FORD: FOCUS TERAZ W SERWISIE CO 30 TYSIĘCY KILOMETRÓW

Ford Focus jest wiodącym modelem marki pod względem zakupów przez firmy. Istotnym elementem zwiększającym koszty użytkowania są okresowe przeglądy.

Producent postanowił wyjść na przeciw uzytkownikom – ulepszyć stosowane technologie i wydłużyć interwały pomiędzy wizytami w serwisie.


Zobacz relacje:

ROZMAITOŚCI


 

Przy zakupie samochodu firmowego należy wziąć pod uwagę nie tylko jego cenę, wyposażenie czy spalanie, ale również całkowity koszt użytkowania. Jest to niezwykle ważny parametr, który mówi o sumie wszystkich kosztów związanych z eksploatacja auta. Określa on łączne wydatki związane z posiadaniem pojazdu, a w jego skład wchodzą między innymi raty leasingowe, zakup paliwa, ale również – o czym wielu może zapomnieć – serwis.

Wymiana oleju co 30 tys. km lub co 2 lata?

Jednym ze stałych kosztów serwisowych jest cykliczna wymiana oleju w silniku. Przyjęło się, że powinna ona odbywać się co rok lub co 10- 15 tys. kilometrów. Przy zakupie Focusa z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,5 litra w wariantach mocy 95 i 120 KM interwały między przeglądami zostały zwiększone z 15 tys. km lub 1 roku do 30 tys. km lub 2 lat w wersjach z manualną skrzynią biegów.

W przypadku wersji z automatyczną skrzynią biegów to 20 tys. km lub 2 lata.

– Wiadomość zwiększenia interwałów szczególnie ucieszy floty, których pojazdy pokonują duże dystanse. Zwiększenie przebiegu i czasu między przeglądami jest możliwe dzięki wprowadzeniu AdBlue – SCR – we wspomnianym wyżej silniku wysokoprężnym o pojemności 1,5 litra. Pozwala to na jeszcze lepsze zarządzanie emisją spalin i bardziej efektowne wypalanie DPF. W związku z tym olej może być eksploatowany dłużej, ponieważ jego rozrzedzenie następuje wolniej – wyjaśnia Mateusz Kampa, dyrektor sprzedaży flotowej Ford Polska.

Dodatkowe oszczędności przynosi również wydłużenie okresu eksploatacji filtra powietrza z dotychczasowych 30 tys. km lub 2 lat do 60 tys. km lub 2 lat. Zmiana ta dotyczy nie tylko Focusa, ale również objęła wszystkie aktualne modele – Kuga, S-Max czy Galaxy.

Obecna generacja Focusa została zaprezentowana w 2018 r. – jest on wiodącym modelem tmarki pod względem zakupów przez firmy na polskim rynku. Model posiada bogate wyposażenie seryjne, w skład którego wchodzi m.in. system zapobiegający kolizjom, który znajduje się już od podstawowej wersji.