenowych, będzie w tym roku niezwykle pracowity. W dniach 1-3 maja w Stalowej Woli i okolicach odbędzie się kolejna już edycja Rajdu Baja Carpathia.

Zawody stanowić będą drugą tegoroczną rundę Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych, rundę Rajdowych Mistrzostw Europy Strefy Centralnej CEZ-FIA i Mistrzostw Czech w Rajdach Terenowych oraz drugą rundę Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych. Dodatkowo zawodnicy startujący na motocyklach, quadach i pojazdach UTV powalczą o kolejne punkty w ramach Pucharu Polski w Rajdach Baja.


Zobacz także:
SPORT


– Do 25 kwietnia przyjmujemy zgłoszenia do naszej imprezy, a pełna lista uczestników zostanie opublikowana cztery dni później. Z uwagi na międzynarodowy charakter rajdu na starcie spodziewamy się nie tylko czołowych polskich zawodników, ale również reprezentantów Czech, Słowacji czy Węgier. Pierwsza Runda RMPST, RPPST i Pucharu Polski w Rajdach Baja przyciągnęła ponad 70 załóg we wszystkich klasach. Liczymy na to, że podczas Baja Carpathia frekwencja będzie na podobnym poziomie, stanowczo podnosi to atrakcyjność imprezy dla kibiców. Na trzy tygodnie przed startem zawodów wszystkie kluczowe kwestie organizacyjne dopięte są na ostatni guzik i jesteśmy już prawie gotowi na przyjęcie uczestników – informuje Marcin Fiejdasz, dyrektor rajdu.

bajpng

Główna baza zawodów, wzorem lat ubiegłych, zlokalizowana będzie w Stalowej Woli, gdzie zorganizowany zostanie Park Serwisowy oraz Biuro Rajdu. Trasa przebiegać będzie głównie po odcinkach na dobrze już znanym zawodnikom i kibicom poligonie wojskowym w Nowej Dębie. Rywalizację rozpocznie jednak, przygotowany przede wszystkim z myślą o kibicach, Odcinek Super Specjalny na błoniach nad Sanem w Stalowej Woli, do którego pierwsza załoga wystartuje w piątek 2 maja, o godz. 12.15. Dziesięć najwyżej sklasyfikowanych na Odcinku Super Specjalnym załóg, wybierze po jego zakończeniu pozycje startowe do kolejnego etapu rajdu, który przeniesie się na teren poligonu w Nowej Dębie.

Dla uczestników RMPST, Mistrzostw CEZ-FIA i Mistrzostw Czech oraz Pucharu Polski w Rajdach Baja przygotowano trasę liczącą ponad 463 km, z czego 316 km to długość Odcinków Specjalnych. Poza liczącym 6,50 km Odcinkiem Super Specjalnym w Stalowej Woli, zawodnicy trzykrotnie pokonają OS Bojanów o długości 103,22 km. Załogi zgłoszone w RPPST będą miały do przejechania krótszą, prawie 400-kilometrową trasę, z Próbami Specjalnymi o długości ponad 250 km. Na mecie rajdu, zlokalizowanej na terenie Parku Serwisowego, pierwsza załoga powinna zameldować się w sobotę 3 maja, około godziny 16.30.

– W stosunku do ubiegłego roku, w naszej imprezie pojawia się kilka nowości. Przede wszystkim zmienił się termin rajdu, który do tej pory odbywał się pod koniec czerwca. Zmienia się również lokalizacja Parku Serwisowego, który przenosi się na ul. 1-go Sierpnia w Stalowej Woli, na parkingi pod wiaduktem. W tym roku do udziału w rajdzie dopuszczone zostały ciężarówki terenowe. Z kolei zawodnicy startujący na motocyklach, quadach i pojazdach UTV klasyfikowani będą w powołanym od tego roku Pucharze Polski w Rajdach Baja. – wylicza Dominik Noworól, dyrektor sportowy rajdu.

Organizacji Rajdu Baja Carpathia podjął się Automobilklub Rzeszowski, we współpracy ze Stowarzyszeniem „Grupa4x4” oraz Automobilklubem Doliny Sanu. Marek Dobrowolski, Prezes Automobilklubu Rzeszowskiego, podkreśla wsparcie ze strony lokalnych władz samorządowych i instytucji.

– Jak co roku możemy liczyć na przychylność władz samorządowych Stalowej Woli, na czele z Panem Prezydentem Andrzejem Szlęzakiem. Atmosfera życzliwości zbudowana została także wokół naszej współpracy z Nadleśnictwem Nowa Dęba i Ośrodkiem Szkolenia Poligonowego Wojsk Lądowych w Nowej Dębie, bez pomocy których organizacja rajdu nie byłaby możliwa – mówi prezes Dobrowolski.

Szersze informacje na temat rajdu Baja Carpathia dostępne są na stronie internetowej bajacarpathia.pl.