FRANKFURT 2013: STUDYJNY OPEL MONZA CONCEPT

O_1373285201809

Opel prezentuje — przynajmniej częściowo — swoje najnowsze dzieło. Światowa premiera przełomowego Opla Monza Concept będzie miała miejsce podczas Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie (12–22 września), ale już prezes firmy Opel, Karl-Thomas Neumann ujawnił pierwsze szczegóły modelu studyjnego.

Monza Concept to pionierski projekt: pierwsza wizjonerska wersja studyjna Opla od momentu zaprezentowania modelu Experimental GT w 1965 roku!


Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE


– DRIVE!2022 to precyzyjnie sformułowana strategia przyszłości Opla jako firmy i marki. Uwzględniono w niej cały szereg merytorycznych obszarów i elementów. Jeżeli chodzi o przyszłość naszych modeli, Opel Monza Concept realizuje wszystkie cele, które sobie postawiliśmy. To nasza wizja przyszłości Opla i fundamentalnych wartości marki: niemieckiej myśli technicznej oraz precyzji połączonej z porywającą stylistyką i innowacjami ułatwiającymi codzienne użytkowanie. Monza Concept jest wizjonerskim rozwinięciem tych elementów w przejrzystej i odświeżająco- inspirującej formie. Ten samochód to studium, które będzie miało długotrwały wpływ na kształt kolejnych produktów Opla — mówi Karl-Thomas Neumann.

Monza Concept: początek mobilności nowej generacji

Monza Concept jest zapowiedzią tego, czego w przyszłości mogą spodziewać się klienci niemieckiej marki. Efektywność i łączność to dwie szczególnie ważne kwestie, które będą priorytetem dla ponad 6000 inżynierów, techników i projektantów pracujących w Rüsselsheim nad kolejnymi generacjami samochodów marki Opel. Model charakteryzuje się wyjątkową efektywnością pod względem konstrukcji i wykorzystania materiałów, a także aerodynamiki i przełomowych rozwiązań w układzie napędowym. Ponadto w kwestii łączności samochód oferuje bezprecedensowe możliwości, o wiele bardziej zaawansowane w porównaniu do systemów audio-informacyjnych spotykanych we współczesnych pojazdach.

Opel niejednokrotnie wprowadzał odważne zmiany w stylistyce kolejnych generacji danego modelu, jednakże Monza Concept wyróżnia się szczególnie szerokim zakresem stylistycznych nowości. Sylwetka pojazdu wyraźnie odzwierciedla dążenie do zwiększenia efektywności, a jednocześnie kontynuację i ewolucję zasady łączenia artystycznej wrażliwości z niemiecką precyzją. Koncepcyjne nadwozie bardziej kojarzy się z gibkością i sprężystością sportowca niż z mało subtelną siłą mięśni.

Dbałość o stylistyczną atrakcyjność widać także z przodu pojazdu. Wyraźnie zarysowana maska przechodząca w nisko opadający zderzak oraz ciekawy kształt reflektorów podkreślają mocny charakter samochodu. Z ogólną estetyką harmonizują typowe dla Opla detale: przetłoczenie na masce — teraz bardziej trójwymiarowe i lepiej widoczne — oraz chromowana listwa z logo marki na osłonie chłodnicy, wygięta w łuk i zakończona zgrubieniami w kształcie skrzydeł. Kolejny element podkreślający sportowy wizerunek to zagłębienia pod reflektorami. Podporządkowana efektywności sylwetka Monzy Concept prezentuje się lekko i sportowo, zapowiadając znakomite wrażenia oraz ogromną przyjemność z jazdy.

Sportowa estetyka modeli Opla zawsze nierozłącznie związana była z funkcjonalnością. Monza Concept nie różni się pod tym względem od nowatorskiego w swoich czasach Opla Monza Coupé produkowanego w latach 1978–1986. Również w nim elegancję i dynamikę stylu połączono z przemyślanymi oraz funkcjonalnymi rozwiązaniami dla kierowcy i pasażerów. Podobieństwa między obydwoma pojazdami widać także w takich elementach, jak duże przeszklone powierzchnie i niska dolna krawędź bocznych szyb.

Poprzednia Monza była pierwszym samochodem na rynku wyposażonym w cyfrowy zestaw wskaźników. W Monzy Concept również zastosowano to rozwiązanie. Futurystyczne funkcje systemu multimedialnego oraz możliwości w zakresie łączności są zapowiedzią tego, jak kolejne generacje modeli Opla będą zaspokajały potrzeby kierowców, którzy coraz intensywniej korzystają z sieci społecznościowych, umożliwiających stały kontakt z innymi. W przyszłości bowiem indywidualna mobilność nie będzie oznaczała tylko czerpania przyjemności z jazdy.

Opel Experimental GT

Wyznaczająca trendy Monza Concept to najnowszy efekt wizjonerskiego projektu przygotowywanego przez firmę Opel na targi IAA. Jednak tradycja ta sięga już 1965 roku i spektakularnego Opla Experimental GT. W tamtym czasie Opel był pierwszym producentem samochodów w Europie, który przygotował koncepcyjną wersję studyjną i zaprezentował ją na targach motoryzacyjnych — z imponującym sukcesem. Model wywołał entuzjazm wśród dziennikarzy i publiczności oraz zapoczątkował zwyczaj budowania samochodów koncepcyjnych jako sposobu na przedstawienie innowacyjnych pomysłów i przyszłych rozwiązań przygotowywanych na potrzeby seryjnych modeli. Studyjne Ople z lat 60. XX wieku odniosły taki sukces, że wkrótce wszyscy europejscy konkurenci marki zaczęli konstruować i prezentować własne analogiczne projekty.

– Dzięki modelowi Opel Monza Concept już dziś mamy bezpośredni kontakt z przyszłością motoryzacji. Nie mogę jeszcze zdradzić szczegółów wnętrza Monzy Concept, a zwłaszcza wyznaczających trendy technicznych nowości, które odmienią wrażenia związane z prowadzeniem pojazdu. Natomiast gwarantuję, że obok innowacyjnej sylwetki i perfekcyjnych proporcji nadwozia nie będzie można przejść obojętnie. To jednak tylko zewnętrzna powłoka kryjąca dużo więcej wyjątkowych rozwiązań. Zapraszam wszystkich na stoisko Opla na targach IAA, gdzie zaprezentujemy wizję przyszłości marki – mówi prezes Karl-Thomas Neumann wzbudzając jeszcze większe zainteresowanie zbliżającą się światową premierą najnowszej studyjnej propozycji z Rüsselsheim.