CUPRA: WJEŻDŻA NOWA ATECA Z DYNAMICZNYM SILNIKIEM

Odświeżoną wersję modelu Ateca, pierwszego samochodu z miedzianym logo na masce wprowadza na rynek CUPRA. Auto posiada jeszcze bardziej sportowy charakter.

Wyższy jest także poziom bezpieczeństwa i komfort jazdy, wzrosły także osiągi.


Zobacz relacje:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

Nowy model wydłużono o 10 mm do 4386 mm i obniżono o 2 mm do 1599 mm. O bardziej dynamicznym wyglądzie zadecydowało również wprowadzenie oświetlenia Full LED z przodu i z tyłu samochodu oraz dynamicznych kierunkowskazów. W karoserię wtopiono srebrne i miedziane detale, a dyfuzor poniżej grilla i obudowa przednich świateł przeciwmgłowych zyskały aluminiowe wykończenie.

Producent zapewnił też szeroki wybór dodatkowego wyposażenia, pozwalający na personalizację samochodu zgodnie z osobistymi potrzebami. Kierowcy mogą wybierać m.in. spomiędzy 6 rodzajów felg, w tym specjalnych wersji Sports Black oraz Copper, a także 6 kolorów karoserii. Fani unikalnych wrażeń dźwiękowych mogą również zamówić układ wydechowy firmy Akrapovič.

Sportowe wnętrze

Wnętrze zostało przeprojektowane, tak by zapewnić podróżnym jeszcze większy komfort. Kierowca skorzysta m.in. z nowej kierownicy wyposażonej w przyciski zapłonu oraz wyboru trybu jazdy, a także aluminiowych, sportowych pedałów. Dzięki zamontowaniu większych łopatek skrzyni biegów przy kierownicy zmiana biegów stała się łatwiejsza i bardziej płynna.

Design wnętrza jest wyrazisty dzięki elementom w kolorze miedzi i ciemnego aluminium, metalowym obudowom nawiewów i radia oraz podświetlanym portom USB C – po dwóch z przodu i z tyłu pojazdu. Nowe auto zapewnia szerokie możliwości personalizacji. W standardowej wersji znajdziemy fotele kubełkowe z tapicerką Dinamica z elementami skóry ekologicznej.

Takż elementy dekoracyjne deski rozdzielczej w kolorze ciemnego aluminium oraz obicie drzwi ze skóry ekologicznej z przeszyciem w kolorze miedzi. Z kolei osoby, które zdecydują się na opcjonalną tapicerkę, otrzymają fotele kubełkowe z tapicerką z perforowanej skóry naturalnej Nappa w kolorze Petrol Blue i skóry ekologicznej z opcją elektrycznego sterowania fotelem i funkcją pamięci.

Bezpieczna i połączona z otoczeniem

Centrum samochodu jest wirtualny kokpit wysokiej rozdzielczości o przekątnej 10,25 cala, umożliwiający dobór wyświetlanych parametrów jazdy i informacji z systemu multimedialnego. Z oferty multimedialnej i nawigacji można korzystać nie tylko dotykowo poprzez 9,2-calowy ekran, ale również za pomocą głosu.

Ateca została wyposażona również w takie przydatne rozwiązania technologiczne, jak system Full Link czy usługa eCall, która dzięki wbudowanej karcie eSIM zapewnia połączenie ze służbami ratunkowymi. Aplikacja Connect pozwala na zdalny dostęp do takich danych podróży jak informacja o miejscu zaparkowania auta, zapalonych światłach czy niedomkniętych drzwiach lub o przekroczeniu prędkości przez użytkownika użyczonego auta.

W podróży nad komfortem i bezpieczeństwem podróżnych czuwają zaawansowane system wspomagania kierowcy, takie jak Pre- Crash Assist, predykcyjny tempomat (ACC), Travel Assist, Emergency Assist czy Side and Exit Assist.

Od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy

Ateca 2020 została wyposażona w 2-litrowy silnik TSI o mocy 300 KM oraz dwusprzęgłową, siedmiobiegową skrzynię DSG. Przekłada się to na maksymalny moment obrotowy równy 400 Nm oraz prędkość maksymalną 247 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie jedynie 4,9 sekundy.

Pewność prowadzenia zapewnia napęd 4Drive z zawieszeniem adaptacyjnym. Kierowca ma dodatkowo zapewniony dostęp do sześciu programów jazdy: Normal, Sport, CUPRA, Snow, Off-road lub indywidualny. Kolejnym elementem wpływającym na wysokie właściwości jezdne są hamulce Brembo, które przekładają się na większą kontrolę przy pokonywaniu zakrętów i hamowaniu.

Produkcją modelu zajmą się czeskie zakłady w Kvasinach, niedaleko granicy z Polską. Premiera sprzedażowa modelu planowana jest na drugą połowę 2020 roku.

Dane techniczne
– silnik: 2.0 TSI, 4-cylindrowy, 16V;
– pojemność: 1984 cm3;
– Srednica cylindra, skok tłoka: 82,5 x 92,8;
– stopień sprężania: 9,3:1;
– moc maksymalna: 300 KM (221 kW);
– maksymalny moment obr.: 400 Nm;
– przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 4,9 sek.;
– prędkość maksymalna: 247km/h.