CONTINENTAL: NOWA ZIMOWA OPONA WINTERCONTACT TS 870

Choć aura wskazuje, że to już raczej koniec zimy i początek wiosny, Continental już myśli o przyszłości i wprowadza na rynek nową oponę zimową WinterContact TS 870.

Charakteryzuje się nową mieszanką polimerową i zaawansowaną technologicznie konstrukcją bieżnika.


Zobacz także:

OPONY

ROZMAITOŚCI


 

Opony WinterContact TS 870 skracają drogę hamowania na lodzie o 5 proc. i zapewniają o 5 proc. lepsze prowadzenie na śniegu niż ich poprzedniczki. Oferują również lepszą przyczepność w warunkach zimowych oraz lepsze właściwości trakcyjne, zarówno na mokrej, jak i na suchej nawierzchni. Wzrost przebiegu opony jest aż o 7 proc., a spadek oporów toczenia – o 4 proc. względem TS 860.

Jeszcze bezpieczniejsze hamowanie na lodzie jest możliwe dzięki nowej konstrukcji bieżnika, który zawiera do 10 proc. więcej bloków. Krawędzie bloków i lamele w tych blokach działają podobnie do wycieraczki przedniej szyby auta, szybko usuwając błoto pośniegowe i zapewniając dobrą przyczepność na oblodzonych powierzchniach.

Dzięki głębokim lamelom, ułożonym równolegle do ukośnych rowków, bieżnik opony ma dużą liczbę krawędzi, co umożliwia skuteczniejsze przenoszenie sił dynamicznych i podnosi przyczepność podczas jazdy na śniegu na wprost i w zakrętach. Kolejną zaletą tej konstrukcji są większe kieszenie na śnieg w bieżniku (tzw. lamele kieszeniowe), mające wpływ na jeszcze lepszą przyczepność.

Nowy wzór bieżnika charakteryzuje się także specjalną budową środkowego rowka, który umożliwia jeszcze szybsze usuwanie wody podczas jazdy w deszczu, co znacznie ogranicza ryzyko aquaplaningu. Nowe lamele 3D są ustawione pod kątem, tak aby zagłębiając się w śnieg, poprawiały przyczepność do nawierzchni.

Niski poziom hałasu i krótka droga hamowania

Kolejnym czynnikiem, który przyczynia się do skrócenia drogi hamowania, jest nowa mieszanka Cool Chili.

W jej skład wchodzą specjalnie dobrane żywice, zapewniające krótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Wysoka elastyczność tej mieszanki polimerowej pozwala na zmniejszenie ścierania opony i zwiększa jej trwałość. Jednocześnie Cool Chili redukuje opory toczenia.

Na etykiecie UE TS 870 ma klasę C pod względem efektywności paliwowej i klasę B pod względem przyczepności na mokrej nawierzchni, podczas gdy jej poziom hałasu, wynoszący zaledwie 70 dB, plasuje ją w najcichszej kategorii, reprezentowanej przez symbol pojedynczej fali dźwiękowej.

Nowe ogumienie pojawi się w sprzedaży jesienią 2020 roku. W pierwszym etapie będzie produkowana w 19 rozmiarach, dla felg od 14 do 17 cali, a docelowo w 72 rozmiarach. Najmniejszy rozmiar opony będzie pasował m.in. do Volkswagena up!, natomiast w klasie kompaktowej znajdą się opon.in.in. do VW Golfa, Citroena C4, a także BMW serii 1 i 3.

Właśnie ten segment rynku aut osobowych od lat odznacza się największym popytem na opony zimowe w Europie Zachodniej i Środkowej. Tylko w Niemczech, Austrii i Szwajcarii, w latach 2017-19 sprzedaż opon zimowych w tych rozmiarach wyniosła łącznie od około 23 do 25 milionów sztuk. Podobnie, na wysokim poziomie kształtuje się popyt w Polsce, Czechach i na Słowacji, gdzie w ciągu ostatnich trzech lat sprzedano łącznie około 7 milionów opon zimowych w tych rozmiarach.