FORD: SZEROKIE MOŻLIWOŚCI PERSONALIZACJI NOWEGO RANGERA

Ford Ranger daje szerokie możliwości personalizacji z szerokiej oferty akcesoriów dostępnych już na etapie konfiguracji.

Ford Ranger oferowany jest w trzech wersjach kabin. Odmiana z pojedynczą kabiną sprawia, że pickup ma dłuższą skrzynię ładunkową – 2332 mm, co lepiej pozwala wykorzystać jego ładowność. Ranger z przedłużoną kabiną może przewieźć dodatkowych pasażerów i oferuje przestrzeń ładunkową o długości 1862 mm. Natomiast najpopularniejszą wersją jest odmiana z podwójną kabiną – oferująca przestronne wnętrze i wygodne siedzenia w drugim rzędzie. Pickup w tej konfiguracji oferuje przestrzeń ładunkową o długości 1564 mm.


Zobacz także:

PEUGEOT: PREMIERA NOWEGO, ELEKTRYCZNEGO KOMBIVANA E-RIFTER
 

UŻYTKOWE


 

Nowy Ford Ranger jest szerszy od swojego poprzednika, dzięki czemu może przewieźć standardową Euro paletę, a system zarządzania ładunkiem umożliwia bezpieczny transport. Dodatkowo dzięki możliwości personalizacji można dopasować samochód do swoich potrzeb już na etapie konfiguracji zamówienia. Dzięki temu auto zostanie wyposażone w oryginalne akcesoria, zamontowane w profesjonalny sposób bez ryzyka utraty gwarancji. Warto również pamiętać, że wszystkie akcesoria można domówić z katalogu Ford Akcesoria również po odebraniu samochodu – praktycznie na każdym etapie użytkowania auta.

Warto zwrócić uwagę na ofertę możliwości zabudowy przestrzeni ładunkowej – tutaj z pomocą przychodzi hardtop, czyli nadbudówka stwarzająca możliwość pełnego wykorzystania pickupa. Zmienia ona Rangera nie tylko pod względem funkcjonalności, ale również wyglądu.

Jak z pickupa zrobić kombi?

Na etapie konfiguracji modelu można wybrać hardtop z bocznymi otwieranymi do góry drzwiami lub oknami bocznymi. W pierwszym przypadku obszar ładunkowy zostanie przekształcony w pełni chroniony przedział bagażowy, a drugim auto dodatkowo zyska styl kombi. Zaletą tak zamówionej zabudowy jest przede wszystkim doskonałe dopasowanie, a formowana termicznie z jednego arkusza konstrukcja zapewnia odporność na warunki pogodowe, jest pozbawiona spoin i odporna na korozję.

Hardtop jest dodatkowo wyposażony w oświetlenie wewnętrzne LED, a otwierana do góry tylna klapa jest zintegrowana z centralnym zamkiem i otwierana przez naciśnięcie jednego przycisku. Dodatkową zaletą jest to, że montaż nie wymaga nawiercania nowych otworów.

W przypadku, gdy użytkownik chciałby zachować styl pickupa, ale istnieje potrzeba zabezpieczenia przewożonego towaru można skorzystać z zalet pokrywy skrzyni ładunkowej, która występuje ona w kilku poniższych odmianach.

Miękka pokrywa bagażnika to zwijana roleta typu markizowego, która zabezpiecza wyposażenie i cenne przedmioty. Jest ona wykonana z wysokiej jakości winylu, a mocowanie odbywa się za pomocą zatrzasków. Umieszczony od spodu rolety uchwyt zwalniający jest niewidoczny po zamknięciu i zablokowaniu tylnej klapy.

Twarda pokrywa skrzyni ładunkowej to jednoczęściowa osłona – występująca w ofercie również w odmianie trzyczęściowej – z łatwo unoszącą się pokrywą. Może być ona pomalowana na dowolny kolor nadwozia. Jej dodatkową zaletą jest to, że może zostać zintegrowana z bezkluczykowym otwieraniem Rangera – w ofercie znajduje się bezpieczny zamek wielopunktowy, zintegrowane oświetlenie LED. Pokrywa otwiera się pod kątem 45 stopni za pomocą dwóch mocnych siłowników gazowych i jest wykonana z wytrzymałego, sztywnego, dwuwarstwowego tworzywa ABS. Pokrywa oferuje możliwość szybkiego demontażu, co jest przydatne podczas przewożenie większych ładunków.

Ofertę zamyka pokrywa bagażnika w formie rolety. Może być ona otwierana manualnie lub elektrycznie. Jej konstrukcja została wykonana z ultramocnego aluminium. Przestrzeń ładunkową zabezpiecza mechanizm blokujący, a brak zewnętrznego uchwytu zapobiega niepowołanemu dostępowi do skrzyni ładunkowej. W wersji elektrycznej pokrywa ta ma automatyczną kalibrację za pomocą jednego kliknięcia.

Przestrzeń ładunkową można dodatkowo doposażyć w wykładzinę z pianki natryskowej czy przegrodę, która umożliwia praktyczny podział przestrzeni ładunkowej na dwie komory. Zamocowana jest ona w szynach umieszczonych na bocznych ścianach skrzyni ładunkowej i może być przesuwana w przód lub w tył za pomocą ręcznego pokrętła.

Ciekawą opcją zwiększającą aspekt praktyczny w przewożeniu ładunku są poprzeczki bagażnika mocowane na górnych krawędziach skrzyni ładunkowej. Dodatkowo Forda Rangera można wyposażyć w hak holowniczy, w pełni kompatybilny z systemem eklektycznym auta.