FORD: NOWA PUMA ST X POWERSHIFT JUŻ W POLSCE (CENY)

Nowy Ford Puma ST X z automatyczną skrzynią biegów Powershift pojawia się właśnie w Polsce, poszerzając gamę modelu ze znaczkiem Sports Technologies.

Ford Puma ST X Powershift jest poszerzeniem gamy modelu dla kierowców szukających sportowych wrażeń przy jednoczesnym komforcie z jazdy. Samochód wyposażono w najmocniejszą wersję silnika 1.0 EcoBoost, który jest wspierany przez 48-woltową technologię mild hybrid. Ma ona na celu oczywiście poprawę wydajności, zmniejszenie zużycia paliwa (średnio 6,3 l według WLTP) oraz zwiększenie momentu obrotowego.


Zobacz także:

LEXUS: LBX DEBIUTUJE W POLSCE W SZEŚCIU WARIANTACH WYPOSAŻENIA (CENY)
 

PREMIERY


 

170 koni mechanicznych jest przekazywanych przez 7-biegową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynię biegów Powershift, która łączy dynamiczne wrażenia z jazdy z codzienną użytecznością. Skrzynia została zmodernizowana na potrzeby nowego modelu, aby przyczynić się do uzyskania jak najwyższych osiągów przy niskim zużyciu paliwa. Nowa, zelektryfikowana Puma ST rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,4 sekundy – ledwie 0,7 s dłużej niż jej siostra wyposażona w 1,5-litrową jednostkę o mocy 200 KM.

Podobnie jak ta ostatnia, nowość ma sportowy charakter dzięki zmodyfikowanemu podwoziu, które oferuje lepszą stabilność, zwinność i szybkość reakcji. Obydwa modele posiadają specjalnie dostrojoną belkę skrętną i stabilizatory, a także sprężyny zawieszenia ze zmiennym kierunkiem działania. Puma ST X z Powershift korzysta też z tego samego systemu aktywnego zaworu wydechowego, który zastosowano w Pumie ST z manualną skrzynią biegów. Dzięki temu uzyskuje wyższe osiągi i charakterystyczną nutę sportowego silnika podczas przyspieszania.

Samochód można kupić w siedmiu kolorach, w tym w specjalnie opracowanym dla tej wersji kolorze Azura Blue. Cennik modelu w Polsce rozpoczyna się od promocyjnej ceny 149 560 zł, a do samochodu w cenie Ford dorzuca roczny pakiet ubezpieczenia OC/AC.

Puma ST z manualną skrzynią biegów cały czas w ofercie

W ofercie Forda cały czas pozostaje Puma ST z manualną skrzynią biegów. 3-cylindrowy benzynowy silnik Ford EcoBoost o pojemności 1,5 litra i mocy 200 KM zaskoczy nawet najbardziej wymagających. Maksymalny moment obrotowy wynosi 320 Nm, a jego szybszy przyrost w niskim zakresie obrotów zapewnia turbosprężarka z radialno-osiowym wlotem i zintegrowanym kolektorem wydechowym.

Ten wariant napędu może także pochwalić się niskim spalaniem, choć nie jest wyposażony w system tzw. miękkiej hybrydy. Ford jako pierwszy w branży wprowadził na rynek możliwość dezaktywacji jednego z cylindrów. Kiedy pełna pojemność skokowa nie jest potrzebna, system wyłącza jeden z cylindrów w zaledwie 14 milisekund.

Podobnie jak w wersji ST X Powershift, reakcje układu kierowniczego są o 25% szybsze niż w standardowej Pumie, a większą skuteczność hamowania uzyskano dzięki tarczom hamulcowym o 17% większym niż w klasycznej wersji modelu. Cennik promocyjny modelu rozpoczyna się od 151 200 zł.

Dzięki poszerzeniu oferty, Puma oferuje niezwykle kompleksową gamę możliwości sportowych crossoverów. Klienci mogą wybierać spośród dwóch podobnie wycenionych samochodów, które różni wiele, ale łączą doskonałe odczucia z prowadzenia samochodu.

ST-Line wyborem dla poszukujących charakteru

Poza dwiema wersjami Pumy ST X, w Polsce cały czas dostępne są także wersje wyposażenia ST-Line oraz ST-Line X. To najbardziej charakterystyczne wersje Pumy, które posiadają sportowe detale stylizacyjne, wyróżniające je na drodze. We wnętrzu także doszło do zmian względem innych wersji Pumy – standardem jest podsufitka w ciemnej tonacji, tapicerka z czerwonymi akcentami, a kierownica i uchwyt dźwigni zmiany biegów są dostępne w specjalnej stylizacji ST-Line. Każda Puma mająca w swojej nazwie „ST” posiada także sportowe zawieszenie.

ST-Line to także znak bogatego wyposażenia Forda. Samochód w wersji ST-Line X już w standardzie posiada 12,3-calowy konfigurowalny wyświetlacz na tablicy zegarów, system nagłośnienia premium B&O, automatyczną klimatyzację czy bezprzewodową ładowarkę do smartfonów. W tej wersji bazą są także aż 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, największe dostępne w standardzie w gamie Pumy.

Na pokładzie znajduje się też cała gama systemów bezpieczeństwa. To m.in. czujniki parkowania z tyłu, system Pre Collision Assist wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami lub pieszymi do prędkości maksymalnej 120 km/h (zawiera system Advance Emergency Braking działający w oparciu o informacje z kamery przedniej), system Lane Keeping Aid wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu czy system Traffic Sign Recognition rozpoznawania znaków drogowych. Puma w wersjach ST-Line jest dostępna z dwoma wariantami silnika 1.0 EcoBoost Hybrid zarówno z 6-biegową, manualną skrzynią biegów, jak i ze skrzynią automatyczną Powershift – o mocy 125 KM i 155 KM, a ceny promocyjne rozpoczynają się już od 116 210 zł.