FORD: JUŻ WKRÓTCE RANGER W WERSJI PODWOZIA Z KABINĄ

Ford wprowadzi w 2021 roku nową wersję Rangera, dostępnego obecnie jako podwozie z kabiną przygotowane do konwersji. Pozwoli ona na szybką modyfikację samochodu.

To ukłon w kierunku poszukujących specjalistycznych terenówek do nietypowych zadań – od budownictwa po zastosowania militarne.


Zobacz także:

UŻYTKOWE

ROZMAITOŚCI


 

Solidna płyta podwoziowa z pojedynczą kabiną pick- upa wykorzystuje nadwozie na ramie zapewniając wytrzymałość pojazdu bazowego i poszerzając zakres możliwości potencjalnych wariantów zabudowy.

Ford przewiduje, że Ranger w wersji podwozia z kabiną z napędem na cztery koła i wysokoprężnym układem napędowym EcoBlue, zyska zainteresowanie przedstawicieli wielu branż, m.in.: budowlanej, remontowej, ratownictwa, służb i organizacji użyteczności publicznej.

Oprócz modelu bazowego, zdecydowani na zakup wariantu podwozia z kabiną, otrzymują dostęp do szerokiej sieci firm zabudowujących w tym także ekspertów Ford Qualified Vehicle Modifier (QVM), obejmującej ponad 160 akredytowanych firm w 13 krajach, specjalizujących się w modyfikacji pojazdów, zachowujących standardy gwarancyjne marki.

Sprawdzony pojazd bazowy

Podwozie Rangera, z wytrzymałym tylnym zawieszeniem na resorach piórowych i płaską tylną partią pod zabudowę, zapewnia bazę do adaptacji pojazdów o masie całkowitej do 3270 kg.

Wersja pojedynczej kabiny pozwala na dobudowanie specjalistycznego nadwozia o długości do 2518 mm. Dla pojazdu, który pokonuje wodę o głębokości do 800 mm, dysponuje przed modyfikacją prześwitem 237 mm oraz krótkim przednim zwisem i dużym kątem natarcia, nie będzie stanowić przeszkody żaden trudny teren. Ranger w tym wariancie zachował również zdolność holowania przyczepy o masie 3500 kg, czyli przewożenia dodatkowego sprzętu.

Zabudowy ze wsparciem firmowych systemów

W współpracujących z marką sieci firm zabudowujących uzyskuje się bezpieczne produkty dopasowane do potrzeb użytkowników i tworzone z dostępem do wiedzy specjalistycznej oraz certyfikatem firmy. Wykorzystano Rangera jako bazy do szerokiej gamy modyfikacji, takich jak nadwozia skrzyniowe, wywrotki, czy podnośniki koszowe. Wszystkie modyfikacje projektowane i dokonywane w sieci QVM są objęte gwarancją.

Właściciele mogą ponadto doposażyć swój pojazd, korzystając z wielu opcjonalnych pakietów opcji specjalnych (Special Vehicle Options SVO). Znajdują się wśród nich: złącze elektryczne przyczepy, akumulatory o dużej pojemności do zasilania odbiorników wysokiego poboru oraz moduł sterujący wykorzystujący dane z pojazdu oraz osprzętu zabudowy – na przykład blokujący działanie wywrotki przed unieruchomieniem pojazdu i załączeniem hamulca.

Sprawny na drodze i w terenie

Wysokoprężny, 2,0-litrowy silnik Ford EcoBlue o mocy 170 KM generuje maksymalny moment obrotowy 420 Nm, niezbędny do bezproblemowego przewozu ciężkich ładunków. Układ obsługuje płynnie działająca, sześciobiegowa skrzynia manualna.

Wyposażeniem standardowym jest układ napędu na cztery koła, z prostym przełącznikiem na konsoli środkowej, umożliwiającym kierowcom wybór napędu na tylną lub dwie osie podczas jazdy, co pozwala szybko dostosować trakcję do zmieniających się warunków.

Możliwości terenowe pojazdu podczas pokonywania stromych wzniesień i miękkich nawierzchni poprawia reduktor. Można doposażyć Rangera w elektroniczną blokadę tylnego mostu napędowego oraz opony terenowe.

Forda Ranger w wersji podwozia z kabiną będzie można zamawiać od stycznia 2021 roku.