FORD: TRANSIT CUSTOM Z PODWYŻSZONYM DACHEM

Transit 1_10tn

Ford Motor Company zaczyna w Europie zbierać zamówienia na nową wersję Forda Transit Custom z podwyższonym dachem, która oferuje o 20 procent większy przedział ładunkowy.

Pierwsze egzemplarze trafią do odbiorców pod koniec roku. Nowa wersja samochodu wyróżnionego tytułem „Międzynarodowy Van Roku 2013” – to oferta skierowana do przedsiębiorców z sektora budowlanego oraz firm przewozowych.


Zobacz także:
UŻYTKOWE


Posiada o 370 mm wyższy przedział ładunkowy (178 cm) i oferuje maksymalną pojemność równą 8,3 metra sześciennego (w wersji z pełną przegrodą).

Podwyższona wersja wyróżnia się stalowym dachem o wytrzymałości większej niż konstrukcje z zespolonych paneli dachowych, i możliwością montażu bagażnika dachowego, który można obciążyć ładunkiem o łącznej masie 100 kilogramów.

Transit 2_2tn

– To Ford Transit Custom plus, czyli wersja posiadająca wszystkie cechy standardowej odmiany, ale wzbogacona o dodatkową powierzchnię ładunkową. Dołożyliśmy wszelkich starań aby wersja z podwyższonym dachem oferowała wszystkie inteligentne rozwiązania transportowe, o które prosili klienci na etapie projektowania nowego modelu – wyjaśnia David Gregory, główny inżynier ds. Forda Transit Custom, Ford of Europe.

Realizacja zamówień nowej wersji rozpocznie się pod koniec roku, a klienci będą mieli do wyboru podobną gamę opcji co w przypadku odmiany standardowej – krótszy i dłuższy rozstaw osi, nadwozie typu van lub kombi, oraz szeroką gamę rozwiązań transportowych i konfiguracji układu napędowego.

Transit 3_5tn

Podobnie jak model podstawowy, również i wersja z podwyższonym dachem oferuje istotne w tym segmencie rozwiązania transportowe, takie jak najszerszy otwór ładunkowy po otwarciu bocznych drzwi, który umożliwia łatwy dostęp do załadowanych europalet. Pojazd umożliwia załadunek trzech europalet zarówno w odmianie z krótszym jak i dłuższym rozstawem osi.

Nowoczesne rozwiązania transportowe obejmują:
• otwór z klapą w przegrodzie, który umożliwia bezpieczny transport długich przedmiotów (rur, drabin itd.) o maksymalnej długości 3 metrów (3,4 metra w wersji z większym rozstawem osi);
• zmodyfikowany układ zaczepów ściennych (zgodność z normami DIN i ISO) umożliwiających wykorzystania całej powierzchni ładunkowej oraz ułatwiających gruntowne czyszczenie podłogi;
• wytrzymałą i łatwą w pielęgnacji, jednoczęściową wykładzinę podłogową;
• układ czterech mocnych i wydajnych lamp diodowych wewnątrz przedziału ładunkowego.

Transit 4_3tn

Wersja w podwyższonym dachem wyróżnia się również niskim zużyciem paliwa (emisja CO2 178 g/km) jaką zapewnia zmodyfikowany silnik wysokoprężny 2.2 Duratorq TDCi z dostępnym w opcji układem Auto-Start-Stop. Koszty użytkowania udało się dodatkowo ograniczyć dzięki wydłużonym okresom między przeglądami (co 2 lata lub 50 tys. kilometrów).

Ford Transit Custom jako jedyny model w segmencie uzyskał 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP, a wersja z podwyższonym dachem posiada zaawansowane rozwiązania technologiczne firmy Ford takie jak: samochodowy system komunikacji SYNC z funkcją wezwania pomocy, kamera cofania, funkcja kontroli przyśpieszania, automatyczny przełącznik świateł drogowych, system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz funkcja monitorowania koncentracji kierowcy.

Transit 5_4tn