CITROEN RACING TROPHY POLSKA 2011 ZAKOŃCZONY

Mimo iż zwycięzcę tegorocznego Citroën Racing Trophy Polska 2011 poznaliśmy już wcześniej, to kwestia kolejnych pozycji pozostawała otwarta, a rozstrzygnięcia nastąpiły podczas 37. Rally Kośice, który stanowił połączoną rundę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski oraz Rajdowych Mistrzostw Słowacji i był ostatnią eliminacją w obu tych cyklach.

Asfaltowe odcinki specjalne nie odbiegały znacząco charakterystyką od tych spotykanych w Polsce, ale na stopień ich trudności znacząco wpłynęła zmienna pogoda i niska temperatura, jaką zawodnicy spotkali w okolicach drugiego, co do wielkości miasta Słowacji.

W tych warunkach najlepiej poradzili sobie Jan Chmielewski z Grzegorzem Dachowskim w DS3R3, którzy zwycięstwem w Koszycach potwierdzili swoją dominację w tym sezonie. Oprócz wygranej wśród załóg Citroënów, zwycięstwa w Grupie R i klasie R3T, zaliczyli najlepszy wynik w sezonie, zajmując piąte miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu do Mistrzostw Polski.

Po raz kolejny w tym sezonie bardzo szybko po mokrym asfalcie podróżowali Ariel Piotrowski z Ireneuszem Pleskotem w C2R2 MAX. Ich tempo drugiego dnia było zbyt szybkie dla pozostałych załóg cedwójek, co w efekcie pozwoliło im awansować z trzeciego na drugie miejsce w klasyfikacji trophy i zająć na koniec sezonu trzecie miejsce w CRTP, oraz zdobyć tytuły Wicemistrzów Polski w klasie R2B i II Wicemistrzów Polski w Grupie R. Gdyby nie pechowo zakończone rajdy Karkonoski i Polski, ich pozycja w tym sezonie byłaby
jeszcze wyższa…

Tomasz Gryc z Michałem Kuśnierzem, mając przewagę punktową w klasyfikacji, musieli od początku rajdu pilnować swojej przewagi nad konkurencją, aby dowieźć drugie miejsce w CRTP i pierwsze w klasie R2B. Ich Citroën C2R2 MAX sprawował się wyśmienicie a i z doborem ogumienia udawało się trafiać regularnie. W efekcie pewnie wygrali pierwszy dzień będąc najszybszą załogą jadącą samochodem napędzanym na jedną oś, janczak, wyprzedzając nawet Chmielewskiego z Dachowskim w DS3R3. Drugiego dnia taktyka wzięła górę, przez co ich tempo nieco spadło, ale wypracowana przewaga pozwoliła im zająć trzecie miejsce oraz wywalczyć tytuły Mistrzów Polski w Klasie R2B, Wicemistrzów Polski w Grupie R i zająć drugie miejsce w CRTP 2011.

Końcówka sezonu okazała się być pechowa dla załogi Szymon Kornicki i Robert Hundla. W pierwszej części sezonu punktowali regularnie i byli na drugim miejscu w klasyfikacji CRTP. Na ostatnich rajdach w sezonie również prezentowali wysoką formę pokazując dobre czasy na OS-ach. Niestety również na tym rajdzie fortuna od nich się odwróciła i kolejny raz kończyli z problemami. Na koniec sezonu zajęli czwarte miejsce w klasyfikacji Citroën Racing Trophy Polska 2011 i klasyfikacji Grupy R. W klasie R2B zdobyli tytuły II Wicemistrzów Polski.

Piątą polską załogą reprezentującą barwy Citroëna byli Rafał Janczak z Tomaszem Sadlikiem w C2R2 Max.

Na rajdzie do walki o punkty i nagrody finansowe, dzięki międzynarodowemu charakterowi Citroën Racing Trophy, stanęły dwie słowackie załogi w Citroënach C2R2 MAX: Martin Koći i Imrich Ferencz oraz Marek Śpavelko i Milan Straka. Pierwsza z nich zajęła czwarte, a druga szóste miejsce.

Sezon w Polsce został zakończony, ale zawodnicy Citroën Racing Trophy Polska, na zaproszenie
Citroën Racing, głównego organizatora cyklu, mają szansę podjąć rywalizację z najlepszymi zawodnikami z całej Europy, na krętych trasach „Rallye du Var”, który odbędzie się w okolicach francuskiego Lazurowego Wybrzeża w dniach 25-27 listopada 2011 roku. Już teraz zapraszamy do śledzenia zmagań naszych zawodników w tym trudnym i pięknym rajdzie, którego trasy przypominają odcinki Rajdu Monte Carlo!

WYNIKI

Nieoficjalna klasyfikacja CRTP 2011
1. Chmielewski i Dachowski (DS3 R3) – 50 pkt.;
2. Gryc i Kuśnierz (C2R2 MAX) – 24 pkt.;
3. Piotrowski i Pleskot (C2R2 MAX) – 18 pkt.;
4. Kornicki i Hundla (C2R2 MAX) – 12 pkt.;
5. Janczak i Sadlik (C2R2 MAX) – 10 pkt.;
6. Żerebecki i Rybko (C2R2 MAX) – 6 pkt.;
7. Koći i Ferencz (C2R2 MAX) – 4 pkt.;
8. Porębski i Spurek (DS3 R3) – 0 pkt.;
9. Śpavelko i Straka (C2R2 MAX) – 0 pkt.;
10.Depta i Wódkiewicz (C2R2 MAX) – 0 pkt.