FRANKFURT 2013: NOWY OPEL INSIGNIA COUNTRY TOURER

Opel 0 - 286819

Do rodziny modeli Insignia dołączy wkrótce Opel Insignia Country Tourer, który zadebiutuje podczas wrześniowych Międzynarodowych Targów Samochodowych we Frankfurcie. O ile sportowa wersja modelu Tourer to eleganckie rodzinne i biznesowe kombi, o tyle wersja Country Tourer to wymarzone auto dla kierowców żądnych motoryzacyjnych przygód.

Dzięki wyższemu prześwitowi ten atletyczny samochód pozwala pokonać zarówno miejskie, jak i terenowe drogi. Auto cechuje się m.in. przednimi i tylnymi nakładkami ochronnymi podwozia, które połączono z wyróżniającą się przednią i boczną listwą progową, a dopełnieniem tej stylistyki jest podwójna rura wydechowa.


Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE


Najnowocześniejszy napęd na cztery koła zapewnia przyczepność i daje kontrolę nad pojazdem bez względu na warunki drogowe. Gama oferowanych silników obejmuje jednostkę benzynową SIDI z bezpośrednim wtryskiem o pojemności 2 l i mocy 184 kW/250 KM lub wysokoprężny silnik 2.0 CDTI BiTurbo — oba te silniki osiągają imponujący maksymalny moment obrotowy o wartości 400 Nm.

– Ogromny sukces modelu Opel Mokka w segmencie subkompaktowych SUV-ów dowodzi popularności samochodów, które łączą cechy modeli terenowych. Dzięki nowej wersji Insignii – Country Tourer możemy wypełnić sportową niszę w klasie samochodów średniej wielkości. A to pozwala nam dać klientom wybór, jakiego do tej pory nie mieli w odniesieniu do oferty produktowej Opla. Mogą łączyć jakość naszego flagowego modelu z dużą dawką motoryzacyjnych emocji. Jednocześnie jesteśmy pewni, że atletyczny wygląd Insignii Country Tourer przyciągnie do marki nowe grupy klientów — mówi Duncan Aldred, p.o. wiceprezesa ds. sprzedaży, marketingu i usług posprzedażnych.

 

 

Napęd na cztery koła

Elektronicznie sterowany układ napędowy 4×4 jest wyposażony w wysokiej jakości sprzęgło Haldex oraz elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem, zapewnia doskonałą przyczepność zarówno na powierzchniach utwardzonych, jak i nieutwardzonych. Takie rozwiązania dostosowują pojazd do panujących warunków drogowych, zapewniając płynny rozkład momentu obrotowego (od 0 do 100 proc.) między przednią i tylną osią, a także między tylnymi kołami. Główną zaletą takich mechanizmów jest to, że powyższe procesy zachodzą jeszcze zanim koło zacznie się ślizgać wskutek braku przyczepności np. na mokrej lub zaśnieżonej drodze. W połączeniu z elektronicznie sterowanym adaptacyjnym zawieszeniem FlexRide napęd na wszystkie koła wyznacza standardy w zakresie czasu reakcji i kontroli pojazdu.

Gdy jest to konieczne, sprzęgło kontrolujące rozkład momentu obrotowego natychmiast zwiększa moment na tylnej osi. Czujniki napędu 4×4 nieustannie przesyłają do poszczególnych modułów sterujących informacje o przechyleniu, przyspieszeniu, kącie skręcenia kierownicy, prędkości kół, położeniu pedału gazu, prędkości obrotowej silnika oraz o momencie obrotowym. Na podstawie tych informacji rozdzielenie mocy na poszczególną oś lub koło jest stale dostosowane do panujących warunków.

Ostateczną stabilność i większą dynamikę zapewnia elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym (eLSD) na tylnej osi. Mechanizm eLSD kontroluje rozdział momentu obrotowego pomiędzy tylnymi kołami, przenosząc moment na to koło, które ma większą przyczepność. Lepsza przyczepność na śliskiej nawierzchni w połączeniu z wyrafinowanym działaniem adaptacyjnego napędu 4×4 daje kierowcy najwyższy poziom kontroli nad pojazdem oraz poczucie bezpieczeństwa w każdej drogowej sytuacji. Insignia Country Tourer może zapewnić napęd nawet wówczas, gdy trzy koła mają styczność ze śliską lub nieubitą powierzchnią, a tylko jedno tylne koło ma przyczepność.

 

 

Adaptacyjny system 4×4 współpracuje z kierowcą również w mniej ekstremalnych sytuacjach drogowych. Aby zmniejszyć straty tarcia i zaoszczędzić paliwo, system automatycznie przekazuje moment obrotowy na przednią oś, gdy tylko wyczuje, że ingerencja w zakresie adaptacji nie jest już wymagana.

