CIRCLE K: KAWA Z MOCĄ POMAGANIA NA STACJACH MARKI

Circle K we współpracy z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę pomaga najmłodszym w trudnym czasie, jakim jest pandemia koronawirusa.

Część zysku ze sprzedaży kaw na stacjach własnych, marka przekaże Fundacji na uruchomienie dodatkowego stanowiska Telefonu Zaufania 116 111, w godzinach, kiedy dzwoni najwięcej dzieci.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Dzięki temu ufundowanych zostanie wiele godzin pomocy psychologicznej dla dzieci i młodzieży w kryzysie. Akcja na sieci stacji Circle K potrwa do połowy marca. Wspólne działania to odpowiedź na bieżące potrzeby, wynikające z trwającej pandemii oraz przeniesienia w znacznej mierze życia zawodowego i edukacji w tryb zdalny, przez co wiele osób czuje się samotnych i przytłoczonych przymusem pozostawania w domu.

Jest to szczególnie trudne dla dzieci i młodzieży, które mają ograniczony kontakt z rówieśnikami, a dodatkowo spędzają dużo czasu w domu. Często powoduje to frustrację i wpływa na ich stan psychiczny. Właśnie dlatego Circle K Polska zdecydowało się wesprzeć najmłodszych w tym trudnym dla nich czasie.

– Możliwość anonimowej pomocy w trudnych sytuacjach życiowych jest bardzo ważna, zwłaszcza teraz gdy dzieci i młodzież muszą mierzyć się z wieloma ograniczeniami wprowadzonymi w czasie pandemii. Niesienie pomocy i wsparcie potrzebujących to dla nas bardzo ważny aspekt, dlatego cieszymy się, że Circle K może ułatwić najmłodszym dostęp do pomocy psychologicznej. Wierzę, że nasze działania przyczynią się do realnego wsparcia najmłodszych – mówi Michał Ciszek, Prezes Zarządu Circle K Polska.

W tej akcji pomóc może każdy, kto zdecyduje się na kubek pysznej kawy na stacjach Circle K. W ten sposób wspólnie będzie można pomóc wielu dzieciom, które pozostają w trudnej sytuacji i nie radzą sobie z różnymi wyzwaniami, które dodatkowo wzmaga okres pandemii.

– Dzieci bardzo potrzebują tego, aby zostać wysłuchane i zrozumiane, a niestety nie zawsze mogą na to liczyć w swojej rodzinie i w gronie znajomych. Dzwonią i piszą do nas z przeróżnymi trudnościami – mówią o nieszczęśliwym zakochaniu, problemach ze zdrowiem psychicznym, samotności, przemocy doświadczanej w domu lub ze strony rówieśników. Czasem zagrożone jest ich zdrowie lub bezpieczeństwo i wtedy musimy działać błyskawicznie. Pomoc naszego Telefonu jest szczególnie ważna teraz, w czasie pandemii, a za sprawą wsparcia ze strony Circle K będziemy mogli być jeszcze skuteczniejsi – powiedziała Paula Włodarczyk – koordynatorka Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę.

To największa w Polsce organizacja przeciwdziałająca przemocy i wykorzystywaniu seksualnemu dzieci. Już od 12 lat prowadzi bezpłatny Telefon Zaufania 116 111, który odpowiada na pilne potrzeby dzieci w Polsce. Od momentu powstania jego konsultanci odebrali ponad 1,3 miliona połączeń telefonicznych od dzieci. Od marca 2020 r. Telefon udziela pomocy przez całą dobę.

Wspólne działanie z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę to tylko jedna z wielu inicjatyw podejmowanych przez sieć Circle K w obszarze pomagania. W ostatnim roku firma skupiła się na wsparciu osób, które są najbardziej narażone na ciężki przebieg Covid- 19. Pozostający w trudnej sytuacji seniorzy otrzymali tysiące paczek z produktami spożywczymi, a pracownicy służby zdrowia i służb mundurowych, które każdego dnia pomagają w walce z pandemią, otrzymali darmową kawę na stacjach.

W tym roku Circle K już po raz drugi wspierała Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy – zbierając datki do specjalnych puszek na stacjach, przekazując środki pieniężne na 29. Finał, a także dzięki zaangażowaniu samych pracowników, którzy wesprą akcję poprzez sportowe wyzwanie.