EURONCAP: NOWY LEXUS RX POTWIERDZIŁ SWOJĄ KLASĘ

euronc-lex1

Lexus RX osiągnął maksymalną ocenę pięć gwiazdek w testach Euro NCAP. Wynik ten we wszystkich badanych obszarach był znacznie powyżej wymaganego minimum do osiągnięcia takiego rezultatu.

Zapewnia to pozycjonowanie nowego samochodu jako jednego z najbezpieczniejszych pojazdów w swoim segmencie.


Zobacz także:

BEZPIECZEŃSTWO


 

Lexus RX zdobył 91 proc. dla “dorosłych pasażerów”, 82 proc. dla “Fotelik dla dziecka”, 79 proc. dla “ochrony pieszych” i 77 proc. dla “Asystenta Ochrony”. Z ogólnym wynikiem 79 proc., RX ma najlepszy wynik ochrony pieszych wśród wszystkich SUV-ów (dużych i małych) jakie przetestowane były przez Euro NCAP.

Przedstawiciel organizacji Euro NCAP komentując wyniki w kategorii ochrony pieszych, podkreślił maksymalną liczbę punktów zdobytych przez RX dla ochrony przewidzianej dla nóg pieszego i miednicy oraz ochrony głowy. Choć w nowym Lexusie RX oferowany jest system hamowania awaryjnego i aktywne wykrywanie pieszych, nie był jednak wzięty pod uwagę w tegorocznych wynikach – zostanie on włączony do oceny w roku przyszłym.

Organizacja Euro NCAP podkreśliła również, że wszystkie systemy typu “Asystent Bezpieczeństwa” są oferowane w Lexusie RX jako wyposażenie standardowe.

RX rzeczywiście zapewnia już w standardzie zaawansowany i kompleksowy zestaw aktywnych systemów bezpieczeństwa. System Lexus Safety System + zawiera:

Pre-crash system, który wykorzystuje zamontowany z przodu radar, który za pomocą fal milimetrowych wykrywa pojazdy i pieszych na drodze;
inteligentny tempomat, który pomaga kierowcy utrzymać bezpieczną odległość od pojazdu z przodu, nawet przy bardzo niskich prędkościach;
Lane Departure Alert (LDA) i Lane Keeping Assist (-LKA), który rozpoznaje, kiedy nowy RX zmienia pas ruchu bez zaangażowania kierowcy i pomaga mu bezpiecznie wrócić na właściwy pas;
Automatic High Beam, która wykrywa nadjeżdżające pojazdy i pojazdy jadące przed i automatycznie przełącza reflektory pomiędzy długimi i krótkimi;
• System rozpoznający znaki drogowe wykorzystuje przednią kamerę; podstawowe znaki ostrzegawcze i polecenia są następnie replikowane na wielofunkcyjnym wyświetlaczu, zmniejszając ryzyko przeoczenia ich przez kierowcę.

Nowy Lexus RX jest także wyposażony opcjonalnie (nie brane pod uwagę w ocenie Euro NCAP) w system monitorujący martwe pole, kamerę ostrzegającą o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu, system Sway wykrywający oznaki zmęczenia kierowcy i kamerę 360 ° pokazującą na wyświetlaczu teren wokół pojazdu znacznie podnosząc poziom ochrony swoich pasażerów i pieszych.

Fot.: Euro NCAP