FRANKFURT 2013: NOWOŚCI KIA – SOUL, PICANTO, OPTIMA

Kia 1_Soul - IAA

Europejski debiut nowej wersji Kii Soul odbędzie się wraz z rozpoczęciem sześćdziesiątego piątego, Międzynarodowego Salonu Samochodowego (IAA) we Frankfurcie.

Towarzystwa dotrzymywać jej będzie koncepcja miejskiego samochodu segmentu B, nowa Kia Picanto LPG bi-fuel oraz restylizowana Kia Optima.


Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
SALON FRANKFURT 2013


Nowa Kia Soul nie odbiega od swego oryginalnego, uznanego za ikoniczny designu, a dopełnieniem nowoczesnych akcentów stylistycznych jest lepsza dynamika na drodze oraz wybór ekonomicznych jednostek napędowych. Inspiracją dla nowego projektu nadwozia był koncept Kia Track’ster 2012.

– Soul zaskarbił sobie swoistą lojalność klientów Kia, stąd też nowy model zachowuje wierność wobec oryginalnego, ikonicznego designu tego auta – mówi Benny Oeyen, wiceprezes ds. marketingu i planowania produktu Kia Motors Europe.

Autodesk VRED Professional 2014

Nowa Kia Soul 2014 wejdzie do sprzedaży w Europie wczesną wiosną przyszłego roku po uprzednim potwierdzeniu dostępnej gamy modelowej, wyboru silników benzynowych i wysokoprężnych, osiągów, zużycia paliwa, specyfikacji wyposażenia oraz proponowanych cen rynkowych.

Podczas tegorocznego salonu IAA pokazana zostanie także nowa koncepcja samochodu europejskiego, zwiastująca nadejście stylowego auta segmentu B. Projekt ten nawiązuje do zamierzeń marki Kia, aby stworzyć pojazd odpowiadający potrzebom użytkownika wielkich aglomeracji miejskich i powstał w Europie na bazie gustów i oczekiwań nabywcy europejskiego.

W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na samochody małe o niskich kosztach eksploatacyjnych, we Frankfurcie zaprezentowana będzie ponadto nowa wersja Kii Picanto – LPG bi-fuel. Samochód ten napędzany jest specjalną „dwupaliwową” odmianą 1,0-litrowego silnika Kia Kappa, która rozwija moc 67 KM i maksymalny moment obrotowy 90 Nm. Korzyścią dla użytkownika Picanto LPG są jeszcze niższe koszty paliwa niż w przypadku konwencjonalnego samochodu Picanto z napędem benzynowym.

Kia 3_Optima 1

W trybie zasilania LPG imponować może rekordowo niskie zużycie paliwa – zaledwie 5,8 l/100 km przy emisji CO2 nie przekraczającej 100 g/km. W wersji z systemem Kia Stop/Start (ISG) zużycie paliwa spada do 5,6 l/100 km, a poziom emisji CO2 do 97 g/km.

Nowa Kia Picanto LPG wyposażona jest w dwa zbiorniki paliwa – standardowy zbiornik na benzynę o pojemności 35 litrów zlokalizowany przed tylną osią oraz 27-litrowy zbiornik na sprężony gaz LPG, umieszczony pod podłogą bagażnika we wnęce na koło zapasowe. Do zmiany zasilania benzynowego na LPG i odwrotnie służy przycisk na desce rozdzielczej.

‘Dwupaliwowa’ Kia Picanto LPG będzie początkowo dostępna na rynku polskim, niemieckim, włoskim, czeskim, greckim, portugalskim oraz holenderskim – ze spodziewanym udziałem w sprzedaży tej wersji modelowej na poziomie 7 procent. Dostępna na rynkach sprzedaży pod koniec bieżącego roku Kia Picanto LPG będzie jedynym samochodem na LPG objętym 7-letnią lub 150 000-kilometrową gwarancją fabryczną producenta.

Kia 4_Optima 3

Reagując na uwagi klientów oraz wymagania niezwykle konkurencyjnego rynku samochodowego, koreański producent zaprezentuje na frankfurckim salonie restylizowaną Kia Optima. Sedan Kii otrzymał nowy design, rozszerzone wyposażenie infotainment, oraz z zakresu komfortu i bezpieczeństwa. Samochód charakteryzuje się jeszcze bardziej wyrafinowanym poziomem technologicznym, wyższą jakością wykonania oraz zastosowaniem materiałów i technik wykończeniowych klasy Premium.

Aby obniżyć poziom hałasów drogowych zastosowano system dynamicznego tłumienia drgań wsporników tylnego zawieszenia, ulepszone materiały wygłuszające oraz felgi z lekkiego stopu o wzmocnionej strukturze. Efektem tych zmian jest obniżenie odczuwalnych hałasów drogowych o rząd 3,3 dB.

Usprawnienia i zmiany pod kątem podwyższenia wydajności energetycznej jednostek napędowych obejmują m.in. sprzęgło przeciążeniowe alternatora oraz innowacyjny system zarządzania stanem akumulatora prądowego. Efektem tych rozwiązań jest obniżenie emisji CO2 Optimy napędzanej 1,7-litrowym silnikiem wysokoprężnym do 133 g/km oraz do 128 g/km w wersji z opcjonalnym systemem oszczędnościowym Kia Stop/Start (ISG).