FORD: GALAXY I S-MAX RÓWNIEŻ Z NAPĘDAMI HYBRYDOWYMI

Ford Galaxy i S-MAX są dostępne z napędami hybrydowymi, które łączą nowoczesność z dużą funkcjonalnością i elastycznością na co dzień.

Ford Galaxy to auto przeznaczone dla wymagających użytkowników, którzy oczekują komfortu i funkcjonalności. Samochód ma wygodne fotele dla 7 osób, praktyczne wnętrze z dużą przestrzenią bagażnika, a do tego zaawansowane technologie ułatwiające użytkowanie – w tym modem FordPass Connect zapewniający dostęp do internetu podczas podróży. Każdy pasażer będzie mógł korzystać z sieci niezależnie, bez ograniczeń – samochodowy punkt Wi-Fi umożliwia połączenie z internetem dziesięciu urządzeń.


Zobacz relacje:

ECO


 

W dalekich podróżach przyda się między innymi inteligentny tempomat z funkcją Stop & Go. Dla kierowcy to pomoc, która pozwala podróżować z ustawioną wcześniej, stałą prędkością. Ułatwia również prowadzenie w gęstym ruchu ulicznym lub w korku. System nieustannie monitoruje drogę przed samochodem, a gdy wykryje obecność pojazdu z przodu, zwolni lub całkowicie zatrzyma auto i wyłączy silnik, aby nie zużywał paliwa. Gdy droga znów będzie wolna, system uruchomi silnik i automatycznie przywróci ustawioną wcześniej prędkość (dotyczy wersji z automatyczną skrzynią biegów). W razie wypadku modem FordPass Connect nawiąże połączenia ze służbami ratowniczymi w systemie eCall, podając lokalizację pojazdu.

W bazowej odmianie Trend samochód wyposażono w 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów, relingi dachowe, przednią szybę z dodatkową warstwą akustyczną, radioodtwarzacz CD/MP3 z Ford Sync 3, DAB+ i kolorowym 8-calowym wyświetlaczem dotykowym, 8 głośnikami, 2 gniazdami USB oraz FordPass Connect z modemem GSM. Jest także dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, przednie fotele z ręczną regulacją w 4 kierunkach, z ręcznie regulowanym podparciem odcinka lędźwiowego oraz kierownica i uchwyt dźwigni zmiany biegów wykończone skórą. Jeśli chodzi o walory praktyczne, minimalna pojemność bagażnika w trybie 7-osobowym to 300 litrów, ale po złożeniu wszystkich oparć foteli, Ford Galaxy oferuje aż 2 339 litrów przestrzeni (tryb 2-osobowy, ładunek pod dach).

Ford S-MAX – MAXymalna przyjemność podróżowania

Ford S-MAX to idealne auto dla tych, którzy nie boją się przygód i od czasu do czasu chętnie zjeżdżają z ubitego szlaku. Niekorzystne warunki pogodowe, nierówna nawierzchnia, odrobina błota na drodze? Opcjonalny inteligentny napęd na wszystkie koła (AWD) błyskawicznie reaguje na zmiany podłoża i automatycznie przekazuje odpowiednią ilość momentu obrotowego do tych kół, które mogą go najlepiej wykorzystać. Zapewnia to przyczepność i kontrolę nad pojazdem nawet w niesprzyjających warunkach drogowych i atmosferycznych. Od teraz kapryśna aura nie będzie żadną wymówką!

Kierowca i pasażer siedzący z przodu mogą korzystać z opcjonalnego systemu ogrzewanych i wentylowanych foteli wielokonturowych z funkcją masażu (tylko w wersji V-Line). Ich niezaprzeczalną zaletą jest fakt, iż pomagają zwalczyć zmęczenie i dolegliwości pleców, stymulując mięśnie i układ krwionośny przy pomocy fal generowanych przez wbudowany system napełnianych powietrzem poduszek. System dostosowuje ciśnienie w każdej z poduszek, tak aby użytkownik miał wrażenie przesuwającego się po jego plecach wałka do masażu. Długa podróż przestanie być uciążliwa i stanie się czasem relaksu oraz odprężenia.

Jeśli ktoś oczekuje najwyższej klasy luksusu i wygody, powinien zwrócić uwagę na topową odmianę V-Line, która już w standardzie oferuje radioodtwarzacz Sony CD/MP3 z Ford SYNC 3, zestaw 12 głośników Sony i zdalne sterowanie na kierownicy. Deska rozdzielcza jest częściowo wykończona skórą, fotel kierowcy posiada elektryczną regulacją położenia w 10 kierunkach, a oba fotele przednie są podgrzewane i wentylowane. Maksymalna pojemność bagażnika w wersji z 5 miejscami to 2 200 litrów. W przypadku odmiany 7-miejscowej jest to 2 020 litrów.

Galaxy i S-MAX w odmianach hybrydowych – elektryfikacja bez kabli

Ford Galaxy oraz S-MAX w odmianach Hybrid wyposażono w nowoczesne napędy hybrydowe zachowując całą przestrzeń i elastyczność, dzięki zintegrowaniu 60-ogniwowego akumulatora litowo-jonowego z wodoodporną strukturą pochłaniającą wstrząsy pod podłogą bagażnika.

Pakiet akumulatorów 1,1 kWh wykorzystuje system chłodzenia cieczą, który umożliwia ścisłe umieszczenie ogniw akumulatora w celu lepszego zagospodarowania przestrzeni. Specjalnie zaprojektowany układ wydechowy z dwoma wyjściami jest poprowadzony wokół akumulatora, aby dostosować się do jego niskiej pozycji, zapewniając maksymalną praktyczność. Moc elektryczna pomaga zapewnić najlepsze wrażenia z jazdy Galaxy i S-MAX`em. Technologia hamowania regeneracyjnego przechwytuje do 90 procent energii, zwykle traconej podczas hamowania, aby pomóc w naładowaniu akumulatora. Moc jest przesyłana do silnika elektrycznego, który może samodzielnie napędzać przednie koła, aby cicho ruszyć z miejsca lub toczyć się np. na parkingu pod centrum handlowym.

Ponadto silnik elektryczny współpracuje z silnikiem benzynowym, zapewniając zużycie średnie paliwa na poziomie 6,5 l/100 km i emisję CO2 od 146-147 g/km (wg. cyklu WLTP), co czyni Galaxy i S-MAXa Hybrid alternatywą dla silników wysokoprężnych. Ponadto układ napędowy o mocy 190 KM zapewnia przyspieszenie S-MAXa do 100 km/h w 9,8 sekundy (Galaxy – 10 sekund).

Nasze rodzinne modele Galaxy i S-MAX to idealne rozwiązania dla tych, którzy szukają auta uniwersalnego, ale jednocześnie nowoczesnego i świetnie wyposażonego. Napęd hybrydowy daje gwarancję nie tylko oszczędnej jazdy i dynamiki, ale również ciszy podczas jazdy w korku i z niskimi prędkościami – powiedział Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska. – Mimo ciągle rosnącej popularności SUV-ów i crossoverów, zarówno Galaxy, jak i S-MAX sprzedają się świetnie – oba modele zaliczyły wzrost sprzedaży w porównaniu z pierwszą połową ubiegłego roku i dominują na rynku minivanów w Polscedodał Piotr Pawlak.