FRANKFURT 2013: NOWA HONDA CIVIC TOURER

HC 0_20507

Honda ujawniła więcej informacji na temat produkcyjnej wersji nowego modelu Civic Tourer, która zadebiutuje we wrześniu podczas Salonu Samochodowego IAA we Frankfurcie.

Nowy Civic Tourer został opracowany i skonstruowany w Europie, co umożliwiło europejskiemu centrum R&D Hondy przejęcie procesu projektowania zarówno pod kątem kreacji, jak i rozwiązań technicznych. Elegancki profil Hondy Civic Tourer nie powstał kosztem walorów użytkowych samochodu.


Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
SALON FRANKFURT 2013


Civic Tourer będzie dostępny z silnikiem wysokoprężnym 1.6 i-DTEC z serii Earth Dreams Technology współpracującym z manualną skrzynią biegów oraz z jednostką benzynową 1,8 i-VTEC dostępną z przekładnią manualną lub automatyczną. Całkowicie nowy system amortyzatorów adaptacyjnych (Adaptive Damper System – ADS) przyczyni się do zwiększenia stabilności i komfortu przy różnych obciążeniach i w zróżnicowanych warunkach drogowych.

Civic Tourer będzie produkowany w zakładach Hondy w Wielkiej Brytanii, a na europejskich rynkach pojawi się na początku 2014 roku.

 

 

Funkcjonalność nadwozia i wewnątrza

– Jestem bardzo dumny ze sportowych, eleganckich i dynamicznych proporcji Civica Tourera, które z
zewnątrz nieco maskują wyjątkową uniwersalność i wielofunkcyjność samochodu. Dzięki sprytnej koncepcji całej platformy Civica, mieliśmy swobodę w optymalnym rozplanowaniu elementów nadwozia. Rezultatem jest samochód, który ma niemal sportową sylwetkę – mówi Adrian Killham, lider projektu.

Styl auta określa wyraźna linia, która przebiega nieprzerwanie od przodu aż do słupka D, tworząc wrażenie płynności. Zespół opracowujący model Civic Tourer spędził wiele czasu nad nową formą tego fragmentu nadwozia, gdyż jego zadaniem było podkreślenie wrażenia wyjątkowego charakteru samochodu. Szkło szyby bocznej za tylnymi drzwiami „rozciągnięto” aż na słupek D, by zamaskować stalową jego konstrukcję, a tylne skrzydło drzwi podniesiono o 17 mm w porównaniu do Civica 5D w celu uzyskania mocnej, charakterystycznej linii nadwozia i dodania autu elegancji.

– Już na pierwszy rzut oka widać, że Civic Tourer nie przypomina innych samochodów kombi. Ma
inaczej rozłożone akcenty i inny charakter – twierdzi Adrian Killham.

Civic Tourer korzysta z tego samego co Civic 5D projektu podwozia z centralnie umieszczonym zbiornikiem paliwa, który znajduje się pod przednimi fotelami, uwalniając przestrzeń wewnątrz samochodu i pozwalając na zastosowanie układu siedzeń w typowej dla Hondy konfiguracji Magic Seats. Przestrzeń ładunkowa mieści 2 pełnowymiarowe rowery górskie lub 3 duże walizki Samsonite pod kryjącą je przed wzrokiem przechodniów roletą bagażnika.

 

 

Pojemności bagażnika (do tylnych siedzeń, do poziomu okien) to 624 litry, przy złożonych tylnych siedzeniach, do poziomu dachu wzrasta do 1668 litrów. Przewidziano też mały schowek na roletę bagażnika, którą można wyjąć i schować, gdy nie jest potrzebna.

Ponadto, wygospodarowano dodatkową przestrzeń pod podłogą bagażnika, umożliwiając przewożenie w nim wysokich przedmiotów. Dodatkowe ułatwienie stanowi obniżenie krawędzi załadunku o 137 mm w porównaniu do Civica 5D, dzięki czemu umiejscowienie cięższych przedmiotów w przedziale bagażowym wymaga mniejszego wysiłku.

Stworzony przez Hondę system siedzeń Magic Seats zwiększa przestrzeń w aucie, umożliwiając wybór jednej z wielu konfiguracji siedzeń. Złożenia tylnej kanapy można dokonać jednym prostym ruchem ręki, a podłoga bagażnika nowego modelu została podniesiona w stosunku wersji 5-drzwiowej, aby stworzyć całkowicie płaską powierzchnię ładunkową. Tylne siedziska mogą być składane do pozycji pionowej, pozwalając na przewożenie wysokich przedmiotów. Podział kanapy w proporcji 60:40 pozwala na jeszcze więcej wariantów przewozu zarówno pasażerów, jak i dużego bagażu oraz zapewnia alternatywny otwór załadunkowy, jeżeli dostęp przez drzwi bagażnika jest ograniczony.

Zaawansowane rozwiązania techniczne

Civic Tourer będzie dostępny z silnikiem wysokoprężnym 1.6 i-DTEC z serii Earth Dreams Technology współpracującym z manualną skrzynią biegów oraz z jednostką benzynową 1,8 i-VTEC dostępną z przekładnią manualną lub automatyczną.

 

 

Wysokoprężny silnik 1.6 i-DTEC po raz pierwszy został zastosowany do napędu Civica 5D, a następnie trafił
pod maskę nowej generacji modelu CR-V. Jest to pierwszy silnik Hondy z serii Earth Dreams Technology, jaki wprowadzono na rynek europejski. Ideą przewodnią serii jest uzyskanie równowagi między niskim zużyciem paliwa i wysokimi osiągami samochodu.

Silnik 1,6 i-DTEC otrzymał aluminiową głowicę, co w połączeniu z aluminiowym otwartym blokiem cylindrów daje obecnie najlżejszy silnik w swojej klasie. W jednostce tej ograniczono straty tarcia do poziomu silników benzynowych. Wszystkie ruchome części starannie zoptymalizowano, starając się ograniczyć tarcie
towarzyszące ich pracy, co znacząco przyczyniło się do obniżenia zużycia paliwa, nie pozbawiając kierowcy
radości z jazdy.

Silnik 1,6 i-DTEC zaprojektowano pod kątem wymogów rynków europejskich. Będzie on produkowany w zakładach Honda’s UK Manufacturing (w tej samej fabryce, z której wyjedzie gotowy Civic Tourer).

System amortyzatorów adaptacyjnych (Adaptive Damper System ADS)

Civic Tourer został wyposażony w system tylnych amortyzatorów adaptacyjnych, zastosowany przez markę Honda w seryjnie produkowanym samochodzie po raz pierwszy. System udostępnia trzy poziomy działania – komfortowy, normalny i dynamiczny – opracowane w celu poprawy stabilności i komfortu jazdy w przy różnych obciążeniach samochodu i w najróżniejszych warunkach drogowych. Dzięki systemowi amortyzatorów adaptacyjnych, Civic Tourer może być komfortowym samochodem w czasie jazdy po autostradzie, by po chwili zmienić się w precyzyjny, sztywno zestrojony samochód zdolny do dynamicznej jazdy po krętych drogach.