FORD: MODEL GT BIJE REKORDY – MIAŁ NAJLEPSZY CZAS OKRĄŻENIA TORU

ford-gt-test1

Napędzany silnikiem EcoBoost o największej mocy z dotychczas wyprodukowanych, nowy Ford GT uzyskał na torze wyścigowym prędkość maksymalną wynoszącą 347 km/h, co czyni go najszybszym produkcyjnym modelem Forda w historii firmy.

Zaprojektowany od czystej kartki papieru najnowszy supersamochód uzyskał podczas testów najlepszy czas okrążenia ze wszystkich aut uczestniczących w jazdach.


Zobacz także:

SPORT

ROZMAITOŚCI


 

W czasie testów prototypu wraz z konkurencyjnymi samochodami przygotowanymi do jazdy na torze, z nowymi płynami, oponami i optymalnymi ustawieniami zawieszeń, w identycznych warunkach i z tym samym kierowcą, Ford GT na torze Calabogie Motorsports Park w Kanadzie uzyskiwał lepsze czasy okrążenia, niż McLaren 675LT i Ferrari 458 Speciale (Ford – 2:09.8, McLaren – 2:10.8, Ferrari – 2:12.9 min.).

ford-gt-test2

– Duszą Forda GT są osiągi. Uzyskaliśmy znaczące obniżenie masy używając struktury wykonanej z włókien węglowych. Następnie część z tych oszczędności zainwestowaliśmy tam, gdzie spodziewaliśmy się największych zysków w osiągach, szczególnie w systemy aktywnej dynamiki jazdy. W rezultacie samochód stał się jeszcze szybszy – mówi Raj Nair, wiceprezes odpowiedzialny za globalny rozwój produktów i szef techniczny, Ford Motor Company.

Zgodnie z normą SAE silnik osiąga maksymalną moc 647 KM i maksymalny moment obrotowy 746 Nm w specyfikacji na rynek amerykański. Jednostka V6 o pojemności skokowej 3,5 litra jest najmocniejszym silnikiem EcoBoost, jaki kiedykolwiek wyprodukowano, czyniąc z najnowszego Forda GT najszybszy w historii produkcyjny samochód ozdobiony błękitnym owalem.

Silnik nowego Forda GT jest przy tym bardzo elastyczny, wytwarzając 90 proc. maksymalnego momentu obrotowego już od 3500 obr./ min.

ford-gt-test3

– Od początku zakładaliśmy, że silnik EcoBoost V6 będzie świetnym źródłem napędu dla Forda GT, zarówno jeśli chodzi o moc, jak i o aerodynamikę samochodu. Testowaliśmy i doskonaliliśmy silnik w samochodzie wyścigowym zbudowanym zgodnie ze specyfikacjami Daytona Prototype. Przez dwa sezony samochód brał udział w wyścigach serii IMSA, a w ostatnim sezonie silnik sprawdzaliśmy w wyścigach już w samochodzie Ford GT. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, jak opracowany w ten sposób silnik sprawuje się na torze wyścigowym i na publicznych drogach – mówi Dave Pericak, dyrektor Ford Performance.

Masa własna Forda GT wynosi nieco poniżej 1400 kg, co stawia nasz supersamochód pomiędzy dwoma najważniejszymi konkurentami, którymi są McLaren 675LT i Ferrari 488. W specyfikacji na rynek amerykański Ford GT uzyskuje współczynnik masy do mocy wynoszący 2,14 kilograma na jednego konia mechanicznego.

ford-gt-test4

Systemy aktywnej dynamiki, zarówno sterujące zawieszeniem, jak i aerodynamiką, zaprojektowano tak, by uzyskać jak najlepsze proporcje siły docisku do nawierzchni i współczynnika oporu powietrza przy dowolnej szybkości, dzięki czemu samochód stał się szybszy w rękach każdego kierowcy, niezależnie od poziomu umiejętności.

Nowy Ford GT został tradycyjnie wystawiony do wyścigu w Le Mans w 2016 roku i zgodnie z tradycją, wygrał ten wyścig w swojej klasie. Odniósł zresztą kilka innych zwycięstw, zarówno serii IMSA, jak i WEC. Produkcyjną wersję Forda GT łączy wiele elementów z wersją wyścigową, łącznie z zaawansowanymi rozwiązaniami z zakresu aerodynamiki i zawieszenia kół, dzięki czemu ustanawia ona nowe standardy osiągów dla samochodów mogących poruszać się po drogach publicznych.

Po więcej informacji o samochodzie Ford GT zapraszamy na stronę www.fordgt.com.