FORD: NOWY FOCUS TECHNOLOGICZNĄ WIZYTÓWKĄ MARKI

ford-focus-n1

Nowy Ford Focus oferuje przestrzeni i zaawansowanych rozwiązań technicznych. Inżynierowie współpracowali z użytkownikami, aby zaprojektować nową generację pięciodrzwiowego Forda Focusa i praktyczną wersję kombi.

Ale także serie w obrębie gamy – stylowego Titanium, sportowego ST-Line i ekskluzywnego Vignale.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

PREMIERY


 

Nowemu crossoverowi, Focusowi Active, nadano sportowy styl, inspirowany klasą SUV-ów, wyróżniający samochód podniesionym prześwitem, relingami dachowymi i dodatkowymi panelami ochronnymi. Nowe auto wprowadza także szeroką gamę zaawansowanych technologii wspomagających kierowcę, które pomagają w sprawnym poruszaniu się w ruchu miejskim, lepszym obserwowaniu drogi w ciemności, parkowaniu za naciśnięciem przycisku i w unikaniu kolizji.

Sportowy i dynamiczny, z wyciągniętą maską i muskularnymi tylnymi nadkolami Focus, został zaprojektowany z uwzględnieniem zróżnicowania wersji nadwozia i linii gamy poprzez wprowadzenie różnorodnych, charakterystycznych elementów, jak matowione aluminiowe detale karoserii Vignale, duży spoiler i oszczędniej osłonięte przednie wloty powietrza dla ST-Line oraz kontrastowe, srebrne przednie i tylne osłony zderzaków dla Focusa Active.

ford-focus-n2

Wewnątrz poprowadzono proste, klarowne linie, zastosowano pełne ekspresji materiały oraz płynnie łączone powierzchnie, co sprawia, że podróżowanie w Focusie jest relaksującym doświadczeniem. Boki przednich drzwi łączą się teraz płynnie z deską rozdzielczą, tworząc wizualnie efekt przestrzennego „owinięcia” kierowcy i pasażerów, a miękkie materiały zapewniają efekt wnętrza segmentu premium.

Wnętrza wzbogacono w elementy i materiały, wstawki imitujące drewno o gęstych słojach i skórę w Vignale, sportowe wykończenie z włókna węglowego i czerwone przeszycia dla ST-Line oraz bardziej wytrzymałe, teksturowane materiały i powierzchnie dla wersji Active.

Nowy Focus zapewnia również więcej miejsca dla pasażerów i bagażu. Ponad 5 centymetrów większy jest rozstaw osi. Wrażenie przestronności poprawia też konstrukcja tylnych drzwi – z oknami, które ciągną się dalej do tyłu, dzięki czemu uzyskano wrażenie bardziej otwartej przestrzeni. Dodatkowe rozświetlenie wnętrza daje również otwierany panoramiczny dach.

Właściciele uzyskali bezdotykowy dostęp do przestrzeni bagażowej za pomocą otwierającego klapę prostego ruchu stopą pod tylnym zderzakiem. Składanie tylnych siedzeń jest również prostsze – opadają po zwolnieniu przełącznika znajdującego się od strony bagażnika.

ford-focus-n3

Układy i systemy wspomagające

Zaawansowane układy wspomagające kierowcę sprawiają, że jazda komfortowa, mniej stresująca i bezpieczniejsza. Adaptacyjny tempomat pozwalający utrzymać bezpieczną odległość od pojazdów jadących z przodu jest uzupełniany przez:

• System Stop & Go.
• Rozpoznawanie znaków ograniczenia prędkości może dostosować prędkość pojazdu do obowiązujących lokalnie znaków.
• System utrzymania na pasie ruchu pozwala zmniejszyć stres podczas długich podróży.

System reflektorów adaptacyjnych z oświetlaniem przewidywanego toru jazdy i doświetlaniem zakrętów w oparciu o znaki drogowe ma na celu uzyskania maksymalnej widoczności jeszcze przed wejściem w zakręt, dojechaniem do skrzyżowania lub ronda. System wykorzystuje kamerę skierowaną do przodu do monitorowania oznaczeń pasa ruchu z zasięgiem do 65 metrów. Nowe auto oferuje również automatyczne światła drogowe zapobiegające nieumyślnemu przypadkowemu oślepianiu innych użytkowników drogi.

Wyświetlacz przezierny (HUD) dysponuje jasnym ekranem i jednym z największych pól widzenia. System wspomagający parkowanie 2 zapewnia w pełni zautomatyzowane manewry przy parkowaniu równoległym lub prostopadłym, dostępne za naciśnięciem jednego przycisku. Niezależnie od kierowcy steruje kierownicą, korzysta z gazu i hamulca, dokonuje wyboru biegu do przodu i wstecznego.

ford-focus-n4

Inne rozwiązania obejmują Układ aktywnego wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych i motocyklistów; System aktywnego unikania zderzenia poprzez ominięcie przeszkody; System ostrzegania o obiektach w martwym polu lusterek z Systemem wykrywania ruchu poprzecznego, Szerokokątną kamerę cofania; System ostrzegania przed jazdą pod prąd i awaryjne wspomaganie hamowania po kolizji.

