FLEET MARKET 2015: INFINITI Q30 PRZEDPREMIEROWO

Infiniti Q30_fma

Infiniti zaprezentuje już 24 listopada br przedpremierową wersję modelu Q30 na targach Fleet Market 2015 w EXPO XXI w Warszawie.

Samochód jest pierwszą propozycją producenta w segmencie aut kompaktowych. Zostało zaprojektowany z myślą o nowej generacji nabywców, którzy nie chcą być postrzegani przez pryzmat wyboru typu nadwozia auta.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Swoim śmiałym charakterem i kształtem nowe Q30 rzuca wyzwanie tradycyjnym konwencjom projektowym. Jego stylistyka wyznacza nowy kierunek w projektowaniu aut, a szczególną uwagę przykuwają niekonwencjonalna sylwetka i asymetryczne wnętrze.

Kabina samochodu jest w równym stopniu stylowa, co wygodna, funkcjonalna oraz ergonomiczna. Obszerna przestrzeń nie ma wpływu na pojemność bagażnika – wynosi ona 368 litrów, co plasuje Q30 w czołówce samochodów kompaktowych segmentu premium.

Za sprawą zawieszenia – specjalnie stuningowanych amortyzatorów – auto świetnie trzyma się drogi, a równocześnie jazda jest płynna bez względu na warunki. Zanim osiągnięto równowagę pomiędzy sportową jakością prowadzenia a komfortem jazdy, inżynierowie przetestowali w samochodach prototypowych ponad pięćdziesiąt wariantów amortyzatorów.

W Q30 zastosowano całą gamę technologii, które mają minimalizować obciążenie kierowcy, a maksymalizować jego bezpieczeństwo. Są to m.in.: system ostrzegania przed martwym polem w lusterku; system ostrzegania przed kolizjami z przodu z prewencyjnym systemem hamowania awaryjnego; technologia automatycznego przełączania wiązki światła oraz inteligentny tempomat. Na uwagę zasługuje też udoskonalony i zmieniony system informacji Infiniti InTouch, który pomaga zmienić samochód w mobile biuro.

Dla modelu Q30 dostępna jest szeroka gama silników, w tym jednostek najlepiej, jak dotąd, odpowiadających na zapotrzebowanie flot. Są to silniki benzynowe o pojemności 1,6 litra i mocy albo 122 KM (90 kW), albo 156 KM (115 kW) oraz czterocylindrowe silniki Diesla: 1,5-litrowy o mocy 109 KM (80 kW) i 2,2-litrowy o mocy 170 KM (125 kW). Dla wersji Premium i Sport dostępny będzie ponadto czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności dwóch litrów i mocy 211 KM (155 kW).

Model dostępny będzie z sześciobiegową skrzynią manualną lub siedmiobiegową, dwusprzęgłową przekładnią automatyczną. Kierowca, jeśli ma takie życzenie, może też, po przełączeniu skrzyni na tryb manualny, operować łopatkami zmiany biegów przy kierownicy. Biegi zmienia się szybko i płynnie, tak samo w trybie automatycznym, jak i manualnym.

To zasługa inteligentnego układu dwóch sprzęgieł, który przygotowuje biegi do załączenia z niewielkim, ale wystarczającym wyprzedzeniem, dzięki czemu zmiana odbywa się szybciej. Precyzyjnie dobrane przełożenia biegów mają zapewniać optymalną charakterystykę przyspieszenia i optymalizować zużycie paliwa.