FORD: FOCUS – NOWE WERSJE RED EDITION I BLACK EDITION

focus_rb1

Ford wprowadza na rynek dwie stylowe i usportowione edycje modelu Focus – Red Edition i Black Edition. Ruszyły już zamówienia na nowe wersje.

Oferują one dynamiczne, zestawione z kontrastowych barw projekty kolorystyczne, opracowane dla wersji 5-drzwiowej oraz kombi.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Focus Red Edition otrzymał kolor nadwozia Race Red i kontrastujące malowanie dachu w kolorze Panther Black, a także czarne obudowy lusterek i czarną ramkę wlotu powietrza. Focus Black Edition odwraca tę kombinację, a to dzięki kolorowi nadwozia Panther Black w połączeniu z kolorem Race Red, którym pomalowano dach, osłony lusterek i ramkę wlotu powietrza.

Oba modele wyposażono w unikalne, 18-calowe obręcze kół w kolorze Panther Black, czarną kratkę wlotu powietrza w miejsce chromowanej i tylny dyfuzor w kolorze Race Red umieszczony pod zderzakiem. We wnętrzu charakter samochodu podkreślono szwami w kolorze Race Red na sportowych fotelach kierowcy i pasażera, na skórzanym kole kierownicy, dywanikach, mieszku dźwigni zmiany biegów i mieszku uchwytu hamulca ręcznego. Samochód otrzymał też sportowe pedały ze stali nierdzewnej.

– Odważne, pełne kontrastów kolorystycznych, wyraziste projekty kiedyś rezerwowano dla ekstrawertyków, ale obecnie wpisują się one w znacznie popularniejszy trend, która obejmuje nie tylko samochody, ale też odzież, a nawet elektronikę. Czerwień i czerń są tradycyjnie łączone ze sportem, więc obie te barwy zastosowane jednocześnie stają się bardzo sportową kombinacją, idealną dla osób poszukujących mocnych wrażeń. Rzeczywiście, ten samochód nie jest przeznaczony dla przeciętnego klienta – przypomina John Mcleod, główny projektant działu personalizacji pojazdów Ford of Europe.

Focusy Red Edition i Black Edition zapewniają również bardziej sportową jazdę dzięki oferowanemu w nich standardowo sportowemu zawieszeniu wyposażonemu w sztywniejsze o około 10 procent sprężyny przednie i tylne, dostrojone odpowiednio amortyzatory poprawiające precyzję jazdy oraz w przedni stabilizator przechyłów zoptymalizowany pod kątem maksymalnego wykorzystania przyczepności przednich kół i łatwości wchodzenia w zakręty.

Jednostki benzynowe, z jakimi dostępne są nowe wersje Focusa, to wielokrotnie nagradzany silnik EcoBoost o pojemności 1,0 litra i mocy 125 KM, którego emisja CO2 zaczyna się od 108 g/km, a zużycie paliwa wynosi 4,7 l/100 km, a także silnik EcoBoost o pojemności 1,5 litra o mocy 150 KM lub 182 KM, z emisją CO2 od 127 g/km i zużyciem paliwa 5,5 l/100 km.

Jednostki wysokoprężne, to silnik TDCi o pojemności 1,5 litra i mocy 120 KM, emitujący od 98 g/km CO2, ze zużyciem oleju napędowego od 3,8 l/100 km oraz silnik TDCi o pojemności 2,0 litra i mocy 150 KM, który emituje CO2 w ilości od 105 g/km i zużywa 4.0 paliwa na 100 km. Wszystkie wersje silnikowe wyposażono w sześciobiegowe przekładnie manualne.

Samochody Focus Red Edition oraz Focus Black Edition można już zamawiać w firmowych salonach dilerskich.

Fot.: Ford