Silniki i zawieszenie

Układ niezależnego tylnego zawieszenia jest oferowany po raz pierwszy z systemem kontroli tłumienia drgań (CCD), który co 2 milisekundy monitoruje elementy zawieszenia, nadwozia, układu kierowniczego i hamulcowego oraz dostosowuje pracę zawieszenia pojazdu, przez co zapewnia większy komfort i płynność jazdy. Może również wykrywać dziury w nawierzchni.

Klienci mogą wybierać spośród następujących zespołów napędowych:
• silnik EcoBoost o pojemności skokowej 1.0-litra, dostępny w wersjach o mocy maksymalnej 85, 100 i 125 KM, został udoskonalony, aby zapewnić zużycie paliwa na poziomie 4,7 l/100 km i poziom emisji CO2 wynoszący 107 g/km;
w nowym 1.5-litrowym silniku EcoBoost, dostępnym w wersjach 150 lub 182 KM, uzyskano spalanie na poziomie 5,3 l/100 km i emisję 121 g/km;
• nowy 1.5-litrowy silnik EcoBlue oferuje moc 95 oraz 120 KM, przy spalaniu 3,5 l/100 km i emisji 91 g/km.;
• silnik EcoBlue o pojemności 2,0 litra zapewnia moc 150 KM i zużyciu 4,4 l/100 km oraz emisję CO 2 na poziomie 114 g/km.

ford-focus-n5

Można wybrać pomiędzy manualnymi sześciobiegowymi przekładniami oraz nową ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Połączony ze światem

Auto ma wbudowaną technikę modemową FordPass Connect, zamieniającą pojazd w mobilny hotspot WiFi z możliwością podłączenia do 10 urządzeń. Bezprzewodowy panel ładowania indukcyjnego oznacza, że ładowane urządzenia mogą pozostać podłączone przez Bluetooth do systemu łączności i rozrywki SYNC 3. System wyposażony jest w 8-calowy kolorowy ekran dotykowy. Umożliwia on też kierowcy sterowanie funkcjami audio, nawigacją i klimatyzacją, a także podłączonymi smartfonami za pomocą prostych poleceń głosowych.

Nowy system audio B&O Play o mocy 675 watów pozwoli pasażerom uzyskać najlepszą jakość odtwarzania muzyki.

ford-focus-n6

CENY

Wersja pięciodrzwiowa (Trend Trend Edition Titanium ST-Line)
– 1.0 EcoBoost 100 KM M6 Trend: 72 200 (promocyjna 63 900) zł;
– 1.0 EcoBoost 100 KM M6 Trend Edition: 77 200 (69 400) zł;
– 1.0 EcoBoost 125 KM: M6 – od 67 900 (80 700) do 86 800 (79 000) zł;
– 1.0 EcoBoost 125 KM: A8 – od 85 650 (77 850) do 96 750 (88 950) zł;
– 1.5 EcoBoost 150 KM: M6 – od 84 200 (76 400) do 90 300 (82 500) zł;
– 1.5 EcoBoost 150 KM: A8 – od 94 150 (86 350) do 100 250 (92 450) zł;
– 1.5 EcoBoost 182 KM: M6 – 93 800 (86 000) zł;
– 1.5 EcoBlue 95 KM Trend: 80 800 (73 000) zł;
– 1.5 EcoBlue 95 KM Trend Edition: 85 800 (78 000) zł;
– 1.5 EcoBlue 120 KM: M6 – od 84 300 (76 500) do 95 400 (87 600) zł;
– 1.5 EcoBlue 120 KM: A8 – od 94 250 (86 450) do 105 350 (97 550) zł;
– 2.0 EcoBlue 150 KM: M6 – od 99 600 (91 800) do 99 600 (91 800) zł;
– 2.0 EcoBlue 150 KM: A8 – od 109 550 (101 750) do 109 550 (101 750) zł.

Wersja pięciodrzwiowa Vignale (M – skrzynia manualna i A – automatyczna)
– 1.5 EcoBoost 150 KM: M6 – 107 100 (promocyjna 99 300) i A8 – 117 050 (109 250) zł;
– 1.5 EcoBoost 182 KM: M6 – 110 600 (102 800) zł;
– 1.5 EcoBlue 120 KM: M6 – 112 200 (104 400) i A8 – 122 150 (114 350) zł;
– 116 400,-
– 2.0 EcoBlue 150 KM: 116 400 (108 600) i A8 – 126 350 (118 550) zł;
– Pakiet Technology: M6 – 2000 i A8 – 2900 zł;
– dopłata do wersji kombi: 4000 zł.