DACIA: MAŁY JUBILEUSZ I DUŻY SUKCES W POLSCE

Swoje piętnaste urodziny obchodzi Dacia. Marka obecna jest już w 44 krajach na świecie. Od 2004 roku sprzedano już ponad 6 mln egzemplarzy aut producenta na świecie i 4 mln w Europie.

W 2019 roku z taśmy produkcyjnej zakładu w Mioveni zjechał 500-tysięczny Duster.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

DACIA DUSTER CUP 2019


 

Na rynku polskim marka znalazła ponad 180 000 nabywców. Największą popularnością cieszy się Duster, który w 2019 roku już po raz kolejny utrzymał pozycję lidera segmentu SUV i jest najchętniej wybieranym autem przez klientów indywidualnych w Polsce.

Na świecie

Od momentu odnowy marki w 2004 r. sprzedaż Dacii na całym świecie wyniosła 6 364 201 egzemplarzy, z czego 4 188 524 kupiono w Europie. W sumie od premiery w 2010 r. w fabryce Mioveni w Rumunii wyprodukowano ponad 1,7 miliona sztuk Dusterów.

O wszechstronności samochodów Dacii świadczy m.in. przekazanie specjalnie przystosowanej Dacii Duster papieżowi Franciszkowi. W wersji zaadaptowanej na papa mobile zastosowano wiele nietypowych rozwiązań, takich jak: duży otwierany dach, zdejmowana przeszklona nadbudówka, ułatwiające wsiadanie zawieszenie, obniżone o 30 mm w stosunku do wersji standardowej oraz liczne zewnętrzne i wewnętrzne wsporniki i uchwyty.

Sukces w Polsce

Dacia zadebiutowała w Polsce w 2004 r. i przez 15 lat odnotowała spektakularny wzrost sprzedaży. Na początku obecności marki na polskim rynku sprzedano 2 403 egzemplarze aut, a w 2019 r. już 33 034. W sumie zakupiono w Polsce już ponad 180 tys. samochodów marki. W 2019 r. producent mógł się pochwalić największym przyrostem sprzedaży – 5700 egzemplarzy r/r (wzrost o 21 proc.).

Dacia zajmuje obecnie 3. pozycję pod względem sprzedaży do klientów indywidualnych w Polsce. Najpopularniejszym modelem jest Duster, lider segmentu SUV i najchętniej wybierane auto przez klientów indywidualnych. Co 20. osoba kupujący samochód na rynku polskim jeździ Dusterem. Model jest jednocześnie 4. najpopularniejszym samochodem na rynku polskim z 55-procentowym przyrostem sprzedaży.

Na sukces Dacii w Polsce składa się pełna gama modeli odpowiadających na zróżnicowane potrzeby, a także proste i atrakcyjne programy finansowania, w tym program Dacia Smart Start, który umożliwia zakup pojazdu z niską ratą miesięczną i nawet 0 proc. wkładu własnego.

Dacia Duster Cup

Dacia jest obecna również w polskim sporcie motorowym. Organizowany od 2017 r. puchar Dacia Duster Elf Cup to coroczne zawody będące oficjalną częścią Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych. Uczestnicy pucharu ściągają się identycznymi samochodami na bazie seryjnych aut z silnikami 1.5 dCi i mogą korzystać z rad mentora projektu Krzysztofa Hołowczyca.

Projekt został stworzony przez Renault Polska, Overlimit i Hołowczyc Racing.