FIAT: MILIONOWY MODEL 500 ZJECHAŁ Z TAŚMY

Z linii produkcyjnej Fiat Auto Poland S.A. zjechał milionowy egzemplarz Fiata 500. Model został wprowadzony na rynek w roku 2007 i sprzedawany jest obecnie w ponad 100 krajach całego świata.

Począwszy od Włoch, przez Brazylię, Republikę Południowej Afryki i Japonię, aż po Stany Zjednoczone i rynki Bliskiego Wschodu. Od roku 2011 jego produkcja odbywa się także w meksykańskiej fabryce Toluca.

Milionowy Fiat 500 to wersja Lounge, polakierowany trójwarstwowym lakierem nadwozia Biała Perła, napędzany silnikiem benzynowym 1,2 o mocy 69 KM.

Fiat 500 w odświeżonej gamie MY 2013 oferowany jest jako hatchback i kabriolet w sześciu nowych kolorach nadwozia oraz dwóch nowych wersjach modelowych (Street i Colour Therapy) wraz z innymi akcentami stylistycznymi. Dostępnych jest sześć dostępnych poziomów wyposażenia (Pop, Pop Star, Colour Therapy, Lounge, Street i „By Gucci”) oraz pięć wersji silnikowych (1.2 o mocy 69 KM, 0.9 TwinAir Turbo o mocy 85 KM, 1.4 16v o mocy 100 KM, 1.2 Easy Power o mocy 69 KM oraz wysokoprężny 1.3 MultiJet 16v o mocy 95 KM).

Był to pierwszy samochód w tym segmencie standardowo wyposażony w siedem poduszek powietrznych i pierwszy o długości zaledwie 3,55 m, który zdobył 5 gwiazdek w prestiżowej klasyfikacji EuroNCAP. Fiat 500 był też pierwszym, wielkoseryjnym samochodem Fiat Group, napędzanym dwucylindrowym silnikiem TwinAir.

Nowe wersje „Pięćsetki” pojawiały się często: 500 Abarth (marzec 2008), 500 by Diesel (wrzesień 2008), 500 Pink (czerwiec 2009), 500C (lipiec 2009), 500C Abarth (marzec 2010), 500C by Diesel (czerwiec 2010), 500 TwinAir (lipiec 2010), 500 Matt Black (wrzesień 2010), 500 Two-Tone (grudzień 2010), 500 i 500C by Gucci (odpowiednio w kwietniu i sierpniu 2011), 500 TwinAir z pakietem „by Abarth” (wrzesień 2011) i 500 America Limited Edition (luty 2012). Powstawały również samochody pokazowe w oparciu o model bazowy – m.in. 500 Barbie, 500 China First Edition, 500 Why Africa, 500 Pepita, 500 Peter Blake, 500 Arik Levi oraz 500 Diabolik.

W krajach Europy (27 Unii Europejskiej + EFTA) Fiat 500 uzyskał już w roku 2008 rekordowy udział rynkowy w segmencie, równy 13,9 procent, a w roku następnym osiągnął sprzedaż rzędu 186 000 sztuk. Godny uwagi jest fakt, że na sprzedaż 180 000 samochodów, jego protoplasta z roku 1957 (wyprodukowany do sierpnia 1975 w liczbie ponad 3,4 mln sztuk) musiał czekać aż cztery lata…

Obecny na rynku USA od 2011 roku, produkowany w meksykańskiej fabryce Toluca – Fiat 500 jest liderem rynkowym w swej klasie. Łączna liczba zarejestrowanych w Północnej Ameryce „Pięćsetek” od 2011 roku do dziś przekracza już 73 000, z czego 42 000 w pierwszych 10 miesiącach roku 2012. Z dobrym przyjęciem w salonach dealerskich spotkał się dostępny od kilku tygodni w USA nowy Fiat 500 Turbo wyposażony w 135-konny silnik 1.4 MultiAir.

Kolejnym, i zapewne wcale nie ostatnim potwierdzeniem sukcesu „500″, jest oficjalny Fan Page na Facebooku (facebook.com/fiat500). Strona ta gromadzi ponad 300 tysięcy fanów.