CUPRA: KONCEPT TAVASCAN Z NAGRODĄ W KONKURSIE

Podczas konkursu Automotive Brand Award prestiżową nagrodę w kategorii samochód koncepcyjny roku 2020 otrzymała nowa CUPRA Tavascan.

To trzecie auto marki, po modelach e-Racer i Formentor, który otrzymał to wyróżnienie.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Nowa CUPRA została po raz pierwszy pokazana podczas zeszłorocznego salonu samochodowego IAA we Frankfurcie.

Automotive Brand Contest to jedyny międzynarodowy konkurs designerski dla producentów samochodów. Niemiecka rada wzornictwa organizująca wydarzenie obrała sobie za cel docenienie najważniejszych osiągnięć designerskich na świecie w branży motoryzacyjnej. W skład rady wchodzą specjaliści z dziedziny mediów, designu i komunikacji.

Nadwozie Tavascana przyciąga wzrok połączeniem muskularności z dynamizmem. Wyraziste wloty powietrza z przodu zostały zaprojektowane tak, by zmniejszyć opór powietrza i zapewnić akumulatorom chłodzenie. Na lepsze właściwości aerodynamiczne mają wpływ również turbinowe felgi na 22-calowych kołach oraz dyfuzor zamontowany z tyłu samochodu. Pokrywa bagażnika nabiera lekkości dzięki linii tylnych świateł poprowadzonej przez całą szerokość samochodu, które podkreślają logo marki.

We wnętrzu nowe auto koncepcyjne charakteryzuje się wysokiej klasy materiałami i technologiami. Ambientowe oświetlenie LED kontrastuje z elementami ze skóry, włókna węglowego i Alcantary. Wysoki komfort i bezpieczeństwo jazdy podróżującym zapewnią przednie siedzenia kubełkowe, deska rozdzielcza z 13-calowym system multimedialnym, która sprawia wrażenie unoszącej się w powietrzu czy 12,3-calowy cyfrowy kokpit.


Nowa definicja osiągów

Dynamiczność elektrycznego Tavascana znajduje wyraz nie tylko w designie, ale i osiągach. Dwa silniki, zamontowane na przedniej oraz tylnej osi, zapewniają łącznie moc 306 KM, która pozwala na osiągnięcie prędkości 100 km/h w niecałe 6,5 sekundy.

Z kolei akumulator litowo- jonowy o pojemności 77 kWh umożliwia przejechanie bez ładowania nawet 450 km (według testów WLTP). Przy projektowaniu nowego modelu wykorzystano MEB, nową modułową platformę Grupy Volkswagen, która umożliwia montaż akumulatorów w podłodze pojazdu. Zapewnia to niższy środek ciężkości, przekładający się na bardziej dynamiczne właściwości jezdne.