Oferta silników turbo

Mocny silnik turbo Opla idealnie pasuje do najnowocześniejszego układu przeniesienia napędu 4×4 w modelu Country Tourer. W ofercie silników prym wiedzie benzynowy silnik SIDI (Spark Ignition Direct Injection — zapłon iskrowy z wtryskiem bezpośrednim) z turbodoładowaniem, o pojemności 2 l i mocy 184 kW/250 KM, który zapewnia doskonałą wydajność. Dzięki dostarczeniu momentu obrotowego o wartości 400 Nm silnik z bezpośrednim wtryskiem gwarantuje wysoki poziom trakcji.

Wysokoprężny diesel BiTurbo CDTI o mocy 143 kW/195 KM i pojemności 2 l także dostarcza potężne 400 Nm momentu obrotowego. Sekwencyjna, dwufazowa turbosprężarka, w którą zaopatrzony jest ten silnik, zapewnia natychmiastową reakcję przepustnicy, co pozwala osiągnąć znakomite właściwości jezdne. Ofertę zamyka silnik CDTI o mocy 120 kW/163 KM i pojemności 2 l (z pojedynczą rurą wydechową) dostarczający moment obrotowy na poziomie 350 Nm. Dzięki funkcji overboost można wytworzyć dodatkową dawkę momentu obrotowego — do 380 Nm.

 

 

Zarówno silnik 2.0 SIDI Turbo, jak i 2.0 CDTI mogą być wyposażone w sześciobiegową manualną lub automatyczną skrzynię biegów, a silnik 2.0 BiTurbo CDTI jest dostępny tylko w wersji ze skrzynią automatyczną.

Oprócz napędu na wszystkie koła oraz szybkiej reakcji zawieszenia na warunki drogowe o komforcie jazdy modelem Country Tourer, szczególnie na drogach innych niż asfaltowe, decydują także większe opony i nieco wyższy prześwit. Jest on wyższy o 20 mm od standardowego rozmiaru, co okazuje się dużą zaletą, zwłaszcza na trudnym, nierównym terenie. Bez względu na to, czy samochód pokonuje zaśnieżone jezdnie, czy po prostu porusza się po wymagających drogach, Insignia Country Tourer to niezawodne auto, które z łatwością przejedzie po nieutwardzonych nawierzchniach oraz wzniesieniach. Surowa „uroda” tego modelu na pewno zwróci na siebie uwage w mieście.

Masywne kombi o cechach SUV-a

Solidny charakter nowego modelu Insignia Country Tourer jest gwarantem niczym nieskrępowanej wolności jazdy. Na osłonie chłodnicy, szerszej i głębszej w tym modelu, umieszczono logo Opla, dzięki czemu przód pojazdu zyskał wyraziste cechy. Logo marki znajduje się na środku chromowej osłony, której nadano kształt rozpiętych skrzydeł. Ich zewnętrzne końce biegną ku górze wzdłuż reflektorów, a lśniąca i srebrna krata chroni silnik. Ta stylistyka jest kontynuowana także z tyłu pojazdu, gdzie w tylną listwę wbudowano dwie błyszczące rury wydechowe. Wszystkie te elementy jednocześnie podkreślają moc i bezpieczeństwo.

 

 

Inną cechą charakterystyczną jest ochronna listwa progowa w kolorze antracytu umieszczona po bokach, która również powoduje, że poszerzone nadkola są bardziej wyraziste. Masywny wygląd modelu Insignia Country Tourer sprawia, że auto wydaje się niezwykle pewne i solidne. Ponadto ozdobne przednie i tylne światła nadają całości zdecydowany charakter. Przyciemniane reflektory z wbudowanymi chromowanymi elementami wyróżniają się wysoką jakością — są wyposażone w ledowe światła do jazdy dziennej w kształcie skrzydeł (w zależności od wersji wykończenia).

Ten motyw graficzny powtarza się w tylnej części, gdzie ledowe światła (w tym światło stop) także intensywnie świecą. Dzięki unikalnym cechom konstrukcyjnym nowy model Insignia Country Tourer to jednocześnie prestiżowy, flagowy produkt marki oraz gwarancja wielu motoryzacyjnych wrażeń.

Jest już znana cena Nowej „cywilnej” Insignii w Polsce, która zaczyna się od 88 750 PLN w wersji notchback. Ceny i szczegóły wyposażenia Insignii Country Tourer zostaną podane do wiadomości publicznej w dniu światowej premiery modelu, tj. 10 września br. podczas Międzynarodowych Targów Samochodowych we Frankfurcie.