BRIDGESTONE: W BMW SZLAKIEM HANNIBALA PRZEZ ALPY

BMW_hani1b

Hannibal Tour to wyjątkowa impreza. Trasa wiodła z Monachium do Rzymu, a uczestnicy podróżowali elektrycznym BMW i3 oraz sportową hybrydą BMW i8.

Pierwszy samochód został wyposażony w opony zimowe Bridgestone Blizzak LM-500, zaś w drugim zamontowano model zimowy Blizzak LM-32.


Zobacz także:

OPONY


 

Czterodniowa przygoda rozpoczęła się w centrum BMW Welt w Monachium, a zakończyła wizytą na torze testowym Bridgestone w Aprilii pod Rzymem. Uczestniczyli w niej Claudia Wohl ze Stemwede, Oliver Widmann z Freudenstadtu i Christian Lorenz z Laudenbach.

BMW_hanni2a

Cel pierwszego etapu, miejscowość Zell am See, znajdował się około 170 km od Monachium.

– Na początku człowiek często patrzy na wyświetlacz, by sprawdzić, jaki jest zasięg auta. Jednak po jakimś czasie można się do tego przyzwyczaić i nie jest to już problemem – komentował nasz kierowca testowy Christian Lorenz pod koniec pierwszego dnia.

Drugi etap podróży miał długość 325 km z Zell am See do miejscowości Mira niedaleko Wenecji. Meandry alpejskiej drogi wysokogórskiej Grossglockner były świetną okazją do przetestowania, jak prowadzą się oba auta elektryczne w warunkach zimowych. Dla zapewnienia odpowiedniej przyczepności na śniegu i mokrej nawierzchni zostały wyposażone w opony zimowe Bridgestone.

BMW_han2b

Trzeci dzień wyprawy Hannibal Tour 2014 był najdłuższy ze wszystkich i miał długość aż 600 km. Jadąc z Miry z naładowanymi do pełna akumulatorami, uczestnicy udali się do Florencji znajdującej się w odległości 260 km, po czym zrobili sobie przerwę przed drugą częścią trasy wiodącą przez 340 km do Rocca di Papa – malowniczego miasteczka położonego na południowy wschód od Rzymu.

Ostatni dzień był szczególnym wyzwaniem dla naszych nieustraszonych kierowców – musieli się bowiem zmierzyć z chaotycznym ruchem drogowym w Rzymie. Przygoda zakończyła się wizytą w centrum testowym Bridgestone w Aprilii. Dzięki zróżnicowanym trasom testowym nasi kierowcy mieli szansę na własnej skórze przekonać się, czym różnią się opony letnie od zimowych.

Jazda po 4-kilometrowym torze wysokiej prędkości na fotelu pasażera BMW i8 prowadzonego przez byłego kierowcę F1 i obecnego kierowcę testowego Stefano Modenę sprawiłafrajdę całej trójce uczestników.

BMW_hanni4

– Pokonywanie zakrętów z prędkością 180 km/h robiło niesamowite wrażenie. Przy tej prędkości prowadzenie auta po skosie jest czystym szaleństwem – miałem gęsią skórkę – mówił Oliver Widmann po swoim przejeździe.

Do hybrydowego modelu sportowego BMW i8 firma Bridgestone opracowała letnie opony Potenza S001 zapewniające najwyższy poziom efektywności i dynamiki jazdy. Bridgestone jest wyłącznym dostawcą opon do kompaktowego elektrycznego modelu BMW i3 oraz sportowego BMW i8 z napędem hybrydowym.