CASTROL: MAGNATEC 10W – 40 NAJCHĘTNIEJ KUPOWANY

img-3221

Mechanicy niezbyt często polecają swoim klientom stosowanie konkretnej marki oleju silnikowego, ale jeśli już łamią tę zasadę – najchętniej rekomendują olej Castrol. To wnioski z najnowszego badania Moto Scan.

Oleje Castrol są także rekomendowane przez producentów – m.in. Volkswagena, BMW, Hondę, Forda i Volvo.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


Badanie wykazało, że mechanicy nie są zbyt skorzy do polecania klientom poszczególnych marek oleju – z doradztwem z ich strony spotkało się tylko 15 proc. ankietowanych. Jeśli już rekomendowali jakiś olej, najczęściej (29,8 proc.) był to Castrol. Siła tych rekomendacji jest bardzo duża, bo aż 88,1 proc. skorzystało z rad mechaników i wybrało polecany przez nich olej. Wśród osób, które rozważają zmianę marki używanego oleju, największy odsetek planuje wybrać Castrol i Mobil (obie marki wskazało po 25,5 proc. ankietowanych). Castrol jest także wskazywany najczęściej, jeśli chodzi o dostępność oleju w warsztatach.

Z badania wynika, że najpopularniejszym olejem w Polsce jest Castrol Magnatec 10W-40 – ten olej kupiło 6,5 proc. pytanych. Z kolei w grupie osób, które nie umiały podać nazwy konkretnego produktu, ale wiedzą, jakiej marki oleju używają, Castrol jest zdecydowanym numerem 1. W ostatnich 12 miesiącach największą popularnością cieszyły się oleje półsyntetyczne, które zostały kupione przez 38,6 proc. respondentów. Oleje mineralne nabyło 30,9 proc. respondentów, a oleje syntetyczne 30,6 proc. Niezmiennie kierowcy oczekują, aby zakupiony olej przedłużał żywotność silnika (27 proc.), pozwalał na lepsze osiągi silników (19 proc.), a także pomagał redukować zużycie paliwa (17 proc.). Kluczowe znaczenie przy wyborze marki oleju silnikowego mają trzy elementy: porada mechanika (25 proc.), cena (22 proc.) oraz zalecenie/ instrukcja producenta samochodu (15 proc.).

anna-wilczewska

– Nasza strategia systematycznego wzmacniania marki okazuje się bardzo skutecznym sposobem na budowanie udziału w rynku – powiedziała Anna Wilczewska, dyrektor marketingu firmy Castrol. Zacieśnianie współpracy z wiodącymi producentami samochodów, wprowadzanie nowych, zaawansowanych produktów dopasowanych do silników konkretnych marek, wspieranie sportów motorowych i piłki nożnej oraz szerokie działania marketingowo- edukacyjne skierowane zarówno do mechaników, jak i kierowców to podstawa naszych działań także w tym roku.

Castrol zanotował w minionym roku największy wzrost udziału w rynku (3,2 punktu procentowego) wśród wszystkich producentów olejów silnikowych, dzięki czemu awansował na drugie miejsce pod względem najczęściej wybieranych olejów silnikowych w Polsce. Firma ma obecnie udział w krajowym rynku na poziomie 26 proc. W tym samym czasie wielu rywali zanotowało spadek udziału w rynku. Najważniejszymi konkurentami firmy Castrol nadal pozostają Mobil i Lotos z udziałem odpowiednio 26,5 proc. oraz 24,1 proc. Według raportu szacunkowa wielkość polskiego rynku olejów silnikowych dla samochodów osobowych wynosi 69-70 milionów litrów.

Ze wskaźnikiem spontanicznej znajomości marki na poziomie 69,7 proc. Castrol znajduje się na drugim miejscu w rankingu najbardziej znanych marek olejów silnikowych w Polsce. W stosunku do roku 2011 znajomość marki Castrol zwiększyła się o 2,4 punktu procentowego i aż o 7,1 punktu procentowego w porównaniu do roku 2010.

Badanie Moto Scan jest prowadzone cyklicznie i ma na celu określenie wielkości rynku olejów silnikowych i udziałów poszczególnych marek oraz scharakteryzowanie ich nabywców. Najnowsze zostało przeprowadzone w październiku i listopadzie 2012 roku na reprezentatywnej grupie 1007 właścicieli i użytkowników samochodów osobowych z całej Polski.