BMW: NOWE MODELE X Z NAPĘDEM HYBRYDOWYM PLUG-IN

BMW Group w tym roku wprowadzi na rynek kolejne hybrydowe modele plug-in w segmentach SAV i SAC. Będą to nowe X1 xDrive25e i X2 xDrive25e.

Nowe auta klasy premium napędzane będą silnikiem spalinowym i elektrycznym.


Zobacz relacje:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Wydajny napęd elektryczny i akumulator litowo- jonowy najnowszej generacji pozwalają w dwóch nowych modelach hybrydowych plug-in uzyskać zasięg elektryczny do 57 km. Przy średnim zużyciu paliwa wynoszącym od 2,1 do 1,9 l/100 km i emisji CO2 od 48 do 43 g/km samochody nie będą szkodzić środowisku.

Hybrydowy napęd na cztery koła z szybkim i precyzyjnym rozdziałem mocy na oś przednią i tylną zapewnia niezrównaną radość z jazdy i ekscytującą zwinność.

Tak więc obok ekonomicznych modeli podstawowych z 3‑cylindrowym silnikiem spalinowym w ofercie znajdą się również nowe pojazdy hybrydowe plug-in oraz X2 M35i: sportowy, topowy model o mocy 225 kW (306 KM).

Aktualna oferta hybryd plug-in obejmuje MINI Cooper SE Countryman, BMW 225xe Active Tourer, serię 3, serię 5 oraz serię 7. W przyszłości dostępne będą również cztery modele X. Grupa zakłada, że do końca 2021 roku wprowadzi na drogi ponad milion samochodów z napędem zelektryfikowanym. Do 2025 r. liczba ta ma osiągnąć 33 procent, a do 2030 r. 50 procent.

Napęd w nowych X1 xDrive25e i X2 xDrive25e obejmuje 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,5 l z TwinPower Turbo oraz opracowany specjalnie do tego modelu silnik elektryczny. Bazuje on na modułowej technologii eDrive. Maksymalna moc silnika benzynowego wynosi 92 kW (125 KM), a maksymalny moment obrotowy 220 Nm.

Jednostka napędza przednie koła przez 6-stopniową skrzynię Steptronic. Silnik elektryczny generuje moc 70 kW (95 KM) i przekazuje moment obrotowy 165 Nm na tylne koła za pośrednictwem jednobiegowej przekładni. Łącznie silniki generują łączną moc 162 kW (220 KM) i moment 385 Nm.

X1 xDrive25e przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,9 sek., a X2 xDrive25e – 6,8 sek. Oprócz tego elektryczna funkcja boost w układzie napędowym zapewnia dodatkową, bezpieczną rezerwę mocy, umożliwiając sportowy styl jazdy na przykład podczas wyprzedzania. Prędkość maksymalna to odpowiednio 193 i 195 km/h.

Akumulator litowo- jonowy najnowszej generacji ma całkowitą pojemność 10 kWh. Akumulator wysokonapięciowy można ładować ze zwykłych gniazdek elektrycznych za pomocą standardowego kabla. Do pełnego naładowania potrzeba około 5 godzin. Już po upływie 3,8 godziny akumulator osiąga 80 proc. swojej całkowitej pojemności. Przy korzystaniu ze stacji Wallbox czas ładowania od 0 do 100 procent wynosi niespełna 3,2 godziny.

Gniazdo ładowania znajduje się pod oddzielną klapką umieszczoną w lewym przednim błotniku.

Kierowca może zmieniać tryb działania napędu przyciskiem eDrive w konsoli środkowej. Napęd hybrydowy wykorzystuje dane z systemu nawigacyjnego, aby zwiększyć wydajność. Przy włączonym prowadzeniu do celu przewidujący system zarządzania energią może również uwzględniać profil trasy do sterowania układem napędowym. Do maksymalnego wykorzystywania możliwości napędu elektrycznego służy tryb MAX eDrive.

Dostępny jest także tryb Save Battery. Umożliwia kierowcy utrzymanie stanu naładowania akumulatora wysokonapięciowego podczas jazdy lub zwiększenie go poprzez odzysk energii. Tryby jazdy to Comfort, Sport i Eco pro, które optymalizują funkcje napędu i układu jezdnego.

Wyposażenie standardowe nowych modeli obejmuje akustyczną ochronę pieszych, 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, 2-strefową klimatyzację automatyczną oraz klimatyzację postojową. Jako alternatywa dla wersji podstawowej są dostępne wersje Sport Line, xLine i M Sport w X1 oraz Advantage, Advantage Plus, M Sport i M Sport X w X2.

Umieszczenie akumulatora wysokonapięciowego pod tylnymi siedzeniami nie tylko obniża środek ciężkości pojazdu, ale też powoduje jedynie nieznaczne zmniejszenie pojemności bagażnika w porównaniu z modelami z silnikiem spalinowym. Bagażnik ma pojemność 450 l. Oparcie tylnej kanapy jest dzielone w proporcjach 40:20:40, a jej złożenie umożliwia w razie potrzeby zwiększenie pojemności bagażnika do 1470 l.

Opcjonalnym elementem wyposażenia jest demontowany hak holowniczy – maksymalna dopuszczalna masa przyczepy wynosi 750 kilogramów.