FORMUŁA 1: KONCERN PIWNY GLOBALNYM PARTNEREM

hain-f1-1

Firmy Heineken i Formula One Management (FOM) osiągnęły porozumienie, w wyniku którego marka piwna zostanie Globalnym Partnerem Formuły 1 (F1).

Partnerstwo rozpocznie się w tym roku podczas imprezy o nowej nazwie Formula 1 Gran Premio Heineken d’Italia 2016, na torze Monza i będzie kontynuowane przez kolejne sezony.


Zobacz także:

FORMUŁA 1


 

Począwszy od sezonu 2017 F1, Heineken zostanie partnerem tytularnym trzech imprez Grand Prix (GP). Marka będzie także obecna podczas kilku dodatkowych wydarzeń F1. Heineken będzie wyłącznym globalnym partnerem piwnym Formuły 1 i będzie także miał prawo do sprzedaży swoich produktów, działań aktywacyjnych i obecności podczas większości wydarzeń związanych z Mistrzostwami Świata F1 FIA. Logo marki Heineken nie będzie widoczne na żadnych pojazdach formuły.

W ramach współpracy, marka Heineken przygotuje kampanię „Jeżeli prowadzisz, nigdy nie pij” (ang: „If You Drive, Never Drink”). Do działań w ramach kampanii należeć będą: oznakowanie toru F1 logo marki, reklamy telewizyjne, działania w Internecie, wydarzenia i imprezy organizowane dla fanów marki i F1 oraz dedykowane działania PR, a także działania aktywacyjne na opakowaniach i w punktach sprzedaży. David Coulthard i Sir Jackie Stewart zostaną ambasadorami tych kampanii.

To partnerstwo stanowi uzupełnienie naszych obecnych globalnych działań, pozwala nam dotrzeć do ogromnej widowni na trybunach F1 i do 400 milionów unikalnych widzów zgromadzonych przed ekranami każdego roku. Wspólnym elementem łączącym naszą długotrwałą i niezwykle udaną relację z Ligą Mistrzów UEFA, Mistrzostwami Świata w Rugby oraz serią filmów o Jamesie Bondzie jest nieustanna chęć wywoływania emocji u konsumentów i te emocje pragniemy wnieść do świata Formuły 1 – powiedział Gianluca Di Tondo, Senior Director Global Heineken.

– Heineken to międzynarodowa marka premium, powszechnie kojarzona z doskonałym marketingiem. Niezwykle cieszy mnie to, że możemy powitać ją w rodzinie Formuły 1 i nie mogę się doczekać skali i jakości jej działań podczas wydarzeń F1, jak i poza nimi. Obydwie marki dostarczają zarówno rozrywki, jak i innowacyjnych rozwiązań – mam nadzieję, że jest to początek długiej i wyjątkowej relacji. Gdy piję piwo, cieszę się, że jest to Heineken – powiedział Bernie Ecclestone, Prezes Formula One Group.

Partnerstwo obu marek zostanie zbudowane wokół jasno i atrakcyjnie wyrażonego przekazu dotyczącego odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Nowa kampania wykorzysta wieloletnie doświadczenie Heinekena w promowaniu idei odpowiedzialnego spożywania alkoholu. Marka inwestuje 10 proc. swoich globalnych wydatków na reklamę na kampanie wspierające odpowiedzialną konsumpcję takie, jak Moderate Drinkers Wanted czy Dance More Drink Slow. Przekaz ten jest także intensywnie komunikowany poprzez platformy sponsoringu takie, jak Liga Mistrzów UEFA czy Mistrzostwa Świata w rugby.