DACIA DUSTER I MARKA KIA WYGRYWAJĄ W INTERNECIE

Duster_4_1

Dacia Duster zajęła pierwsze, Skoda Octavia – drugie, a Kia Sportage – trzecie miejsce w dziewiątej odsłonie plebiscytu na Internetowy Samochód Roku 2012.

O triumfie w rankingu nie przesądzają głosy jurorów czy czytelników, a faktyczne zainteresowanie poszczególnymi modelami.


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


Internetowy Samochód Roku to tytuł przyznany w oparciu o analizę wyszukiwań użytkowników serwisów motoryzacyjnych Grupy Allegro. Zwycięzcą konkursu w kategorii aut nowych został pojazd, który był najczęściej wyszukiwany z wykorzystaniem konfiguratora na stronie mojeauto.pl. Jak widać, gusta internautów idą w parze z rzeczywistymi wynikami sprzedaży na polskim oraz europejskim rynku, gdzie popyt na kompaktowe SUV-y wciąż rośnie.

Rankingi ogłaszane są co miesiąc, a na koniec roku na ich podstawie wybierany jest samochód roku.

– Dacia Duster zyskała zaufanie polskich kierowców, którzy doceniają niezawodność tego modelu, atrakcyjny design a także bezkonkurencyjny stosunek jakości do ceny – mówi Fabrice Crevola, Dyrektor Marketingu Renault Polska.

octavia-ii-fresh_main

Wyniki rankingu Internetowy Samochód Roku 2012
1. Dacia Duster – 115 553;
2. Skoda Octavia – 110 536;
3. Kia Sportage – 108 866;
4. Opel Astra – 99 665;
5. Ford Focus – 81 952;
6. Volkswagen Golf – 70 726;
7. Chevrolet Cruze – 69 470;
8. Skoda Fabia – 69 347;
9. Kia cee’d – 68 608;
10. Hyundai i30 – 68 487;
11. Kia Rio – 68 038;
12. Chevrolet Aveo – 62 899;
13. Citroen C4 – 61 526;
14. Hyundai ix35 – 60 061;
15. Volkswagen Passat – 59 564;
16. Opel Insignia – 54 061;
17. Toyota Avensis – 52 048;
18. Dacia Sandero – 51 878;
19. Nissan Qashqai – 47 635;
20. Toyota Yaris – 45 694.

sportage_sl_2_large

Koreańska marka od dłuższego już czasu cieszy się w naszym kraju bardzo dużą popularnością, a kolejne jej modele stają się rynkowymi hitami. Aż trzy modele w czołowej jedenastce najczęściej oglądanych w internecie modeli w roku 2012 przełożyły się na pierwszą lokatę Kii wśród najbardziej popularnych marek w segmencie aut nowych.

Drugie miejsce w tym zestawieniu zajął Volkswagen, a trzecie – Skoda.

Najczęściej oglądane marki
1. Kia – 410 659;
2. Volkswagen – 378 243;
3. Skoda – 299 833;
4. Ford – 267 491;
5. Opel – 261 337;
6. Hyundai – 252 216;
7. Toyota – 243 705;
8. Citroen – 214 678;
9. Audi – 213 477;
10. Chevrolet – 213 303;
11. Fiat – 210 341;
12. Dacia – 201 571;
13. BMW – 191 357;
14. Mercedes – 188 760;
15. Renault – 175 594;
16. Nissan – 145 539;
17. Peugeot – 126 401;
18. Honda – 113 034;
19. Mazda – 108 780;
20. Volvo – 98 283.