DETROIT 2014: MERCEDES S 600 – ŚWIATOWA PREMIERA

Mercedes-Benz New Year´s Reception, Detroit 2014

Podczas targów motoryzacyjnych North American International Auto Show (NAIAS) w Detroit Mercedes zaprezentował swoja flagowa limuzynę, nowy model S 600.

Jak żaden inny model ten hołduje wartościom założyciela firmy, Gottlieba Daimlera. Samochód z silnikiem V12 biturbo o mocy 390 kW (530 KM) i 830 Nm maksymalnego momentu obrotowego oferowany jest wyłącznie z przedłużonym rozstawem osi.


Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE


Dodatkowo, cała gama nowej Klasy S będzie oferowana z kolejnymi innowacyjnymi elementami wyposażenia: wyświetlaczem head-up, gładzikiem oraz systemem Collision Prevention Assist Plus.

Mercedes-Benz S 600 (W 222) 2013

Mercedes-Benz S 600 napędzany jest silnikiem o pojemności 6 litrów. Dla porównania, 5,5-litrowa jednostka montowana w poprzedniku generowała 380 kW (517 KM), czyli o 10 kW mniej. Maksymalny moment obrotowy dostępny jest już od 1900 obr./min. Model po raz pierwszy standardowo otrzymał funkcję ECO start/stop, a jego silnik spełnia normę emisji Euro 6. Średnie zużycie paliwa wynosi 11,1 l/100 km – to o 21 proc. mniej od poprzednika (14,1 l/100 km).

Specyfikacja modelu S 600 pieczętuje jego flagową rolę w gamie Mercedes-Benz. Do wyposażenia standardowego należy np. system inteligentnego oświetlenia LED-owego, zawieszenie Magic Body Control z funkcją Road Surface Scan oraz pakiet Driving Assistance Plus, a także układy: Active Lane Keeping Assist, Active Blind Spot Assist, Bas Plus wraz z Cross-Traffic Assist, Distronic Plus z funkcją Steer Control i Stop&Go Pilot, PRre-Safe Brake oraz Pre-Safe Plus.

Mercedes-Benz S 600 (W 222) 2013

Od marca br. lista opcji Klasy S wzbogaci się o gładzik, który pozwoli na sterowanie wszystkimi funkcjami systemu multimedialnego gestami palców. Dodatkowo, umożliwia on odręczne wprowadzanie liter, cyfr i znaków specjalnych – w dowolnym języku obsługiwanym przez system.

Kolejna nowość w Klasie S to wyświetlacz head-up, który wyświetla na przedniej szybie, bezpośrednio w polu widzenia kierowcy, najbardziej istotne informacje, np. prędkość jazdy, obroty silnika czy komendy nawigacji.

Do wyposażenia standardowego trafi z kolei układ Collision Prevention Assist Plus. Poza funkcją Brake Assist, która chroni przed kolizjami przy prędkości powyżej 7 km/h, pełni on dodatkową rolę: jeśli kierowca nie zareaguje w obliczu zagrożenia kolizją, system może przeprowadzić procedurę autonomicznego hamowania z prędkości nawet 200 km/h.

Mercedes-Benz S-Klasse (W 222) 2013

Pozwala to zapobiec kolizjom polegającym na uderzeniu w tył poprzedzającego auta do prędkości 40 km/h.

I jeszcze jedna przydatna funkcja – opcjonalne elektryczne podgrzewanie przedniej szyby błyskawicznie zapewnia widoczność do przodu bez uciążliwego skrobania.

Światowa premiera modelu S 600 odbywa się podczas salonu samochodowego NAISA w Detroit, a jego rynkowy debiut nastąpi w marcu br.

Mercedes-Benz S 600 (W 222) 2013