FORMUŁA 1: KALENDARZ, LISTA STARTOWA, REGULAMINY 2012

Światowa Rada Sportów Motorowych FIA oprócz potwierdziła kalendarz F1, zaakceptowała listę startową na sezon 2012 oraz kilka znaczących zmian w regulaminach Technicznym i Sportowym Formuły 1.

Liczba dopuszczonych zespołów nie uległa zmianie – będzie ich dwanaście. Są jednak zmiany w nazwach. W McLarenie kierowca numer jeden został obecnie Jenson Button…

Lista startowa Mistrzostw Świata 2012:

– RED BULL RACING: 1. Sebastian Vettel; 2. Mark Webber.
– VODAFONE MCLAREN MERCEDES: 3. Jenson Button; 4. Lewis Hamilton.
– SCUDERIA FERRARI: 5. Fernando Alonso; 6. Felipe Massa.
– MERCEDES GP PETRONAS F1 TEAM: 7. Michael Schumacher; 8. Nico Rosberg.
– LOTUS F1 TEAM: 9. Kimi Raikkonen; 10. Romain Grosjean.
– SAHARA FORCE INDIA F1 TEAM: 11. nie wiadomo; 12. nie wiadomo.
– SAUBER F1 TEAM: 14. Kamui Kobayashi; 15. Sergio Perez Mendoza.
– SCUDERIA TORO ROSSO: 16. nie wiadomo; 17. nie wiadomo.
– AT&T WILLIAMS: 18. nie wiadomo; 19. nie wiadomo.
– TEAM CATERHAM: 20. Heikki Kovalainen; 21. Jarno Trulli.
– HRT F1 TEAM: 22. nie wiadomo; 23. nie wiadomo.
– MARUSSIA VIRGIN RACING: 24. Timo Glock; 25. Charles Pic.

Kalendarz na 2012 rok:
– GP Australii: 18 marca;
– GP Malezji: 25 marca;
– GP Chin: 15 kwietnia;
– GP Bahrajnu: 22 kwietnia;
– GP Hiszpanii: 13 maja;
– GP Monako: 27 maja;
– GP Kanady: 10 czerwca:
– GP Europy: 24 czerwca:
– GP Wielkiej Brytanii: 8 lipca;
– GP Niemiec: 22 lipca;
– GP Węgier: 29 lipca;
– GP Belgii: 2 września;
– GP Włoch: 9 września;
– GP Singapuru: 23 września;
– GP Japonii: 7 października;
– GP Korei: 14 października;
– GP Indii: 28 października;
– GP Abu Zabi: 4 listopada;
– GP USA: 18 listopada;
– GP Brazylii: 25 listopada.

Warunkiem rozegrania wyścigu w Stanach Zjednoczonych jest uzyskanie homologacji toru.

REGULAMINY

W regulaminie technicznym najważniejszą zmianą jest wprowadzenie zakazu stosowania dmuchanych dyfuzorów.

Zmiany w Regulaminie Technicznym:

– wszystkie ustawienia i parametry ECU (centralnej jednostki sterującej) są obecnie zawarte w Regulaminie Technicznym;
– układ końcówek wydechów został uregulowany – efekt aerodynamiczny uzyskiwany poprzez gazy wydechowe ma być minimalny;
– ma zostać poprawione oznaczenia przełączników bezpieczeństwa używanych przez Marshalli;
– struktury zderzeniowe z boku bolidu będą przechodzić kolejny test zderzeniowy;

W Regulaminie Sportowym mówi m. in. o neutralizacji oraz wprowadza maksymalny czas trwania wyścigu.

Zmiany w Regulaminie Sportowym

– udział w testach przed sezonem jest możliwy dopiero po przejściu przez bolidy wszystkich testów zderzeniowych;
– zostaje wprowadzony maksymalny czas trwania wyścigu – 4 godziny;
– zanim samochód bezpieczeństwa zjedzie do boksów, wszystkie zdublowane bolidy, będą mogły oddublować się i ustawić się na końcu, nie blokując po restaracie ścigającej się czołówki;
– bolidy, które zjechały do boksu podczas zawieszenia wyścigu, będą teraz mogły dołączyć na pozycji, na której znajdowały się podczas zawieszenia wyścigu;
– kierowcy nie mogą obecnie bez wyraźnego powodu opuśczczać toru, np. ściąć szykany na okrążeniu zapoznawczym czy na zjazdowych okrążeniach, aby zaoszczędzić paliwo;
– kierowcy nie będą mogą obecnie powrócić na linię wyścigową, po tym, gdy z niej zjechali, aby jej obronić;
– wprowadzono jeden trzydniowy test w trakcie sezonu.
– wszystkie decyzje stewardów nie podlegające apelacji zgrupowano w jednym miejscu regulaminu;
– wszystkie opony przeznaczone dla kierowcy (a nie trzy komplety jak uprzednio )mogą być używane podczas pierwszego dnia treningów.