FORD: MUSTANG MACH-E GT ZOSTAŁ POKAZANY W EUROPIE

Mustang Mach-E GT, który ma wejść do rynkowej oferty Forda pod koniec 2021 roku, został po raz pierwszy pokazany w Europie.

Elektryczny samochód ma znakomite osiągi: prędkość od 0 do 100 km/h uzyskuje zaledwie w 3,7 sekundy.


Zobacz także:

ECO

PREMIERY


 

 

Mach-E GT wyposażony jest w 465-konny akumulatorowo- elektryczny układ napędowy, przekazujący moc na cztery koła. Nowy emodel będzie korzystał z wiodącego w branży systemu ładowania Ford Charging Solutions, który zapewni łatwy, zintegrowany dostęp do sieci w całej Europie.

Ci, którzy złożą w tym i przyszłym roku zamówienia na pojazd, otrzymają pięć lat bezpłatnego dostępu do sieci ładowania FordPass, która obejmuje obecnie w Europie ponad 155 000 stacji ładowania. Otrzymają również roczny bezpłatny dostęp do sieci szybkiego ładowania Ionity, która do końca tego roku otworzy ponad 270 z 400 planowanych stacji.

Mustang Mach-E GT miał europejski debiut w Rotterdamie w trakcie prezentacji Forda Go Electric.

Osiągi pojazdu elektrycznego

Dwusilnikowy układ napędowy o mocy 465 KM przenosi 830 Nm maksymalnego momentu obrotowego niezależnie na przednią i tylną oś, co zapewnia przyspieszenie do 100 km/h, odpowiadające przyspieszeniu Tesli Model Y. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 200 km/h.

Wśród opcjonalnych dodatków znajdują się: adaptacyjne zawieszenie MagneRide, 20-calowe felgi aluminiowe, czerwone zaciski hamulcowe i dostępne tylko w tym modelu lakiery nadwozia, takie jak Cyber Orange. W kabinie znajdziemy 15,5-calowy wyświetlacz dotykowy Full HD obsługujący system komunikacji i rozrywki SYNC3 nowej generacji. Wnętrze wyposażono w fotele Ford Performance i kierownicę z zamszowymi wstawkami.

Mustang Mach-E GT jest standardowo wyposażony w akumulator trakcyjny o zwiększonej pojemności użytkowej 88 kWh, zapewniający zasięg do 500 km (mierzony w cyklu WLTP) obsługiwany przez usługę Intelligent Range, która dokładniej przewiduje zasięg.

Ford ogłosił również, że standardowy Mustang Mach-E, wyposażony w akumulator o zwiększonej pojemności i napęd na cxztery koła, zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 5,1 sekundy, oferuje też zasięg do 540 km, mierzony w cyklu WLTP.

Dzięki szczytowej mocy 150 kW na stacjach szybkiego ładowania, Mach-E z akumulatorem o zwiększonej pojemności i napędem na tylne koła osiągnie zasięg jazdy do 119 km już po 10 minutach ładowania6 i docelowy zasięg jazdy na napędzie elektrycznym (mierzony w cyklu WLTP) do 610 km.

Producent wprowadzi w naszym regionie do końca przyszłego roku 17 nowych zelektryfikowanych modeli. 75 proc. egzemplarzy modelu Puma, sprzedanych do sierpnia tego roku, jest napędzana przez miękką hybrydę z 48-woltową instalacją elektryczną, wspierającą silnik EcoBoost. Pięćdziesiąt pięć procent sprzedaży nowego Forda Kuga w tym samym okresie stanowiły ładowane z gniazdka wersje Kuga Plug-In Hybrid.

Do Mondeo Hybrid dołączą na początku przyszłego roku napędzane zespołami hybrydowymi modele S-MAX i Galaxy.

Ekstremalny napęd elektryczny

W Rotterdamie ma również swój europejski debiut w pełni elektryczny Mustang Mach-E 1400 – jedyny w swoim rodzaju prototyp o mocy ponad 1400 KM. Jest wynikiem 10 000 godzin wspólnej pracy Ford Performance i specjalistów tuningu z RTR Vehicles.

Rozwiązania podnoszące właściwości aerodynamiczne dopracowano pod względem kształtu i ustawienia, a siedmiu silnikom dano szeroki zakres regulacji, aby zapewnić możliwość tuningu przeniesienia napędu do wszystkiego – od driftu po wyścigi torowe.